Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Structuri pentru agricultura

Molcik: Numai ce este nevoie

12.03.2009
Cornelia Rotaru; Dan Pavel
Molcik: Numai ce este nevoie
Producatorul ceh Molcik este cunoscut pe piata din Romania datorita structurilor sale pentru constructii si mai ales prin produsele originale, realizate pe baza propriilor proiecte. Spiritul inovativ al producatorului ceh se manifesta cel mai bine acum, in aceasta perioada in care banii sunt tot mai greu de gasit pentru finantarea diferitelor proiecte, din constructii sau agricultura. Orice aplicatie, oricat de dificila, isi gaseste o solutie atunci cand vorbim de suprastructuri, din acest punct de vedere flexibilitatea departamentului de proiectare de la Molcik fiind deja bine cunoscuta.

Cand vorbim despre divizia de agricultura a societatii Molcik, atunci discutam despre o serie de produse cu traditie, deoarece primele structuri confectionate de catre producatorul ceh au fost cele pentru agricultura. Succesul companiei are la baza si investitiile masive in departamentul de proiectare, acesta fiind permanent pregatit gratie unor investitii nu tocmai mici destinate achizitionarii de programe noi. Acest lucru este evidentiat si prin suita de produse noi scoase pe piata. De altfel, o solutie moderna in agricultura, care tinde sa se extinda in toata Europa, este aceea de a transporta cantitati fie foarte mici, fie foarte mari.

Extinderea gamei de masini specializate pentru fiecare tip de transport in parte, oricat de mic sau mare, din punctul de vedere al volumului, vine tot de la Molcik. In Romania divizia de agricultura a importatorului Molcik nu este inca bine cunoscuta in primul rand din cauza unui factor foarte important - piata - care s-a dezvoltat in ultimii ani mai mult pe segmentul de constructii.

In anul 2008 insa cererea de structuri de transport pentru agricultura a inceput sa cunoasca o dezvoltare brusca, pe de o parte datorita unor conditii climaterice favorabile ce prefigureaza recolte de exceptie, dar si datorita accesarii Fondurilor Structurale de catre agricultorii romani.

Dublarea cererilor de astfel de structuri de transport nu a lasat indiferenta compania Molcik, care este deja pe piata din Romania cu o serie completa de suprastructuri. Aici se vede cel mai bine in prezent conceptul original de a oferi exact ceea ce este nevoie fiecarui transportator din domeniul agriculturii.

Domnul Dinu Paul, director de vanzari al firmei Molcik pentru Romania ne prezinta modul in care opereaza oferta de suprastructuri pentru agricultura: "Daca avem de transportat o cantitate mica de produse, atunci folosim o suprastructura basculabila pe trei parti cu o capacitate de 28 mc. In cazul in care se opteaza ca si pe autosasiu sa fie tot o suprastructura basculabila spate, atunci avem o capacitate de circa 35 mc. Atunci cand avem distante lungi de parcurs, eficient este sa transportam o cantitate cat mai mare, iar aici intervin suprastructurile speciale de la Molcik, care ne ofera solutia de 70 mc".

Astfel, produsele oferite de divizia de agricultura Molcik Romania sunt destinate vehiculelor cu doua sau trei axe. In cazul celor cu trei axe, putem vorbi de configuratii 6x4 sau 6x2/2, cu capacitati de la 14 mc la 28 mc. Si pentru agricultura putem discuta de doua masini in una singura, Molcik oferind un tandem format dintr-o suprastructura de 28 mc si o remorca de trei axe cu o capacitate de 28 mc.

Suprastructurile pentru agricultura Molcik sunt basculabile pe trei parti, fiind confectionate din materiale usoare, ceea ce face ca o suprastructura cu o capacitate de aproximativ 28 mc sa cantareasca maxim 3.500 kg.

Reducerea greutatii proprii duce la cresterea sarcinii utile, transpunandu-se intr-un mare avantaj pentru beneficiar, totul fiind proiectat fara a afecta rezistenta intregului ansamblu. Domnul Dinu ne prezinta cateva solutii tehnologice originale inglobate in noile structuri pentru agricultura: "am importat de la divizia de constructii lucrul cel mai important pentru o suprastructura basculabila: «sasiul auxiliar». Acesta are o grosime de 8 mm si este confectionat din materiale moderne, cu suduri continue pe liniile robotizate, toate partile fiind sablate si protejate impotriva coroziunii. Ca si la suprastructurile pentru constructii, traversele frontale sunt special rigidizate". Rigidizarea traverselor frontale reprezinta o garantie in plus pentru utilizatorul produselor Molcik, aceasta solutie tehnologica fiind destinata benelor cu basculare pe trei parti.

Astfel, in timpul bascularii laterale, cand toata greutatea se muta pe o latura longitudinala a sasiului, dar si pe capetele acestor traverse, prin intermediul acestui concept special de ranforsare introdus de catre inginerii diviziei de proiectare de la Molcik, dar si gratie procedeului original de confectionare a ei, toata greutatea proprie precum si cea a incarcaturii se distribuie uniform prin intermediul sasiului auxiliar, evitandu-se astfel supraincarcarea unei laturi.

Adaptarea remorcilor la conditiile din Romania reprezinta un alt aspect pozitiv al structurilor pentru constructii Molcik. Cu toate ca in cazul structurilor utilizate in agricultura sarcinile transportate sunt mai mici, cilindrii hidraulici au o capacitate de ridicare de pana la 50 tone, o sarcina mult mai mare decat ceea ce se transporta in mod normal cu camioanele de acest gen.

Viitorul: remorca cu protap cu patru axe, basculabila spate, cu capacitate de 36 mc
Ansamblul format dintr-un autosasiu 6x4 si acest tip de remorca putem spune ca va fi viitorul in materie de transport produse agricole, prin disparitia fenomenului de supraincarcare a unei axe. Avem un numar mai mare de axe, deci distributia incarcaturii este mai buna.

Acest tip de remorca urmeaza a fi lansata in perioada 5 - 6 martie 2009 in cadrul unui eveniment deosebit: "Open-day Molcik", la acest eveniment participand si redactorii revistei Masini si Utilaje. In Romania acest tip de remorca este comercializata, ea urmand a fi livrata in luna martie. Unul din cele mai importante avantaje ale acestei structuri: numarul mai mare de axe, in acest fel evitandu-se supraincarcarea unei axe cu mai mult de 8 tone. Aceste valori fiind suficiente, daca vorbim de produsele agricole, care au densitate mult mai mica decat materialele de constructii. Suprastructura este confectionata in totalitate din aluminiu, astfel greutatea proprie fiind redusa.

Molcik - informatii tehnice

Remorca cu protap TCH-18 pentru agricultura, basculabila pe 3 parti
- Dimensiuni bena - Lungime x latime x inaltime 5.700 x 2.440 x 1.800 mm
- Volum util: 23 mc
- Greutate: 5.300 kg

- Specificatii:
- Protap BPW, ochi 50 - JOST
- Axe 2xSAF (SRN), frana 420 x180,
- Suspensie pe aer SAF
- Sistem de franare Wabco, inclusiv EBS4S/3M,
- Frana de parcare cu cilindru de suspensie "TRISTOP"

Remorca cu protap TCH-24 pentru agricultura basculabila pe 3 parti
- Dimensiuni bena - Lungime x latime x inaltime: 6.700 x 2.440 x 1.800 mm
- Volum util: 27 mc
- Greutate: 7.000 kg

- Specificatii:
- Protap BPW, ochi 50 - JOST
- Axe 3xSAF (SRN), frana 420 x180,
- Suspensie pe aer SAF, inclusiv ridicarea axei
- Sistem de franare Wabco, inclusiv EBS4S/3M, frana de parcare cu cilindru de suspensie.

Remorca cu protap TCH-32 pentru agricultura basculabila pe spate
- Dimensiuni bena - Lungime x latime x inaltime: 7500 x 2.440 x 2.000 mm
- Volum util: 36 mc
- Greutate: 8.200 kg

- Specificatii:
- Protap BPW, ochi 50 - JOST
- Axe 4xSAF (SRN), frana 420 x180, (1 in fata cu peridoc si 3 in spate/ 2 fata cu peridoc si 2 in spate)
- Suspensie pe aer SAF, inclusiv ridicarea axei numarul 2
- Axa numarul 4 viratoare
- Sistem de franare Wabco, inclusiv EBS4S/3M, frana de parcare cu cilindru de suspensie

Suprastructura MOLCIK rabatabila pe trei parti pentru agricultura
- Dimensiuni bena - Lungime x latime x inaltime: 6.200 x 2.440 x 1.800 mm
- Volum util: 27 mc
- Capacitate portanta totala: 15.000 kg

- Specificatii:
- Sistem hidraulic HYVA
- Sasiu auxiliar cu prindere pe sasiu
- Obloane laterale si oblonul spate din profile Fuhrmann
- Obloanele laterale impartite orizontal 900+900 mm
- Oblon inferior cu deschidere in partea de sus, iar obloanele superioare sustinute in partea de sus cu balamale
- Obloanele laterale fara stalpi despartitori.
- Oblon spate cu dubla deschidere, sustinut in partea de sus in balamale fixate pe stalpi si dotat cu fereastra pentru varsare 350 x 350 mm
- Oblonul din fata fix, prevazut cu aparator pentru cabina
- Cilindru hidraulic comandat din cabina, pompa hidraulica, rezervor ulei hidraulic

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI