Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Renault Trucks

Aventura Cape to Cape

29.05.2009
Gheorghe Apostol
Aventura Cape to Cape
Cea mai dura aventura pe care o poate infrunta un camion devine inainte de toate o aventura umana. 120 de rasarituri si apusuri vor ghida oamenii de la Renault Trucks in traversarea planetei, la intalnirea cu trei continente. 50 de piloti, jurnalisti, clienti si membri ai echipei sunt implicati in fabuloasa expeditie.

Acest eveniment la scara globala este marcat si de Romania, atat prin prezenta tarii nostre in itinerariu, cat si prin componenta umana si logistica. Parcursul national a debutat la data de 22 martie, cand cele sase camioane Kerax, alaturi de vehiculele 4x4 Sherpa, au traversat granita pe la Siret. Ele au strabatut orasele Sucevita, Sighisoara, Brasov si Bucuresti, iesind din tara pe la Giurgiu, la 26 martie.
Miercuri, 25 martie, Bucurestiul a fost gazda camioanelor care fac parte din expeditie, acestea fiind expuse in fata Atheneului Roman, evenimentul fiind cunoscut sub numele CAPE TO CAPE Romania, Aventura Titanilor. La intalnirea organizata de Renault Trucks Romania pentru jurnalisti, clienti, dealeri si autoritati au fost prezenti si soferii profesionisti din echipaje.

In Perimetrul Titanilor, Renault Trucks Romania a pregatit multe alte simboluri ale aventurii CAPE TO CAPE, tinand cont de elementele cu care se confrunta vehiculele: tinuturi inghetate, desert, zone stancoase si paduri.
Dupa o pregatire minutioasa, expeditia a plecat la data de 1 martie 2009 de la Capul Nord, situat pe insula Mageroya, Norvegia. In momentul startului, insula era acoperita de gheata, temperatura fiind de -20. Drumul prin Norvegia a fost relativ linistit, ne spun soferii, temperaturile foarte joase nefiind un obstacol pentru camioanele Renault. Trecerea granitei cu Rusia a dus la o schimbare totala, autostrazile si drumurile la fel de reci, dar pline de vehicule punand destule probleme. Numai distanta de la orasul Murmansk, situat la aproape 200 de kilometri de tara lui Mos Craciun si pana la capitala Moscova masurand peste 1.500 km. Starea proasta a drumurilor, ascunsa insa permanent de un strat de gheata a pus pentru prima data la lucru (greu) suspensiile camioanelor.

Programul este extrem de bine calculat, camioanele parcurgand in medie 400 - 500 km zilnic, desteptarea fiind la ora 6, iar dupa micul dejun startul fiind dat totdeauna in jurul orei 8. Trebuie spus ca toate camioanele aveau cateva dotari in plus fata de standard, precum suspensiile adaptate la teren dificil sau rezervoare suplimentare de combustibil. Remarcabil este faptul ca nu au fost prevazute pentru aceasta deplasare camioane de asistenta tehnica, si nici nu s-a simtit nevoia lor.
Contributia Romaniei la expeditia Cape to Cape: bucuresteanul Sorin Dumitrescu, in varsta de 49 de ani, angajat al Renault Trucks Romania de peste un an, pe postul de inspector comercial piese de schimb. El a fost ales sa participe la marea confruntare, dupa o selectie dura dintre 200 de contracandidati. "Este ceea ce am visat", a marturisit inainte de a pleca din tara pentru a fi prezent la startul luat in Franta. Dar aventura este numai la inceput, pana la Capul Bunei Sperante mai sunt multe de vazut...

Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI