Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Sisteme de subtraversare

Ce se ascunde sub zebra?

12.03.2009
Dan Pavel
Ce se ascunde sub zebra?
Bucuresti este unul din locurile cele mai aglomerate din Romania, mai ales in timpul zilei. Traficul haotic, blocajele si timpul care ne preseaza pe toti reprezinta elemente de stres, iar pentru companiile de orice tip acest lucru se traduce prin pierderi financiare importante. Toate aceste probleme pot fi rezolvate, chiar daca nu definitiv, prin fluidizarea traficului cu ajutorul sistemelor de semaforizare inteligente. Daca va imaginati ca realizarea practica a sistemelor de semafoare dintr-o intersectie este un lucru usor, va pot spune ca va inselati.
Noi am asistat la instalarea unui astfel de sistem de semaforizare intr-o zona extrem de aglomerata din apropierea capitalei. Am discutat cu domnul Mihai Brehuescu, sef lucrari civile in cadrul societatii SWARCO chiar in momentul in care se realiza o lucrare de subtraversare destinata instalarii cablurilor electrice si de control. Astfel, am aflat ca astfel de instalari nu pot fi facute decat de catre firme pregatite special pentru astfel de lucrari, deoarece aceeasi firma face si studiul de trafic, propune si solutia optima pentru asezarea si reglarea semafoarelor, realizand practic apoi intreg sistemul, inclusiv suportii de prindere si control sau lucrarile de automatizare.

Si deoarece la lucrari specializate sunt necesare utilaje speciale, subtraversarile de acest tip sunt realizate de catre cei de la SWARCO cu ajutorul unui utilaj marca TRACTO-TECHNIK. Dintre toate utilajele de forat ale producatorului german, cel utilizat in zona de oras face parte din gama GRUNDOPIT, fiind o unitate mica de foraj orizontal dirijat, special conceputa pentru bransamente.

De ce a fost ales acest model, de dimensiuni reduse? Domnul Brehuescu ne-a explicat ca pentru o foreza mare ar fi nevoie de mult spatiu, deci trebuie sa existe o suprafata mare libera in apropierea gropii de intrare. Acest lucru nu este de obicei posibil in apropierea intersectiilor aglomerate cu trafic mare, acolo unde de altfel nici nu se pune problema blocarii lor.

Am asistat la montarea sistemului GRUNDOPIT, care asa cum se poate vedea si din fotografii, nu ocupa in groapa necesara camerei de lansare mai mult de un metru patrat. Astfel, cu ajutorul unei masini de transport de 3,5 tone, deci care poate ajunge chiar si in centrul marilor orase, acesta poate fi transportat impreuna cu rezervorul de apa, de amestec bentonitic si un motocompresor, compresorul cu aer si cel hidraulic.

Pregatirea pentru lucru nu necesita in acest caz decat o groapa de mici dimensiuni, precum si asezarea corpului principal al sistemului de subtraversare GRUNDOPIT in pozitie de lucru. Amenajarea camerei de tragere presupune de asemenea si pozitionarea corecta pentru lansarea tevii si intarirea peretelui prin care capul de forare intra in campul de lucru. Adancimea de sapare si directia sunt atent calculate inca de la pozitionarea lansatorului, saparea urmand sa se faca in functie de materialul care este penetrat prin rotire sau numai prin impingere. Sistemul are capacitatea ca, atunci cand se lucreaza in soluri cu un grad redus de coeziune, sa inlocuiasca apa care iese prin orificiile din capatul lancei cu un amestec bentonitic. Astfel, pe masura ce inainteaza, se formeaza o coaja precum un tub ce impiedica prabusirea pamantului peste teava.

Fortele dezvoltate de sistemul de subtraversare GRUNDOPIT sunt mari, comparativ cu dimensiunile sistemului, forta maxima de inaintare fiind de 60 kN si cea de tragere de 40 kN, la un cuplu maxim dezvoltate de 1.000 Nm. Odata terminata subtraversarea intr-o directie, capul de forat este inlocuit cu un largitor de care este prins tubul care va fi tras inapoi, pana la punctul de lansare. Dimensiunile gaurilor de subtraversare trebuie sa fie suficient de mari pentru a acoperi o gama cat mai larga de aplicatii. Astfel, GRUNDOPIT asigura un diametru maxim largit de 190 mm pentru conducte de pana la 160 mm, cu o lungime maxima a traseului sub pamant de 50 m.

Revenind la lucrarea pe care am surprins-o si in fotografii, trebuie spus ca echipa de lucru reprezinta un element esential pentru a realiza o lucrare de calitate. Astfel, cei patru oameni care formeaza echipa trebuie sa asigure transportul, montarea si mai ales realizarea traseului propus pe sub pamant. Realizarea unui traseu corect pe sub pamant reprezinta piesa de rezistenta de fiecare data. Astfel, chiar daca exista un plan al traseului, care trebuie facut astfel incat sa nu intersecteze alte lucrari subterane precum conducte de gaze, de curent sau de apa, practic se inainteaza "in orb", putand aparea oricand straturi dure de roca sau chiar bucati mari de fier ce trebuie ocolite. Controlul sistemului de subtraversare are doua elemente distincte: controlul avansului pe sub pamant al capului de forare, care se realizeaza de obicei de catre seful de echipa, acesta citind permanent indicatiile unui sistem mobil de control ce indica locul exact al capului de forare si adancimea la care se afla acesta si pupitrul de comanda si control, de unde se poate modifica practic directia si adancimea de inaintare. Astfel, sonda poate fi ridicata, coborata sau impinsa lateral in orice punct al traseului ei subteran gratie formei sale speciale si a jeturilor directionate de apa ce ies cu ajutorul unor fante situate pe laterale. Aceste schimbari de directie se fac numai prin impingere, fara rotire.

Domnul Mihai Brehuescu ne spune ca montarea si demontarea sondei nu poate lua mai mult de doua ore in conditii normale, iar o subtraversare pe sub o sosea cu doua benzi pe sens poate fi de maxim trei ore. Bineinteles, si in acest caz experienta echipei de lucru este esentiala. De altfel, un astfel de proiect necesita o experienta deosebita, de la proiectare si pana la executie, firma SWARCO specializandu-se in astfel de lucrari inca din anul 1994. Primii pasi incep cu studierea orelor de trafic de varf, pentru a stabili cum vor functiona semafoarele, urmand apoi si realizarea unui proiect al intersectiei, cu benzi de schimbare de directie, de asteptare, samd.

Lucrarile ce pot fi executate de catre SWARCO sunt insa mult mai complexe, chiar cand am realizat interviul, firma avand de lucru in zona orasului Cluj o lucrare ce insumeaza peste 30 de intersectii. Aceasta lucrare presupune nu numai executarea practica a lucrarilor necesare, dar si activitati de programare a semafoarelor, corelare a lor de la o intersectie la alta, pe directii de deplasare, totul fiind facut cu scopul de fluidizare a acestuia. O astfel de lucrare incorporeaza si multa electronica, precum camere video si detectori de trafic incorporati in sol.

Si pentru ca vorbim de specialisti, trebuie spus ca sloganul societatii SWARCO este "the Link Between Road And Driver".

Reprezentantul pentru Romania al marcii TRACTO-TECHNIK este societatea Voltrak SRL. Pentru mai multe informatii puteti accesa site-ul www.voltrak.ro


Prezentare de piata
Schele si cofraje


SCHELE

AZZURRA
S.C. AZZURRA S.R.L.
www.azzurra.ro


Model PEC 80 monocoloana
- Latimea platformei (m) 0,8
- Extensie standard (m) 0,6
- Inaltime maxima (m) 50
- Lungime maxima  monocoloana (m) 5,44
- Lungime maxima bicoloana (m) 16,74
- Ancoraj la fiecare(m) 6
- Sarcina maxima monocoloana/ bicoloana (kg) 1.000/1.800

Model PEC 100 monocoloana
- Latimea platformei (m) 1
- Extensie standard (m) 0,75
- Inaltime maxima (m) 100
- Lungime maxima monocoloana (m) 5,44
- Lungime maxima bicoloana (m) 24,80
- Ancoraj la fiecare (m) 6
- Sarcina maxima suportata (monocolana/bicoloana/kg) 1.000/2.800

Model PEC 120 bicoloana
- Latimea platformei (m) 1,2
- Extensie standard (m) 1
- Inaltime maxima (m) 130
- Lungime maxima monocoloana (m) 9,89
- Lungime maxima bicoloana (m) 30,27
- Ancoraj la fiecare (m) 6
- Sarcina maxima monocolana/bicoloana(kg) 2.000/4.000

Model PEC 170 monocoloana
- Latimea platformei (m) 1,70
- Extensie standard (m) 1,25
- Inaltime maxima (m) 140
- Lungime maxima monocoloana (m) 16,20
- Lungime maxima bicoloana (m) 40
- Ancoraj la fiecare (m) 9
- Sarcina maxima monocoloana/bicoloana (kg)  2.500/5.000

Model APM 1000
- Capacitate maxima (kg) 1.000
- Dimensiunea platformei (mm)  2.000 x 1.750 H = 2.100
- Inaltimea maxima (m) 120
- Ancoraj la fiecare (m) 6
- Viteza pe verticala (m/min) 20

Model APM 1500
- Capacitate maxima (kg) 1.500
- Dimensiunea platformei (mm) 2.000 x 1.750 H = 2.100
- Inaltimea maxima (m) 120
- Ancoraj la fiecare (m) 6
- Viteza pe verticala (m/min) 20

Model PT 1500
- Capacitate maxima (kg) 1.500
- Dimensiunea platformei(mm) 3.200 x 1.400 H= 2.100
- Inaltimea maxima (m) 100
- Ancoraj la fiecare (m) 6
- Viteza pe verticala (m/min)  persoane+marfa:12


GRUPUL RESA
S.C. EURORESA S.R.L.
www.gruporesa.ro


Sistemul R-70
Schela modulara tip european compusa din cadre tubulare rigide asamblate intre ele prin platforme si balustrade de rigidizare longitudinala care dau ca rezultat final o structura complet rigida.

Unul dintre cele mai mari avantaje conceptuale ale sale este imposibilitatea de a monta sistemul fara balustradele de siguranta corespunzatoare. In plus este un sistem foarte usor, rapid de montat si versatil, putandu-se adapta multiplelor geometrii. Sistemul modular R-70 dispune de Certificat de Produs conform Normei Europene HD 1000 (UNE EN 76 502 90)

Sistemul Resablock
Schela multinivel si multidirectionala compusa dintr-un ansamblu de elemente tubulare standard asamblate intre ele si printr-un sistem de nod si pana care da ca rezultat final o structura usoara si complet rigida. Unul dintre cele mai mari avantaje conceptuale ale sale este versatilitatea, putandu-se adapta oricarui tip de problematica sau necesitate. Folosirea sa este adecvata atat in constructii cat si in industrie, obtinandu-se rezultate optime in santierele in care este necesara modificarea nivelelor de lucru sau diferitelor inaltimi sau lucrari cu acces dificil. Sistemul RESABLOCK este patentat si dispune de Certificat de Produs conform Normelor UNE EN 12810-1 si UNE- EN 12810-2.


H.I.T. RO
S.C. HITRO S.R.L.
www.hitro.ro


Schele de fatada TRB PONTEGGI

Modelul "SECURIT" raspunde exigentelor tehnice si economice cerute de o schela de fatada pentru constructii, avand un grad de siguranta ridicat.

- Planuri de lucru zincate
- Latimea campului de lucru 1 m
- Capacitatea de sustinere maxima a planurilor de lucru 360 kg/mc
- Sistem de prindere prin pene
- Inaltimea de ridicare 48 m (pentru modelul EUROPONT - 96 m)
- Usurinta deplina in manevrare
- Minima intretinere permite utilizatorului o economie mare a costurilor de montare si demontare

Schele mobile de otel

Schela mobila din otel SATURN
- H = 1,70 - 12,50 m
- Capacitate portanta a planului de lucru la mp = 200 kg
- L = 2 m
- l = 1,20 m

Schela mobila din otel GEMINI
- H = 1,60 - 8,80 m
- Capacitate portanta a planului de lucru la mp = 200 kg
- L = 1,60 m
- l = 0,80 m

Schela mobila din otel VENERE
- H = 1,70 - 6,20 m
- Capacitate portanta a planului de lucru la mp = 100 kg
- L = 2 m
- l = 0,80 m

Schela mobila din otel ZENITH
- H = 1,90 - 2,80 m
- Capacitate portanta maxima = 100 kg (inclusa 1 persoana - fara planuri)
- L = 1,60 m
- l = 0,80 m

Schela mobila din otel MARTE
- Capacitate portanta a planului de lucru la mp = 250 kg
- H max. = 11,82 m
- L = 2/2,5/3 m
- l = 0,74/1,35 m



TEHNITECH
S.C. TEHNITECH COM S.R.L.
www.schela-utilaje.ro


Schela combinata zincata 70/100 este o schela cu rame cu utilizare universala pentru toate lucrarile cu schele. Ea si-a confirmat utilitatea in numeroase domenii de utilizare si este in Germania printre cele mai des utilizate schele.

Posibilitati de aplicabilitate

Prin utilizare schelei zincate 70/100 chiar si cele mai dificile probleme de echipare cu schela pot fi usor rezolvate.

Avantajele utilizarii schelei zincate 70/100:
- constructia rapida si usoara prin logica de montaj
- bolturile basculabile cu autoasigurarea
- montarea usoara de cuple
- asigurarea podelelor si placilor contra ridicarii
- adaptare optima la diversele forme constructive prin trepte adecvate de lungimi de podele si placi
- transport usor si depozitare economica


URTIM
URTIM-ROM Romania Co.
www.urtim.com


SCAFSET-C
Sistemul schela cu tambur se instaleaza in forma de turn. Este usor si practic de instalat datorita prezentei elementelor H care se petrec unul in interiorul celuilalt. Pentru inaltarea cu fiecare metru sunt necesare patru elemente H. Distantele turnului se calculeaza dupa incarcatura statica din proiect si se proiecteaza de catre URTIM. Toate sistemele schela se realizeaza cu ajutorul robotului de sudura automat, din tuburi standard care sunt supuse testarilor mecanice, sunt certificate TSE. Sistemul poate utiliza materiale speciale vopsite antirugina, galvanizate.

SCAFSET-C
Sistemul schela pentru incarcatura mare este format din elemente de cuplare orizontale si transversale. Sistemul poate utiliza in trei scopuri diferite: turn scara, turn de incarcatura cu greutate mare si masa pentru sistemul de cofraje. Se poate realiza orice tip de dotare prin utilizarea de elemente ale carcasei principale cu trei dimensiuni diferite ale inaltimi de 110 cm, 150 cm si 180 cm si elemente diferite de reglaj superior. Carcasele suport principale sunt realizate din tevi standard certificate TSE cu diametru 60 mm. Rezistenta pe verticala de 55 kN. Sistemul poate utiliza materiale speciale vopsite antirugina, galvanizate.

SACFSET-C
Sistemul schela cu flanse se poate utiliza ca suport sub dotare sau pentru lucrarile de la fatade. Se compune din elemente orizontale si verticale. Sunt realizate din tevi standard certificate TSE cu diametru 48 mm care au fost supuse testarilor mecanice. Se produc cu ajutorul robotului de sudura automat in conformitate cu standardul de calitate ISO 9001. Se pot realiza formate speciale cu ajutorul elementelor de fixare orizontale din punctele de cuplare. In functie de distantele dintre elementele de cuplare orizontale rezistenta verticala se modifica si valoarea maxima a rezistentei pe verticala poate ajunge la 6 tone. Sistemul poate utiliza materiale speciale vopsite antirugina, galvanizate.


COFRAJE
ALSINA

S.C. COFRAJE ALSINA
ROMANIA S.R.L.
www.alsina.com

 

ALUMECO
Alumeco este un sistem mecanizat de cofrare care utilizeaza 3 elemente de baza: suportul barei de sprijinire, bara de sprijinire si basculantul. Design-ul elementelor sale optimizeaza la maxim dimensiunile sale si ale materialelor pentru o utilizare mai rationala si mai efectiva si faciliteaza asamblarea, contribuind la eficienta etapelor de lucru. Alumecano este alcatuit din 3 elemente de baza care usureaza in mare masura montarea sa. Imbinarea semirigida si pozitia dirijata a barei de sprijinire si a suportului barei de sprijinire confera rapiditate.

Greutatea redusa a barei de sprijinire cu basculanti ( 25 kg) ii confera o manevrabilitate ridicata. Elementele structurale ale sistemului sunt fabricate din otel cu rezistenta ridicata si sunt proiectate pentru a suporta tratamentul dur de pe santier.

Basculantul fabricat dintr-un aliaj de aluminiu structural, ii confera atat o greutate redusa, cat si o rezistenta ridicata. In conditii normale, decofrarea partiala se poate realiza dupa 3 zile, recuperandu-se 80% din material pentru urmatorul ciclu de executie a structurii.

Alumecano permite cicluri de betoane optime fara a fi nevoie sa se resprijine nivelul, ceea ce evita posibile deformari si probleme ale structurii. In timpul decofrarii, liniile de bare de sprijinire, care se mentin tot timpul, evita arcuirea excesiva a armaturii, in conformitate cu indicatiile cuprinde in normativ.


ALUCUBETAS
Sistem de cofrare recuperabil pentru realizarea armaturilor bidirectionate cu caseta recuperabila.

Sistemul Alucubetas utilizeaza in principal aceleasi elemente ca si sistemul Alumecano si se adapteaza cu anumite elemente speciale, care permit sa se execute diferitele nervuri cerute pe piata, respectand normativul cu privire la protectia contraincendiilor. Design-ul sau asigura o decofrare simpla si rapida, obtinandu-se o economie maxima de beton. Caseta Alisan, fabricata din polipropilen injectat, este proiectata pentru a evita spargeri si deformari. Inglobeaza intarituri de aluminiu cu ajutorul carora se obtin nervuri mai drepte si o flexibilitate maxima in timpul decofrarii.


VISTAFORM DALE
Sistem traditional de cofrare pentru dale aparente, alcatuit din grinzi de lemn structurale, rezemate pe elemente de sprijin reglabile la diverse inaltimi, cum sunt: noul pop A3, gama de popi Alisan sau sistemele de esafodaje si multidirectionalul Alsina.


Sistemul Vistaform Dale permite distribuirea grinzilor si a sprijinului in functie de greutatea dalei care trebuie executata. De asemenea, usureaza intalnirea cu ziduri si grinzi agatate, datorita posibilitatii de a se incaleca grinzile de lemn. Pentru a obtine o finisare de beton aparenta, sistemul foloseste panoul laminat fenolic ca suprafata de cofrare.


MESA
ALSINA
Sistem premontat pentru armaturi, indicat pentru constructii cu geometrie regulata sau forme repetitive.

Sistemul Mesa Alsina permite executarea oricarui tip de armatura, desi a fost proiectat in special ca solutie pentru dale masive de pana la 70 cm, in functie de suprafata de cofrare utilizata in fiecare caz. Datorita montajului sistematic, a decofrarii rapide si sigure si a utilizarii unui numar redus de piese individuale, Mesa Alsina optimizeaza atat costul mainii de lucru, cat si ritmul executiei.

Suprafata de cofrare este laminata fenolic, ceea ce ofera un finisaj de beton aparent.

DOKA
DOKA ROMANIA
www.doka.ro

Atributele sistemelor Doka
Cu ajutorul cofrajelor cataratoare Doka, poate fi economisit timpul de macara si asigurat un maxim de securitate.

Sistemele Doka se pot adapta acolo unde dispunerea spatiilor este diferentiata sau inaltimile etajelor difera. Sistemul ascensor TLS si mesele de cofrare individualizate de mari dimensiuni permit o crestere semnificativa a eficientei in cazul lucrarilor de cofrare a planseelor si economisesc masiv costurile de logistica pe santier.

Mesele de cofrare de mari dimensiuni reduc semnificativ numarul etapelor de turnare si accelereaza lucrarile de structura. Solutiile tehnice oferite fac posibila determinarea si planificarea timpilor de turnare, cat si adaptarea ciclurilor de cofrare la necesitatile clientului.

Doka ofera o varietate de solutii de securitate a muncii, ce reduc la minim riscul de accidente pe santier, facand posibila o derulare rapida si economica a activitatii.

FARESIN
FARESIN ROMANIA
www.faresinromania.ro


ALUFORT
Acest sistem de cofraj metalic, confectionat din aluminiu, este mai usor, mai rezistent si poate fi manevrat cu mai mare usurinta. Panourile si grinzile de beton pot fi decofrate la trei zile de la turnare, fara a slabi popii de sustinere, pentru a fi refolosite.

Sistemul din aluminiu ALUFORT este realizat dintr-o serie de popi metalici, cu un element de capat mobil ce suporta o structura de panouri din aluminiu conectate intre ele prin sectiuni de grinzi de aluminiu. Toate elementele ce compun acest sistem cantaresc maximum 20 kg, astfel incat sa poata fi manevrate manual pentru viteza mai mare si planeitate.

Eventualele completari de-a lungul perimetrului planseului sunt obtinute cu insertii de egalizare confectionate din lemn, sustinute de elemente speciale tip ALUFORT Faresin, printre care: capete fixe, combinate si cazatoare. Toate aceste tipuri de capete pot fi folosite atat la popii metalici clasici, cat si la popii de aluminiu, de inalta rezistenta tip ALU-UP.


H.I.T.RO
S.C. HITRO S.R.L.
www.hitro.ro

Cofraje sistem planseu
Sistem planseu
Realizat cu sistem brevetat prin folosirea panourilor tristrat, a grinzilor lamelare si a popilor telescopici metalici avand capacitati portante variate, cofrajul pentru planseu este extrem de flexibil, putand sa fie adaptat usor, chiar si in ultimul moment, la diversele necesitati existente pe santier.

Caracteristici de constructie
- Grinzile lamelare HHW si panourile tristrat sunt impregnate cu substante adezive rezistente la umiditate (normele DIN AW100);
- Planul vertical, inima grinzii, este din lemn de esenta tare cu cel putin 9 straturi din fibre incrucisate. Acest fapt garanteaza nedeformarea, rezistenta in timp si elasticitatea grinzilor

Caracteristici tehnice
- Greutatea pe metru patrat kg. 12,5
- Grosime mm 27
- Latime standard cm 50
- Lungimi standard cm

100/150/200/250/300.


Cofraj modular metalic
Panou de cofrare
a) Panou lemn
- lemn mesteacan impregnat cu un strat fenolic, rezistent la umiditate
- foaie cofranta 18 mm grosime
b) profil metalic Fe430

Panourile de lemn sunt fixate pe un profil metalic T2096 otel FE430, de grosime 2,3 mm si traverse metalice 40x80x2 mm
Structura metalica din otel FE430 (S275JO) este un accesoriu alcatuit dintr-un element stantat pentru inserarea stiftului si perforat pentru a permite trecerea barei filetante Este folosit pentru a se obtine o serie de dimensiuni care nu pot fi realizate cu ajutorul panourilor obisnuite.


ULMA
S.C. ULMA COFRAJE S.R.L.
www.ulma-c.ro
Sistem de cofrare vertical NEVI - poate fi utilizat pentru cofrarea fundatiilor, a zidurilor, a stalpilor, pentru casa liftului si pentru orice alt tip de pereti/structuri verticale de beton, fara a necesita macara.

Sistemul are capacitatea de a suporta presiuni de pana la 60KN/m2. Panourile universale NEVI permit cofrarea tuturor tipurilor de stalpi dreptunghiulari in pasi de 5 cm pana la dimensiunea maxima de 65 cm, fara a fi nevoie de tiranti.

Sistem de cofrare vertical ORMA - Cofrajul modular ORMA este utilizat pentru executarea de ziduri, stalpi, rezervoare, etc. si in general, orice tip de structuri de beton, atat in constructii industriale, cat si civile. Sistemul ORMA este format din panouri de 1,2 , 2,7 si 3,3 m inaltime precum si o serie de elemente complementare care permite adaptarea sistemului la orice geometrie a lucrarii.

Panourile universale pentru stalpi au latimi de 0,72 , 0,92 si 1,32 m si permit realizarea de stalpi, montajul fiind in forma de pala care isi reduce aripile pe masura cresterii dimensiunilor fetelor stalpilor, pana cand ajunge sa completeze dimensiunea maxima oferita de stalpi.

Sistem de cofrare orizontala RAPID - este un sistem de cofraj recuperabil format din grinzi metalice longitudinale si transversale si popi metalici. Suprafata de cofrare este recomandata a se realiza din placi cofrante cu latimi de 0,5 m si lungimi de 1,5 , 2, 2,5 sau 3 m.

Avantajul acestui sistem consta in posibilitatea de a decofra "rapid" - aproximativ 3-5 zile de la turnarea betonului - structura recuperabila a sistemului compusa din grinzile transversale si foaia cofranta, care se pot utiliza la cofrarea altor suprafete.

URTIM
URTIM-ROM Romania Co.
www.urtim.com
Sistemul de cofraje modulare MODSET este format din panouri modulare cu carcasa din otel cu fete din plywood sau otel cu posibilitate de transport manual. Rezistent la presare cu beton proaspat de 40 kN/mp.

Dimensiunile maxime ale panourilor sunt 120 cm x 90 cm. Coloane circulare, cofraje pentru coloane cu diferite sectiuni si inaltimi, cofraje reglabile care pot fi utilizate in realizarea oricarui tip de proiect si la orice nivel al proiectului. Panourile pot fi transportate in bloc cu macaraua. MODSET reprezinta pentru utilizatori aplicabilitate si facilitate.

Sistemul de cofraje cu stalpi din lemn din lemn WOODSET este format din 3 elemente principale si anume plywood, stalpi din lemn si cercuri din otel. Este un sistem flexibil care prin modificarea locului de aplicare a stalpilor si cercurilor din otel confera posibilitatea obtinerii de panouri cu dimensiuni si elemente de contrasprijin diferite. Cofrajele perdea URTIM WOODSET au rezistenta de 50 kN/mp, iar cofrajele pentru coloane URTIM datorita faptului ca viteza de urcare a betonului in coloana este mai mare si in functie de aceasta rezistenta la presiunea betonului proaspat creste la 90 kN/mp. Se pot utiliza in diferite domenii pentru realizarea de pereti speciali, constructii inalte, constructii industriale, locuinte si picioare de pod.


Sistemul de cofraje cu panou FRAMSET este format din panouri cu carcasa din profile si panouri plywood. Se imparte in doua categorii, tip usor si tip greu. Rezistenta celor din categoria de tip greu este de 80 kN/mp. Panourile pot fi transportate in bloc cu macaraua. Sistemul este conceput cu un singur tip de inchidere a panourilor datorita caruia este practic fara necesitatea unor elemente accesorii diferite. Se poate realiza o singura turnare pentru o inaltime pana la 12 metri.

Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI