Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
INTERMAT 2009

SCANIA: motoare pentru anul 2011

12.03.2009
Cristina Catanescu
SCANIA: motoare pentru anul 2011
Anul 2011 va fi unul extrem de important atat pentru producatorii de motoare, cat si pentru utilizatorii acestora, deoarece o noua legislatie privind emisiile poluante, concretizata prin standardele europene Stage IIIB si omologul lor american Tier 4i, pentru aplicatii off-road, va intra in vigoare. Conform acestor norme, nivelul oxidului de nitrogen, produs in timpul procesului de combustie, nu trebuie sa depaseasca 2 gr/kWh.
Scania va lansa in cadrul expozitiei Intermat o noua gama de motoare care se conformeaza noilor norme Stage IIIB si Tier 4i. Noile motoare reprezinta o corelare remarcabila intre performante si economie operationala, incorporand sistemele dezvoltate de Scania pentru managementul motoarelor si controlul emisiilor. Primele motoare vor fi disponibile pentru instalare si testare inca din acest an.

Daca analizam arhitectura lor interna, constatam ca acestea au primit un nou sistem de injectie cu common rail XPI (extra high-pressure), dezvoltat in colaborare cu producatorul Cummins. Controlul acestuia este in totalitate electronic, ceea ce inseamna ca au fost eliminate acele ghidaje pentru tacheti de pe suprafata arborelui de distributie, precum si alte tije sau parghii care sa puna in miscare pompele de combustibil.


Sistem intern de management al motorului
Pentru a asigura un control al performantei din toate punctele de vedere, Scania a dezvoltat o noua generatie de sisteme de management al motoarelor. Multitudinea de functii controlate include si injectia combustibilului, tratamentul gazelor de esapament, temperatura motorului si a aerului in timpul operarii. Unitatea de control este montata pe partea rece a motorului. Noul sistem de management al motorului furnizeaza diagnostice complete si faciliteaza obtinerea de informatii detaliate folosite ca date operationale pentru analizele ulterioare.


Arhitectura motorului
Noua platforma pentru motor este reproiectata complet, chiar daca au fost pastrate caracteristicile traditionale Scania, cum ar fi capetele cilindrilor sau arhitectura arborelui de distributie. Capacitatea cilindrica a crescut comparativ cu motoarele folosite in prezent, si vorbim acum de un motor de 16 litri. Blocul cilindrului si alte componente structurale au fost reproiectate pentru o putere mai mare. Pistoanele motorului au acum inca un segment, destinat colectarii uleiului de pe peretii cilindrului, in acest mod reziduurile de carbon de pe marginile capului de piston fiind curatate, iar riscul de uzura a camasii cilindrului scazut.


Scania SCR
Scania a ales sa foloseasca SCR (Selective Catalytic Reduction) in combinatie cu sistemul de injectie common-rail, Scania XPI pentru aplicatii industriale off-road.

Functia sistemului SCR este bazata pe pomparea unei solutii de uree ce reduce cantitatea de noxe care ajung pe traseul ce incepe la motor si se termina pe teava de esapament, la iesire fiind utilizat un catalizator de hidrogen. Solutia de uree formeaza amoniac cu ajutorul gazelor evacuate si este situata in convertorul catalitic. Cand oxidul de nitrogen intra in reactie cu amoniacul in convertorul catalitic, moleculele acestuia sunt transformate in nitrogen si apa. Scania SCR are astfel capacitatea de a reduce emisiile de NOx la niveluri cerute de standardele viitoare.


AdBlue/DEF
AdBlue sau DEF(Diesel Exhaust Fluid) sunt denumiri comerciale ale unei mixturi de apa si uree. Solutia obtinuta este una netoxica care scade printr-un proces chimic nivelul de emisii NOx provenit de la motoarele diesel. Consumul de AdBlue sau DEF in tratarea ulterioara a sistemului este de 2-7% din consumul de combustibil, in functie de aplicatie.

Scania furnizeaza toate componentele sistemului SCR, de la rezervorul de alimentare pentru AdBlue, la catalizator si senzor NOx.

De asemenea, este interesant de semnalat ca la noile motoare intervalele de mentenanta a motorului si ale schimbului de ulei au fost marite la 500 de ore. Componentele si sistemele utilizate acum la mai multe serii de motoare reduc costurile si maximizeaza disponibilitatea.


Caracteristicile cheie ale noii game de motoare sunt:
- Noua arhitectura common-rail de pompare a combustibilului, denumita Scania XPI
- Calibrul cilindrilor, revizuit si reglat pentru o capacitate cilindrica mai mare
- Presiune crescuta a amestecului carburant
- Arhitectura traditionala Scanie easy-to-service, cu capete de cilindru individuale
- Un nou sistem de management electronic pentru motoarele Scania
- Post-tratament al gazelor de esapament SCR
- Sistem sonor de avertizare in cazul aparitiei fenomenului de cocsificare a capatului pistonului.

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI