Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 39

PRAKT, rezolvarile unui lider de piata

29.05.2009
Dan Pavel; Dan Vasile
PRAKT, rezolvarile unui lider de piata
Prezenta pe piata romaneasca din 1994, firma PRAKT srl, membra EDIL GROUP este importator unic al unor cunoscute marci de pe piata utilajelor si echipamentelor de constructii.

Oferta deosebit de variata cuprinde statii de betoane, autopompe, autobetoniere, sisteme de pompare  mortare, sape si betoane, sisteme pentru vibrarea betonului, masini de taiat si fasonat otel-beton, instalatii automate pentru confectionat armatura, masini pentru taiat asfalt si beton, maiuri compactoare, masini pentru finisat sape, aparate de sudura, generatoare si grupuri electrogene, automatizari pentru cai de acces (rezidentiale si industriale), masini electrice rotopercutante si ciocane demolatoare electropneumatice, scule si unelte, fixaje si sisteme de asamblare, pana la echipamente de lucru si protectie,  vizeaza toata piata de constructii, acoperind cele mai complexe nevoi si asteptari. Toate produsele ofertate beneficiaza de certificate de calitate conforme cu standardele impuse de legislatia specifica din Uniunea Europeana.

Un loc deosebit de important in gama larga de masini si utilaje ofertate il ocupa echipamentele pentru procesarea otelului beton, statiile de betoane, liniile pentru producerea elementelor prefabricate precum si sistemele de pompare si aplicare mortare, sape si betoane .
Ca in fiecare an, unul dintre cele mai spectaculoase standuri din cadrul Construct Expo Utilaje a fost cel al firmei PRAKT. Acesta s-a remarcat nu numai prin marimea sa sau prin numarul mare si extrem de diversificat de echipamente, masini si utilaje, dar si prin masina automata pentru procesarea otel betonului laminat in colaci cu diametru maxim 20 mm, marca MEP, model PLANET 20 S care  a lucrat pe intreaga durata a expozitiei chiar in fata vizitatorilor. Domnul Florin Dumitrescu, director executiv al firmei PRAKT ne spunea ca este  pentru prima data  in Romania cand se proceseaza automat otel beton din colaci cu diametru maxim de 20 mm, laminarea precum si procesarea acestuia necesitand un grad tehnologic inalt.

Grupul MEP, cu sediul in apropierea orasului italian Udine, a inceput activitatea in anul 1967 cu numai 15 angajati, in prezent fiind un jucator activ pe majoritatea pietelor importante din lume.  In prezent, grupul este format din opt firme de productie, dintre care una este dedicata cercetarii-dezvoltarii si testarii  noilor tehnologii.
Grupul este specializat in realizarea unor masini complexe, de mare randament, destinate indreptarii si fasonarii otelului beton si producerii de plase sudate,  fiind cea mai importanta marca de profil de pe piata mondiala. Masinile MEP proceseaza automat otel beton de diferite diametre atat din bare cat si din colaci folosind tehnologie de ultima ora.

In cadrul Construct Expo Utilaje au fost prezentate doua masini pentru productia de etrieri si bara fasonata. Ambele masini folosesc otelul beton laminat in colaci, cea mai mare dintre acestea utilizand colaci de otel beton cu diametrul maxim de 20 mm, o premiera pentru piata din Romania.
Domnul Andrea del Fabro, Vicepresedinte al grupului MEP, prezent in standul PRAKT, ne spune ca avantajul acestor masini comparativ cu cele care folosesc bare este ca folosirea otelului beton laminat in colaci permite reducerea la minim a pierderilor de material. In plus, lucrul continuu, fara intervale dese de opriri tehnologice, necesare realimentarii cu bare, permite un grad inalt de automatizarea a masinii, asigurand asadar un randament si o calitate excelenta: "Pentru o piata precum cea din Romania, unde deja am realizat mai multe centre pentru procesarea otelului beton de medie si mare capacitate  cred ca este o masina ideala pentru completarea gamei deoarece permite obtinerea unei productivitati ridicate cerute de executarea comenzilor medii si mari intr-un interval de timp redus si la o calitate inalta".

A doua masina prezentata de MEP in cadrul standului importatorului exclusiv Prakt, este comercializata deja de cativa ani pe piata noastra, cu un real succes: "Cred ca am vandut aproximativ 20 de unitati de acest tip in Romania, este o masina automata pentru confectionarea etrierilor din otel beton, permitand utilizarea acestuia sub forma de colaci pana la diametre maxime de 12 mm. Acestea sunt masini tipice pentru producerea de etrieri atingand productivitati foarte inalte".
Masinile automate pentru confectionarea plaselor sudate de la MEP pot fi intalnite des la constructia autostrazilor pe intreg continentul european, fiind utilaje de mare productivitate si folosite adesea in industria prefabricatelor din beton. In Romania au fost vandute deja trei astfel de unitati. Totusi, tara noastra nu este considerata inca o piata destul de importanta pentru astfel de utilaje, deoarece constructia de autostrazi inca nu a fost demarata serios. De altfel, domnul Andrea del Fabro crede ca atunci cand vom incepe cu adevarat constructia de drumuri de mare viteza, cererea va exploda si in Romania.

Chiar si in aceste conditii, luand in calcul rezultatele anului 2008, Romania reprezinta pentru MEP o piata extrem de importanta, fiind a doua ca marime, comparativ cu celelalte tari in Europa : "este o piata importanta care a inregistrat si o crestere destul de mare, dar care are un potential de dezvoltare enorm.  Eu pot sa va asigur ca aceasta piata se va dezvolta foarte repede in urmatorii probabil doi ani. Acum exista aceasta problema a lichiditatilor, dar in mod normal este o piata foarte buna. Eu cred ca in viitor va fi bine. Dupa ce se rezolva problema banilor se rezolva toate, mai ales ca pe piata din Romania nu exista alte probleme decat cea a banilor.
Intr-un fel sau altul problema banilor se va rezolva, importanti sunt clientii de aici, si asteptarile lor referitor la produsele noastre. Clienti de azi au toate informatiile la dispozitie si sunt capabili sa aprecieze singuri echipamentele noastre, iar noi incercam sa obtinem o pozitie cat mai buna si sa mentinem pozitia de lider de piata la nivel mondial. Interesant este ca pietele noi, in ascensiune, sunt interesate de utilaje ieftine, calitatea fiind pe locul doi. Ei bine, in Romania aceasta regula nu este valabila. Cumparatorii locali vor produse de calitate care sa si garanteze randamente mari. Iata explicatia succesului nostru".

Masini si Utilaje: Am observat ca aveti o gama larga de utilaje de la MEP, dar unele din ele ofera o productivitate atat de mare, incat sunt recomandate cu predilectie unor lucrari de infrastructura mari, precum autostrazile. Cum este primita in prezent marca MEP pe piata din Romania?

Florin Dumitrescu:
In ultimii ani masinile automate pentru procesarea otelului beton marca MEP s-au impus ca o necesitate pe piata autohtona, evolutia vanzarilor acestor echipamente fiind strans legata de dezvoltarea industriei constructiilor. Executia unor lucrari importante de constructii civile si industriale si chiar de infrastructura aveau ca si conditie contractuala, un timp de executie restrans si implicit nevoia de prelucrare a unor   cantitati mari de armatura intr-un interval scurt de timp si la standarde europene. Unica solutie ramanea procesarea automata a otelului beton, cu un randament ridicat si mentinand nivelul de pret impus contractual, acest lucru a putut fi realizat doar cu ajutorul acestor echipamente automate. In acest fel s-au nascut in ultimii ani centrele de prelucrat otel beton avand capacitati de productie  cuprinse intre 1.000 - 5.000 t/luna si care in cea mai mare parte  au fost dotate cu echipamente marca MEP, firma Prakt detine in acest sector o cota de piata de aproximativ 68%. As mai mentiona un lucru: acela ca doar circa 30% din totalul otel betonului utilizat in Romania se prelucreaza folosind masini automate, lucru care demonsteaza oportunitatea acestei activitati si in viitor.

M&U: De cat timp dureaza aceasta cooperare?

F.D.:
De peste opt ani iar, Prakt a reusit in aceasta perioada sa consolideze relatia cu partenerul MEP , construind o structura comerciala dar si tehnica stabila, dedicata exclusiv acestuia, structura care s-a marit dar si consolidat an de an, reusind sa acopere cu succes intreg teritoriul tarii.

M&U: Ce oferiti clientilor sau mai bine zis cum va ocupati de problemele si solicitarile lor?

F.D.:
Poate cel mai important serviciu oferit de firma PRAKT este cel de consultanta tehnico - financiara. Inca de la inceput clientul este intrebat in detaliu despre specificul lucrarii pe care urmeaza s-o execute, productivitatea de care are nevoie, amplasament, buget alocat si alte date specifice. In functie de raspunsurile pe care le primim, noi configuram oferta, sau de cele mai multe ori variantele de oferta care sunt discutate si reconfigurate pana se ajunge la un numitor comun. Serviciul de post vanzare, este asigurat de Divizia de Service a firmei, alcatuita din echipe mobile specializate pe game de produse si dotate cu tot echipamentul necesar pentru a interveni direct la client. Trebuie precizat faptul ca PRAKT asigura pentru toti tehnicienii sai stagii de pregatire semestriale sau anuale, menite sa-i instruiasca, in acelasi timp participand activ alaturi de furnizori la imbunatatirea calitatii echipamentelor pe care acestia le produc, printr-o serie de sugestii tehnice. Mai trebuie subliniat un aspect important, legat de pregatirea personalului de exploatare,  care de multe ori necesita o perioada de instruire mai lunga decat cea alocata initial. Acest lucru se intampla frecvent, dat fiind faptul ca o buna parte din echipamentele noastre inglobeaza tehnologie de inalt nivel si cel mai adesea operatorii trebuie sa aiba cunostinte de operare PC, sau macar un minim de cunostinte, aptitudini, pentru asimilarea acestora. Chiar daca acest  lucru genereaza costuri suplimentare, firma PRAKT a preferat sa fie alaturi de client pana la demararea in bune conditii a activitatii acestuia, realizand dupa caz si o evaluare a pregatirii tehnice a personalului operator al clientului.

M&U: Piata constructiilor din intreaga lume cunoaste o descrestere majora. Cum raspunde PRAKT unei astfel de provocari probabil fara precedent?

F.D.:
Criza va impune pietei, respectiv vanzatorilor de masini si utilaje un profesionalism si o promptitudine a serviciilor oferite, acest lucru putand face diferenta intre jucatorii de pe piata.  Vorbind in general, daca tinem cont de faptul ca industria constructiilor a avut cea mai mare dinamica in Romania, fiind motorul de crestere al economiei in ultimii ani, este explicabil acum faptul ca tot in acest domeniu riscurile sunt cele mai mari in prezent. Riscurile identificate de analisti apar in special pe segmentele imobiliare si de infrastructura. Criza de lichiditate din acest sector genereaza un efect de domino in cazul aparitiei unui incident de plata, iar Romania cred ca se confrunta cu o incetinire sau chiar stagnare a finantarii de catre bancile straine a filialelor acestora.

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI