Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Compactorul HAMM 3518 telecomandat

In cautarea golurilor subterane

12.03.2009
In cautarea golurilor subterane
In primavara anului 2006, personalul de pe un santier de constructii a avut sansa de a fi martorul functionarii unui compactor din seria HAMM 3000, ce mergea fara ca nicio persoana sa se afle in cabina soferului - soferul acestuia statea, de fapt, la 50 de metri distanta de compactor si dirija masina de 19 tone cu ajutorul unei telecomenzi. Acest eveniment neobisnuit a avut loc pe santierul de constructie a autostrazii Autobahn A71 de langa Erfurt, Germania.


Aceasta extindere se afla in topul celor mai costisitoare drumuri construite in Germania, costurile ridicandu-se la 10 mil. EUR pe kilometru. Motivul pretului atat de ridicat este dat de conditiile geologice dificile. Astfel la nord de Erfurt, drumul traverseaza o zona de aproximativ 90.000 mp de teren predispus la tasare (surpare) si scufundare, unde se pot forma cavitati cu diametrul de cativa metri, care mai apoi se pot prabusi fie instantaneu, fie treptat la un anumit moment. Proiectantii au dorit sa se asigure ca aceste efecte nu vor aparea sub autostrada, iar in timpul constructiei platformei, zona respec-tiva a fost verificata utilizand cilindrul 3518 telecomandat fabricat de HAMM.


Aplicatia speciala permite cautarea in siguranta a cavitatilor
Cilindrul modern a fost trecut peste teren cu ajutorul unei telecomenzi, cu vibratia activata la amplitudine maxima si cu o viteza constanta de 4 km/h.

Antreprenorul HERMANN KIRCHNER Bauunternehmung GmbH din Bad Hersfeld, a dispus ca un compactor HAMM 3518 HT sa fie prevazut cu sistem de telecomandare, dar in acelasi timp sa fie permanent controlabila din cabina soferului. Echipa de ingineri specialisti creata de HAMM pentru aceasta aplicatia a profitat de avantajele pe care le pune la dispozitie sistemul de comanda Hammtronic, deja disponibil cu succes pe piata de mai multi ani. Acesta integreaza in mod automat functiile individuale ale masinii, si asigura armonizarea si combinarea optima a parametrilor izolati.

Sistemul de exploatare si comanda bazat pe microprocesoare Hammtronic monitorizeaza toate functiile motorului si ale masinii, piloteaza functiile individuale si garanteaza cele mai bune rezultate de compactare. Pentru a primi comenzi de control nu doar de la panoul de comanda aflat in cabina soferului, dar si de la telecomanda, in cilindru s-au montat doua dispozitive suplimentare - un receptor pentru semnalele radio emise de la telecomanda si o cutie cu relee. Pentru securitate, viteza maxima admisa in regim telecomandat a fost limitata la 4 km/h. Controlul prin comanda la distanta de tip wireless s-a dovedit a fi la fel de clar si simplu ca si conducerea unui compactor echipat cu sistem Hammtronic din cabina soferului. Pentru a opera cilindrul din afara cabinei, pe dispozitivul de telecomandare nu au trebuit montate decat cateva comenzi, si anume un joystick (maneta) pentru conducere si pentru trecerea de la deplasarea inainte la deplasarea inapoi, un comutator pentru selectarea amplitudinii vibratiilor tamburului (mare/mica/statica), si comutatoare pentru frana de mana, pornirea/oprirea motorului, claxonul, precum si un buton pentru oprirea de urgenta.


Punere in functiune fara probleme
In regimul telecomandat, cilindrul Hamm a functionat fara eroare chiar de la inceput. Intervalul maxim al distantei in regim telecomandat este de 300 m, dar in practica s-a dovedit ca distanta de 60 - 70 m sa fie optima. De la aceasta distanta, soferul putea vedea clar zona dimprejurul masinii, si orice obstacole, ramanand, in acelasi timp, la o distanta sigura.

Telecomanda cu un design robust, are toate comenzile necesare pentru a putea lucra cu cilindrul pe orice santier de constructii. Pe drumul inspre si dinspre "zona de scufundare" cilindrul HAMM telecomandat poate fi condus la fel de normal ca si cum s-ar realiza din scaunul soferului. Cu putin timp inainte de incepe lucrul cu cilindrul HAMM, trei goluri de tasare (surpare) au fost semnalate imediat sub suprafata.

Pe perioada "functionarii in regim telecomandat", cilindrul nu a mai identificat niciun gol de tasare. Responsabilii cu constructia autostrazii s-au declarat incantati de rezultatele compactorului HAMM 3518 telecomandat, de baza solida a constructiei si a stratului de asfalt si multumiti ca au putut asigura siguranta celor care vor utiliza aceasta portiune de autostrada.

Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 

PARTENERI