Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 39

PTH - un nou nume pe piata utilajelor de constructii

29.05.2009
Ema Stancu; Mariana Patru
PTH - un nou nume pe piata utilajelor de constructii
Desi ne confruntam cu un climat economic dificil, iar piata utilajelor de constructii autohtona se afla intr-o perioada de usoara regresie, Romania este vazuta in continuare de cativa intreprinzatori curajosi drept o oportunitate, cum este si cazul companiei austriece Profiteam Holzer, o intreprindere de familie din Neuberg pe Mrz. La inceputul lunii aprilie am asistat la Focsani la lansarea oficiala a reprezentantei din Romania a acestei companii.

Evenimentul s-a adresat in special viitorilor si potentialilor clienti, care au avut astfel ocazia de a fi martorii unei demonstratii foarte bine puse la punct care le-a permis sa vada exact de ceea ce sunt in stare utilajele si echipamentele si mai ales cat de repede si bine se construieste un drum folosind metoda PTH. Specialistii PTH au dezvoltat astfel o alternativa economica bazata pe protectia mediului, proiectand si fabricand o gama completa de utilaje pentru reabilitarea strazilor, drumurilor forestiere si alpine, din care fac parte scarificatorul PTH ripper, concasorul PTH crusher, precum si grederul PTH speed grader.

Drumurile realizate de compania austriaca, utilizand aceasta metoda, dupa cum le explica reprezentantul PTH Romania clientilor prezenti la eveniment "nu au nevoie de nici un fel de stabilizatori pentru ca strazile din Austria au si asa o baza foarte solida, iar din ceea ce toaca si compacteaza utilajele noastre iese o strada unde camioanele pot circula fara probleme. Sunt anumite primarii de comune care nu au foarte multi bani de investit pentru renovari sau pentru sustinerea drumului si reparatia lui. In acest caz s-a ajuns la un compromis, scarifica asfaltul pana la 35-40  cm, il macina cu ceea ce este scarificat, piatra nisip, pamant, fac un amestec foarte bun, il omogenizeaza prin balbotare, il intind si il compacteaza la loc, fara a folosi stabilizatori, iar acea strada ramane in stare perfecta pentru cel putin un an de zile."

Povestea a inceput foarte simplu: in urma cu 20 de ani compania a decis sa achizitioneze un sistem de concasare mobil produs in Franta, cu care sa se concaseze din mers si sa castige astfel timp, dar cum conditiile erau destul de dificile, dupa numai patru luni echipamentul a fost complet distrus. Sistemul tehnic de lucru al masinii era bine gandit, insa materialul si componentele masinii erau de proasta calitate, utilajul in sine nefiind proiectat sa lucreze cu roci dure de genul celor intalnite pe drumurile forestiere din Austria. In timp acest sistem a fost perfectionat in mod continuu, ajungandu-se astazi la un concasor care sparge orice fel de roca oricat de dura ar fi.
La evenimentul de la Focsani clientii au asistat la o demonstratie cu cel mai performant concasor din gama, cu un rotor cu diametru foarte mare, special construit pentru a concasa cel mai tare tip de piatra, care are nevoie de un tractor de minim 240 CP.

In gama PTH exista patru tipuri de concasoare: PTH crusher 200, PTH crusher 250 Special, PTH crusher 2000 HD si PTH crusher 2500 HD. Concasoarele mobile PTH se pot monta pe orice tip de cap tractor care dezvolta o putere de minim 160 CP, desi compania producatoare prefera ca marci Fend, Maxi Ferguson, John Deere
Ceea ce diferentiaza utilajele PTH de altele existente pe piata sunt tipul de otel folosit, un otel dintr-un aliaj special, in lume existand numai trei cuptoare unde se poate produce acest material extrem de rezistent. Cutitele concasorului sunt realizate in Germania, la fabrica Petic, care produce special pentru PTH "cutitele norvegiene", denumite astfel pentru ca se spune ca in Norvegia sunt cele mai dure roci si pentru ca primul concasor PTH vandut a fost unei companii din Norvegia. La Petic exista un laborator unde sunt testate si concepute otelurile cu cea mai mare duritate. Pneurile utilajelor sunt produse in Finlanda si sunt la randul lor pneuri speciale, cu imbracaminte de otel.
Pe viitor va exista o baza materiala in Romania, unde se vor gasi piese de schimb si va fi realizat service-ul, dar si fara o magazie de piese de schimb in Romania clientii nu au de ce sa se teama, o comanda ajungand din Austria in Romania la client in maxim 3 zile.

De asemenea PTH asigura 4 sau 5 zile de scolarizare pentru operatori in Austria, pe cheltuiala companiei. Aici, ne explica domnul Iorga "soferul nu invata numai sa mearga cu tractorul, ci invata cum sa lucreze cu concasorul, totul se realizeaza din joystick, totul este digital, seamana cu un bord de avion. Pe langa toate acestea soferii invata cum sa schimbe o curea sau un set de cutite. Este foarte simplu, are o presa hidraulica de picior, scoate cele 2 suruburi, care sunt foarte bine fixate in sistemul de prindere si cu o presa, sub presiunea hidraulica cutitul respectiv este presat si si se scoate foarte usor." De precizat faptul ca pentru cutite nu este necesara intretinerea lor, ci numai schimbarea, care se realizeaza, in functie de duritatea rocii la al 70-lea sau 80-lea kilometru de drum construit.

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI