Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 40

AFI Platforme - cu încredere spre viitor

19.08.2009
Mariana Pătru
AFI Platforme - cu încredere spre viitor
Chiar dacă ne aflăm în plină recesiune economică, lucru pe care nimeni nu-l mai contestă, iar piata constructiilor în România se află de la începutul anului în stand-by, există totusi ramuri unde lucrurile se miscă, iar afacerile se dezvoltă cu pasi mărunti.

Închirierea utilajelor de constructii este un segment al acestui domeniu care functionează în parametri de normalitate. Totusi, restrângerea pietei constructiilor si disparitia unor companii a dus la o concurentă acerbă si pe această nisă, iar la final vor rămâne numai companiile care au stiut să se adapteze situatiei si conditiilor din mediul economico-financiar.

AFI Platforme este una dintre companiile care si-au câstigat notorietatea pe această piată. Rigoarea germană si experienta de peste 20 de ani în acest domeniu, precum si o strategie managerială foarte bine pusă la punct, bazată pe reducerea ratională a cheltuielilor, mai multă muncă si maximă seriozitate în relatia cu clientii, dar si doza de optimism a managerului general Hans Kaiser sunt câteva dintre argumentele care ne fac să credem că AFI va trece cu brio peste testul crizei si al vremii. Încă de la începutul discutiei noastre, domnul Kaiser a afirmat foarte hotărât si cu mare convingere "noi suntem siguri că vom supravietui". Am dorit să aflăm si secretul care stă la baza acestei afirmatii.

Masini si Utilaje: Pentru a trece această perioadă fără pierderi prea mari ati adoptat măsuri speciale?
Hans Kaiser:
În primul rând am încercat să ne controlăm mult mai mult costurile, dar si să mentinem acelasi nivel al cererii pentru produsele noastre, încercând să atragem firme noi care să fie interesate de serviciile noastre. În plus lucrăm un pic mai mult decât de obicei, în loc de  8 ore, lucrăm câte 10. În situatia dată, desi am deschis de curând un sediu la Timisoara nu vom mai mări flota. În prezent avem acolo în jur de 50 de utilaje, iar afacerea se desfăsoară, cred eu la un nivel normal. Personalul nostru se ocupă de service si mentenantă pe perioada închirierii si de colectare, oferim servicii complete. Pentru moment strategia este foarte clară, să ne mentinem activitatea, să ne asigurăm circuitul financiar, să ne asigurăm comenzile, iar atunci când vom avea sansa să ne dezvoltăm din nou, totul va fi pregătit. Semnele sunt bune, pentru că se preconizează ca până la 1 iunie vom avea mai multe comenzi decât până în prezent, ceea ce înseamnă să ne apropiem de parametrii de acum un an.

M&U: În ceea ce priveste strict partea de închiriere propriu-zisă, ati adoptat o altă strategie? Se observă modificări ale perioadelor de închiriere?
H.K: E destul de absurd să închiriezi un utilaj pentru o perioadă mai mică de 24 de ore, dar până la urmă noi ne conformăm nevoilor clientilor si dacă ei au nevoie doar o zi atunci noi închiriem numai o zi, dacă au nevoie de acel utilaj o perioadă de 2, 3 sau 4 luni la fel. Oferim consultantă pentru utilizarea masinilor noastre, îi ajutăm să aleagă utilajul potrivit, la acest capitol pot spune că nu a intervenit nicio schimbare. si nu am avut cereri pentru perioade mai scurte decât de obicei. Bineînteles totalul închirierilor nu se poate compara cu cel de anul trecut, dar pentru durata de închiriere nu am observat schimbări. Datorită faptului că anul trecut am mers foarte bine, în general constructiile, vânzările de utilaje pentru constructii si închirierile ar trebuie să se redreseze, iar contractele noastre de închirieri să dureze mai mult.

M&U: Putem vorbi despre viitor pe un ton optimist? Ce se întâmplă cu planurile AFI de extindere la nivel national?
H.K:
Dacă vom avea sansa, ne vom extinde pe viitor, deocamdată ne-am stopat planurile pentru că trebuie să ne concentrăm asupra afacerii existente. Noi suntem acum la nivelul la care eram în anul 2007 si trebuie să pornim din nou de la acest nivel.  Deocamdată nici flota nu o vom mai mări, dar suntem pregătiti dacă vom avea nevoie si dacă cererea de pe piată va fi destul de mare. Furnizorii nostri sunt pregătiti si dacă vom avea nevoie de mai multe masini, nu va fi o problemă. Nu ne gândim să ne schimbăm domeniul de activitate, vom rămâne o companie de închirieri, nu vom începe să vindem si nici nu vom începe o altă afacere asa cum fac unii dintre competitorii nostri.

M&U: În cadrul Intermat s-a pus foarte mult accentul pe sistemele de sigurantă ale platformele, erau chiar conferinte special dedicate problemelor de protectie în cazul lucrului la înăltime. În România există vre-o notificare legală în privinta acestui sistem de securitate?
H.K: În România ne ghidăm după legislatia în vigoare, iar în Germania folosim sistemul IPAF (International Powered Access Federation).
Aceasta este o organizatie care a luat nastere în anii ’70 în Marea Britanie, întrucât nu exista nici un sistem de calificare  si securitate pentru muncitorii care lucrau pe platforme aeriene la înăltime. IPAF are scopul de a stabili standarde si norme de sigurantă pentru folosirea platformelor si impune nivele pentru operarea lor. De asemenea, garantează educatia utilizatorului si oferă standardele de calificare pentru utilizarea masinii. Desi legea din Europa spune că responsabil de utilizarea echipamentelor este numai angajatorul, totusi cei care au absolvit cursurile, au îndeplinit cerintele de securitate impuse de normele IPAF si care primesc certificarea din partea acestei organizatii, sunt cu sigurantă pregătiti la cel mai înalt nivel pentru a lucra cu platformele aeriene. Ca o concluzie, IPAF este ca o garantie în plus a calitătii si sigurantei, iar noi avem această acreditare.

Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI