Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 39

Volvo Trucks: Mai multa putere, un consum mai redus de combustibil

29.05.2009
Ema Stancu
Volvo Trucks:  Mai multa putere, un consum mai redus de combustibil
Volvo Trucks  a lansat o noua gama de motorizari si transmisii, care permit reducerea cu pana la 3 procente a consumului de combustibil si cu 40 de procente a emisiilor de oxizi de azot, in conditiile cresterii puterii maxime.

Dupa cel mai puternic camion din lume, Volvo FH16 de 700 CP, lansat la inceputul acesui an, Volvo Trucks aduce pe piata unele dintre cele mai eficiente autocamioane din punctul de vedere al economiei de combustibil. Costurile de exploatare cat mai mici si performantele optime sunt obiectivele clientilor Volvo si pentru ca in topul preferintelor acestora pe primele pozitii se afla modelele Volvo FH si Volvo FM echipate cu motoare de 13 si de 11 litri acestea au fost primele care au beneficiat de noile motorizari si transmisii. Motorul Volvo de 7 litri, care echipeaza Volvo FE si Volvo FL este disponibil, de asemenea, intr-o noua versiune.

Un consum de combustibil mai redus cu 3 procente
Datorita modificarilor tehnice care optimizeaza combustia si imbunatatirilor aduse sistemului Volvo I-Shift de schimbare automatizata a treptelor de viteza, producatorul suedez a obtinut performante remarcabile in reducerea consumului de combustibil.  Autocamioanele cu motor de 13 litri, in combinatie cu schimbatorul de viteze Volvo I-Shift au inregistrat un consum de carburant cu trei procente mai redus decat versiunea anterioara (stimulente Euro 5), in timp ce pentru motorul de 11 litri, reducerea este intre unu si doua procente.

Motorul este disponibil in mai multe variante de putere, reprezentand acum o alternativa mai eficienta din punct de vedere al utilizarii combustibilului pentru toata gama de modele Volvo FM.
In ultimii 20 de ani, consumul de combustibil si emisiile de bioxid de carbon care afecteaza mediul inconjurator, specifice unui autocamion Volvo, s-au redus cu 20 de procente. "Acestea sunt imbunatatiri concrete, care sporesc profitabilitatea clientilor. O reducere cu cateva procente a consumului de combustibil permite economii importante, mai ales pentru activitatile de transport de cursa-lunga, in care deseori se parcurg mai mult de 200.000 de kilometri pe an" , a afirmat Staffan Jufors, Presedinte si CEO al Volvo Trucks.

Pe masura ce autocamioanele au devenit mai eficiente din punct de vedere al utilizarii combustibilului, acestea au devenit si mai puternice, astfel ca puterea maxima a motorului de 13 litri a crescut la 540 CP si cuplul la 2.600 Nm, o crestere cu 100 Nm. Volvo D11 este disponibil in variante cu puteri maxime de pana la 450 CP si cuplu de 2.150 Nm. Volvo D7 este disponibil in variante de pana la 340 CP si 1.300 Nm.

De asemenea, noile motoare sunt cele mai curate realizate vreodata si respecta normele antipoluare Euro 5, care vor intra in vigoare in octombrie 2009. Fata de Euro 4, emisiile de oxizi de azot au scazut cu 40 de procente. De asemenea, atat Volvo D13, cat si Volvo D11 sunt disponibile in variante pregatite pentru EEV, standard optional de reglementari, care precizeaza emisii chiar si mai reduse de funingine si de particule si care poate fi aplicat de autoritatile locale pentru a grabi lansarea de vehicule mai putin poluante.

Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI