Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Reciclarea asfaltului

Benninghoven - un nou tip de statie mobila de mare capacitate

12.03.2009
Benninghoven - un nou tip de statie mobila de mare capacitate
In general, statiile pentru reciclarea mixturilor asfaltice functioneaza fie pe principiul introducerii la rece in malaxor a materialului de reciclat (metoda discontinua), fie introducerea intr-un tambur malaxor cu melc (metoda continua). Aceste procese sunt insa limitate din punctul de vedere al ratei de reciclare, care se situeaza la 50%, astfel incat necesarul de material aditional pentru producerea unui amestec bituminos de calitate este adus de catre material proaspat, introdus in sistem.

Originalitatea procedeului de fabricatie elaborat de catre societatea franceza EIFFAGE Travaux Publics in colaborare cu producatorul german de statii de asfalt si reciclare Benninghoven GmbH & Co rezida in incalzirea amestecului granular intr-un tambur de uscare si in paralel adaugarea unui al doilea tambur, pentru incalzirea agregatelor necesare obtinerii covorului asfaltic. Aceasta tehnica este cunoscuta si utilizata in Europa de Nord (Olanda, Belgia, Luxemburg si Germania) pentru statiile de obtinere a asfaltului prin tehnologia prelucrarii discontinue. Asadar, acest procedeu de fabricatie original ofera pentru prima data o tehnologie de productie continua, ultra-moderna, avand la baza conceptul de incalzire a agregatelor destinate obtinerii bitumului cu ajutorul unui tambur special proiectat.


Tehnologia de productie
Prima etapa a procesului este cea de uscare a materialelor.

- Materialul granulat este incarcat in buncare sau dozatoare, apoi acesta trece printr-un tambur de uscare, care este tranzitat contra curentului.
- Agregatele efectueaza o prima trecere printr-un sistem de reducere a gradului de coeziune a materialului, cu scopul de a omogeniza si a reduce granulometria. Acesta are ca scop final optimizarea schimbului termic, in continuare urmand sa tranziteze un tambur de uscare in flux paralel.

A doua etapa: obtinerea mixturii bituminoase
- Cele doua circuite de uscare, destinate materialului granulat si agregatelor, deverseaza mixtura fierbinte intr-un malaxor cu amestec continuu (malaxor cu doi arbori paraleli)
- Bitumul si liantii sunt introdusi in malaxor, pentru a asigura coeziunea materialului final


Functionare si performante
Tehnologia de obtinere a unei mixturi asfaltice de calitate prin reciclare ce utilizeaza metoda uscarii agregatelor permite:

- Atenuarea socului termic in etapa de amestec a materialelor granulare cu bitumul si liantii
- Producerea intregului necesar de energie termica de care este nevoie pentru producerea amestecului

Aceasta noua tehnologie permite fabricarea de mixturi asfaltice intr-o rata mai mare de 65% din materia reciclata.

Puterea si marimea exceptionala a sistemului, cu o capacitate de 200 t/h fiecare a permis atingerea unui debit de productie a mixturii de 400 t/h pentru formula care utilizeaza 50% din agregatele reciclate si 300 t/h pentru cea cu un procent de 65%.

Ideea originala a conceperii acestei unitati, avand la baza doi tamburi de uscare racordati la doua filtre distincte permite o mobilitate optima a statiei si in plus imbunatateste controlul sau.

In mod paradoxal, cele doua ansambluri de uscare separata a agregatelor, monitorizate si controlate de catre acelasi program pot fi conduse de catre operator mult mai usor. Gradul de umiditate al amestecului granular nou sau al agregatelor nu exercita o influenta directa asupra functionarii unui tambur sau a celuilalt. Toate aceste detalii permit un control mai bun al schimburilor termice, in acest fel contribuind la mentinerea unei temperaturi constante si la o mai buna omogenitate a asfaltului in final.

Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI