Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Drive-test

Caterpillar & Renault Trucks

19.08.2009
Dan Pavel; Mădălina Dragomir
Caterpillar & Renault Trucks
Terenul balastierei TCS de lângă comuna Ciolpani, în apropierea orasului Bucuresti, a fost gazda unui drive-test inedit cu utilaje Caterpillar si autocamioane Kerax special echipate pentru santier,  de la Renault Trucks.
Vremea frumoasă, peisajul si mai ales muntii de pietris speciali asezati pentru a fi mutati au reprezentat o invitatie de nerefuzat de către multe firme din domeniul constructiilor.
Putem spune că a fost si o mică competitie a orgoliilor, cei care au participat la concursul
de transport si încărcat organizat primind premii.

Dacă invitatii nu au lipsit, gazdele au fost prezente cu demo-driveri, tehnicieni, vânzători si... cu întreaga conducere a firmelor organizatoare. Atmosfera plăcută, discutiile tehnice, competitia în sine, au format o ambiantă excelentă, pe care am folosit-o din plin pentru a sta de vorbă cu domnul Liviu Neagu, director al activitătii IPSO-Renault Trucks si al operatiunilor Bergerat Monnoyeur din România.

Masini si Utilaje: Nu multe firme se pot lăuda cu faptul că vând atât utilaje cât si camioanele ce trebuie să transporte pământul, asa cum este cazul firmei Bergerat Monnoyeur. Există un avantaj pentru client din această aliantă?
Liviu Neagu:
Din punctul de vedere al societătilor ce lucrează în sectorul constructiilor, acestea caută totdeauna solutii de minimizare a costurilor, în acest an acest aspect fiind decisiv în evolutia multor firme. La noi o societate din domeniul constructiilor găseste tot ce are nevoie: să sape, să toarne asfalt, să spargă piatră, să încarce sau să transporte. Pentru factorii de decizie din cadrul acestor firme este mult mai usor să aibă un singur interlocutor, cu o experientă îndelungată, care să le ofere exact ce au nevoie la pretul corect, să-i sfătuiască si chiar să asigure consultantă după cumpărarea lor. Mai mult, este mai usor la nivel de conducere executivă a unei firme mari să ai un interlocutor cu experientă, o societate care să-ti ofere tot ce ai nevoie, inclusiv finantare, iar atunci când esti în dificultate să poti solicita o păsuire pentru o plată, să soliciti eventual o interventie deosebită chiar dacă posibilitătile în momentul respectiv sunt limitate sau reduse.
În concluzie, partenerii nostri au doi constructori, fiecare producător full-line. Unul este Caterpillarul, cu utilaje începând de la mini-încărcătoare multifunctionale, buldo-excavatoare, încărcătoare, excavatoare, gredere, compactoare, finisoare, freze de asfalt, tot ceea ce înseamnă gama de constructii. Apoi, există oferta Renault Trucks, care începe cu basculantele cele mai mici, de la 3,5 t sarcină utilă, până la basculante de 80 de tone pentru aplicatii speciale. Putem să le oferim întreaga gamă de masini de care au nevoie.

M&U: Cu o ofertă atât de complexă, cred că un viitor client se asteaptă si la un sprijin privind finantarea sau înlocuirea utilajelor uzate din parcul propriu cu altele noi.
L.N.: Nu oferim numai masini noi, există posibilitatea de a efectua operatiuni de trade-in atât  pentru Caterpillar cât si pentru Renault Trucks. Putem oferi si finantare, avem posibilitatea de a face închirieri de utilaje, dar din păcate, legislatia din România nu ne permite să facem si închirieri de camioane asa cum se face afară si asa cum probabil că o să ajungem să facem si noi. Dacă un client are nevoie de un încărcător pentru o zi a săptămânii sau o lună, sau trei luni, atunci noi trebuie să îi putem oferi acest încărcător. Avem închirieri de la o zi până la un an sau chiar la trei ani. Putem oferi si alte utilaje precum stivuitoare sau compresoare. Know-how-ul nostru se bazează nu numai pe renumele firmelor pe care le reprezentăm, pe expertiza lor, dar si pe experienta noastră îndelungată pe piata din România. Încă din anul 1991 am fost primii importatori de utilaje din România, cu brandul Caterpillar.
Experienta noastră împreună cu a partenerilor nostri este foarte complexă si de lungă durată.

M&U: Cum credeti că va fi viitorul din punctul dvs de vedere? În contextul actual, nu pare prea luminos pentru sectorul constructiilor...

L.N.: Am investit milioane de euro pentru a ne dezvolta afacerea în România. Nu suntem o firmă cu investiti minime, si prin toată infrastructura noastră, prin tot ce facem, vrem să oferim oamenilor linistea sufletească că investitia pe care o fac cumpărând de la noi este sigură pe termen lung.
Un alt exemplu prin care arătăm că suntem alături de clienti si la bine si la greu este cel al pregătirii operatorilor. Utilajele actuale sunt foarte eficiente, foarte exacte si de aceea au nevoie de operatori foarte bine pregătiti, iar noi ne-am implicat de ani de zile în această pregătire. Suntem adeptii parteneriatelor pe termen lung.

M&U: Sunt firme care nu mai investesc în activitătile de mentenantă ale utilajelor. Ce se va întâmpla cu aceste masini? Cât de periculos este acest fenomen?
L.N.:  În acest an am înregistrat o scădere de până la 20 % pe activitătile de aftersales în străinate. Această scădere este determinată o dată de reducerea activitătii economice, dar si de faptul că unii clienti nu mai fac reviziile la timp. Din păcate pentru ei, pentru o economie acum de câteva sute de lei, probabil că peste câteva luni vor trebui să plătească mii de lei pentru a avea utilajele în stare de functionare perfectă.
Noi încercăm să le explicăm clientilor că în perioada de criză trebuie găsite acele elemente care să le permită continuarea activitătii fără să aibă cheltuieli mai mari după aceea. Nu este simplu de înteles acest lucru si nu este simplu de făcut în momentul în care economia este în scădere.

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI