Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 40

Beneficiile crizei?

19.06.2009
Ec. IULIU CIOBANU
În articolele anterioare am identificat si explicat diferite situatii în care jucătorii pietei de leasing se  află sau se pot afla. În acelasi timp am subliniat că în momentul de fată nu s-a atins apogeul acestei crize intens mediatizate.
În toată această tevatură, în momentele de agitatie si de continuă alergare în încercarea de a rezolva diferite situatii apărute pe moment, nimeni nu stă să analizeze la rece comportamentul  persoanelor implicate direct în această masinărie de recuperat bani si bunuri.

Fiecare etapă a unei tranzactii implică diverse persoane si dacă analizezi din afară punctual vei descoperi că poti obtine beneficii mai importante decât cele materiale. În sfârsit se pot vedea comportamentul, limbajul, dorintele si asteptările fiecărei persoane în mod real fără perdeaua care era trasă până acum în momentele în care toată lumea se consideră punctul forte al unui contract. Astfel din punct de vedere al clientului, cel care la un anumit moment si din diverse motive a solicitat achizitionarea unui bun în sistem leasing, situatia s-a schimbat radical. El descoperă zilnic câte un paragraf al contractului semnat anterior si se întreabă de ce la acel moment a acceptat anumite conditii impuse de finantator. Nu sunt foarte multe explicatii de dat, motivul principal fiind graba cu care dorea la acel moment să obtină bunul solicitat. Astfel în anii anteriori, dacă vă aduceti aminte, toată lumea presa încheierea contractului si plata, termenul uzual fiind "ieri dacă se poate".

Din punctul de vedere al clientilor de nivel mic si mijlociu, temerile lor din acest moment sunt întemeiate pentru că foarte putini dintre acesti oameni au avut sau au minimele cunostinte în domeniu pentru a identifica clauzele care îi pot afecta în cazul în care nu îndeplinesc anumite conditii contractuale. Tot ce stiau era că nu pot rămâne cu mai mult de 2 rate neplătite. Acum sunt implicati direct în procesul de stingere al datoriilor si învată din diferite somatii si telefoane primite si paragraf cu paragraf  contractul de leasing.
Beneficiul? Comportamentul lor si modul în care gestionează situatia se pot constitui într-o sită prin care dacă îi treci vei vedea cu cine poti colabora în viitor si cu cine nu, compari informatiile pe care le-ai avut în momentul încheierii contractului cu cele de acum si ai o imagine clară, dar mai ales extrem de reală a fiecărei companii si a fiecărei persoane.

Clientii mari sunt o categorie aparte în această situatie. Sumele vehiculate de ei le pot permite destul de rapid să iasă din situatii neplăcute ceea ce le conferă în imaginea proprie un atu. Ei au beneficiat de suport si cunostinte necesare care le permiteau să atace clauzele nefavorabile ale contractelor dar din graba de a se dezvolta nu au tinut seama de aceste lucruri. În prezent sunt deranjati de faptul că sunt tratati de companiile de leasing strict în baza clauzelor contractuale si nu în baza imaginii si a numelui. În acest caz beneficiul pe care îl poti obtine este o imagine clară a modului în care fiecare client si-a construit afacerea, resursele lui si modul în care a gândit o strategie de iesire din situatia actuală. Astfel deosebesti extrem de clar oamenii de afaceri de cei care pur si simplu au fost la momentul potrivit în locul potrivit. Totodată clientii mari îti pot intra în portofoliu tinând seama de faptul că sistemul bancar este reticent în acest moment si optiunile sunt reduse.
În partea cealaltă a baricadei se află finantatorii. Diversele departamente ale unei companii de leasing functionează conform normelor interne si pur si simplu reactionează asa cum au fost educati să o facă. Nu iau în calcul faptul că actiunile lor sunt în viziunea clientului actiunile întregii companii de leasing si nu îi interesează dacă acel client va mai dori în viitor să lucreze cu ei.

Nivelul decizional este interesant în cadrul companiilor finantatoare, nivel presărat în trecut cu multe orgolii si idei despre cum ar trebui să arate si să functioneze acest sistem de finantări. Deseori erau luate decizii foarte greu de explicat, unele tranzactii erau refuzate pur si simplu desi erau viabile din punct de vedere al ideii expuse, fiind în schimb acceptate unele care doar arătau frumos la acel moment. Clientii, dealerii, brokerii erau tratati doar din punct de vedere cantitativ si nu calitativ fapt care acum se cunoaste, si în mod sigur este asimilat în cadrul companiilor de leasing cu o pierdere din punct de vedere financiar.
Aici analiza pe care trebuie să o faci este mai complexă. Plecând de la formarea imaginii fiecărei persoane si terminând la imaginea de ansamblu.

Statutul de angajat al unei companii de leasing îti dă anumite obligatii si modul în care le pui în practică te poate face să apartii unei categorii de oameni care au o vedere de ansamblu, oameni care pot să-si depăsească stadiul actual sau poti apartine unei categorii de robotei care doar face ceea ce scrie în fisa postului.
La nivel de management se poate vedea dacă acele orgolii si idei fixe au dat roade sau pur si simplu s-au bazat pe decizii proprii eronate. Dacă în continuare managerii sustin deciziile luate în fata companiilor mamă si caută solutiile potrivite atunci înseamnă că vor avea numai de câstigat. În schimb dacă se alege modelul de a astepta decizii luate exclusiv în afară si doar se pun în practică se va pierde mult din imagine, portofoliu si bani.
În concluzie puteti beneficia în aceste momente de criză nu doar de preluarea unor afaceri si bunuri  la preturi mici, ci si de formarea unei imagini reale a oamenilor si companiilor cu care ati lucrat până acum si veti lucra în continuare. Apar noi criterii de selectie a partenerilor care vor trebui luate serios în seamă în viitor pentru că acestea sunt bazate pe reactiile si comportamentele reale ale unor persoane si companii.

BENDIS FINANCIAL
30D Horei st., 2nd District, Bucharest
Tel: 0745-996-911;
Fax: 031-805-44-04

Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI