Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
INTERMAT 2009

Excavatorul hidraulic Doosan DX170W

12.03.2009
Ema Stancu
Excavatorul hidraulic Doosan DX170W
Politica producatorului coreean de utilaje si echipamente pentru constructii este de a-si innoi permanent gamele si de a-si surprinde clientii prin calitatile utilajelor care parasesc linia de productie.

Intermat 2009, cel mai important eveniment al primaverii in industria constructiilor, poate chiar al anului, va prilejui lansarea mondiala a excavatorului hidraulic pe pneuri de 17 tone DX170W. Acest utilaj extinde gama de produse care contine acum 5 modele, cu capacitate intre 14 si 21 de tone si care se bucura de un succes deosebit in Europa.

Acest nou model se situeaza intre modelul DX190W, un utilaj tipic de productie si mult mai versatilul DX160W, proiectat pentru a duce la bun sfarsit o mare varietate de aplicatii.

Mai mult, acest echipament este o veritabila "cutie de scule". Ca rezultat al capacitatii de adaptarea a puterii sale hidraulice, stabilitatii si a capacitatii mai mari de translatie. DX170W poate realiza toate aplicatiile tipice pentru echipamentele din clasa sa: sapare de santuri, mutare de paleti, lucrari de oras, aplicatii de nivelare a solului, instalare de conducte, indepartare a diverselor materiale reziduale, etc.

Desi are o configuratie similara cu cea a modelului DX160W, mai exact, bratul dintr-o singura piesa, lama frontala si lonjeroane in partea din spate, modelul DX170W cantareste 16,8 tone.

Doosan DX170W este actionat de un motor cu 6 cilindri Doosan DL 06, recunoscut pentru momentul dezvoltat, fiabilitatea si consumul redus de combustibil. Cu o putere de 138 CP la 2.000 rpm motorul este dotat cu un sistem de injectie common rail, sistem de recirculare a gazelor evacuate si un sistem de racire aer-aer. Cuplul de torsiune este deosebit de inalt ceea ce determina realizarea unei productivitati sporite si a unei translatii mai rapide pe orice tip de teren. In plus, emisiile de gaze nocive se afla la un nivel mai scazut decat limitele impuse, iar consumul de combustibil este redus considerabil. Sasiul robust il ancoreaza in momentul in care sapa, ridica sau desfasoara diverse aplicatii care necesita un grad mare de precizie. Lonjeroanele de mare stabilitate si lama cu geometrie paralela permit modelului DX170W sa ridice, sa incarce, sa niveleze si multe altele.

Noul excavator hidraulic de la Doosan beneficiaza de asemenea de un sistem inovator de control electronic, e-EPOS, care optimizeaza raportul intre putere si economie prin schimbul permanent de date intre motor si sistemul hidraulic.

Utilajul este echipat cu aceleasi axe ca si modelul DX190W, conferind echipamentului o mai mare forta de tractiune, foarte utila pentru aplicatiile de nivelare cu lama frontala.

In versiunea cu brat dintr-o singura piesa si cu o cupa de 0,66 mc, forta de excavare a cupei este de 11,1 tone si forta de penetrare a bratului de 8,2 tone. Cu un brat variabil, adancimea de sapare este de 5,7 m, raza maxima de actiune este de 9,1 m si inaltimea de sapare este de 10 m.

Design-ul cabinei confera operatorului unul dintre cele mai confortabile medii de lucru. Este spatioasa si asigura o vizibilitate excelenta atat in fata cat si in spate. Este dotata cu sistem electronic de incalzire si cu aer conditionat, cu un scaun foarte confortabil, spatii mari de depozitare, o coloana de directie complet ajustabila si un monitor mare de control care se remarca prin ergonomie, usurinta in utilizare si precizie.

Exista doua moduri de lucru (excavare si saparea de santuri sau prioritate oferita rotatiei) si doua moduri de putere (utilizare standard de 80% din puterea motorului si modul Power atunci cand puterea motorului este folosita la un nivel 100% pentru operatiunile mai solicitante).

Doosan a dezvoltat modelul DX170W in scopul obtinerii de catre utilizatori a unui profit cat mai mare prin operatiile de intretinere scurte si la intervale mari de timp, reducand in acest fel timpii morti. De exemplu, schimburile de ulei se fac acum la fiecare 500 de ore, iar uleiul hidraulic este schimbat la fiecare 2.000 de ore. O atentie deosebita a fost acordata designului si componentelor structurale. Pentru a asigura o durata de viata cat mai lunga pentru componentele principale, Doosan foloseste metodologia FEM (metoda elementelor finite) si tehnica 3-D CAD (design asistat de calculator). Toate elementele structurale precum sasiul, articulatiile si bratul au fost proiectate folosind aceasta metoda.

Modelului DX170W poate fi dotat cu o serie de echipamente si accesorii pentru sasiu pentru a putea face fata oricarui tip de aplicatie: lama, lonjeroane, brat variabil, brat dintr-o singura piesa, linii hidraulice si pneumatice, etc.

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI