Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
GRUPUL VOLVO

Împreună trecem peste orice obstacol!

19.08.2009
Dan Pavel
Împreună trecem peste orice obstacol!
Grupul Volvo este bine cunoscut datorită utilajelor de constructii, camioanelor, autobuzelor, produse pe toate continentele lumii, precum si altor activităti legate de tehnologiile de vârf. Este un grup cu o traditie si o cultură bine înrădăcinate în mediul industrial international, exportând nu numai masini si tehnologii de calitate, dar si valori morale, o cultură tehnică deosebită, totul prin intermediul unei comunicări cât mai bune cu partenerii de afaceri. Acesta a fost pe scurt mesajul transmis de către domnul Alexandru Badea, director general al Diviziei de Utilaje de Constructii - Volvo România, participantilor la întâlnirea anuală traditională desfăsurată la Poiana Brasov în luna mai. În acest an, work-shopul Volvo CE a avut un slogan extrem de inspirat pentru vremurile actuale: "Împreună trecem peste orice obstacol!"

O întâlnire traditională, se poate spune, deoarece sirul demonstratiilor la Poiana Brasov a început acum sase ani, când distribuitorul utilajelor Volvo din acea perioadă, compania Scandic Polikraft a invitat pentru prima dată clientii si specialistii români la o întâlnire mai putin protocolară, dar mai apropiată de oameni. Trebuie să spunem că si în prezent, chiar dacă Volvo CE are propria reprezentantă în România, compania Scandic Polikraft este cel mai important partener de afaceri al constructorului suedez în România.

Programul de demonstratii, discutii libere si informări a fost destul de încărcat, începând la ora 13:00, cu o serie de prezentări ale companiei, produselor, serviciilor si mai ales ale planurilor de viitor ale al diviziei de utilaje de constructii - Volvo România. Discutiile au fost deschise de către domnul Alexandru Badea: "Manifestarea noastră are un scop bine definit. Ne-am întâlnit aici ca să schimbăm idei, opinii. Trăim o perioadă nu foarte usoară, as putea spune grea, cu totii, dvs, noi si cei care sunt legati de activitatea noastră. Cel mai bine e să ne întâlnim, să discutăm, să găsim împreună solutiile pentru a putea trece de această perioadă.

Deci spre deosebire de alte manifestări la care ati participat, de data aceasta partea cu comunicarea unidimensională va fi foarte scurtă si vom avea o sectiune foarte importantă în care vom vorbi, deci vrem să avem o comunicare bidimensională, de la noi la Dvs., de la Dvs. către noi". Toti cei prezenti au apreciat ideea originală avută de organizator, de a încheia prezentările pe teren cu discutii individuale, prin distribuirea participantilor pe grupe de discutii, acestea fiind  moderate de câte un reprezentant al diviziei de Utilaje de Constructii - Volvo România. Concluziile finale ale acestor întâlniri au fost la obiect si directe, responsabilii de vânzări sau service, precum si cei ai firmelor participante declarând că de această dată comunicare directă a functionat perfect, acesta fiind si unul din scopurile simpozionului de la Poiana Brasov.

Tehnologia Volvo... pas cu pas

Deoarece gama de utilaje Volvo este foarte mare, nu toate tipurile de masini sunt la fel de cunoscute în România. Astfel dacă gama de utilaje mari este utilizată cu precădere de către constructorii români, cea de utilaje compacte este mult mai putin cunoscută. Din acest motiv, pe terenul de demonstratii organizat la intrarea în Poiana Brasov au fost prezentate cu precădere masinile de acest tip, extrem de cunoscute si apreciate pe plan mondial. Două încărcătoare, două excavatoare si buldo-excavatorul prezente pe terenul de teste au putut fi puse la lucru de către participanti, un camion Volvo FM12 fiind disponibil permanent pentru operatiile de încărcare a pământului. Acesta a avut mai mult rolul de a demonstra practic că, desi vorbim de o gamă de utilaje compacte, acestea pot lucra foarte bine alături de masinile de mare randament, înăltimea lor de lucru fiind suficientă pentru a accesa fără probleme orice tip de suprastructură de constructii montată pe camion.

Domnul Timur Abied, Product manager Volvo Construction Equipment a fost prezent pe terenul de demonstratii, explicând celor interesati numeroase detalii, noutătile tehnice fiind tema sa favorită. Gama de încărcătoare compacte a avut si o premieră absolută pentru România, si anume noul model L50F, a cărui forme elegante au atras imediat atentia spectatorilor.

Bratul său special, o combinatie între sistemul în Z si paralelogram reprezintă o inovatie ce poartă patentul Volvo,
acesta oferind o stabilitate mult mai mare si atunci când utilajul se deplasează cu cupa plină, si atunci când o descarcă, astfel pierderile de material fiind nule, iar tangajul aproape inexistent. Acest ultim venit în familia încărcătoarelor compacte Volvo prezintă caracteristici specifice unui utilaj mult mai mare, oferind în ciuda dimensiunilor un randament de clasă superioară.

Productivitatea mare este asigurată si de forta de rupere deosebită de 72 kN, întregul utilaj fiind propulsat de un motor VOLVO  D5D de 117 CP si un cuplu de 478 Nm. Acesta este cel mai mare utilaj din gama compactă, de aceea în constructia sa au fost înglobate principii constructive specifice utilajelor de capacitate mare. Astfel, are axa spate oscilantă, o solutie constructivă ce îi oferă o stabilitate foarte bună, ambele axe cu blocare fată-spate, sistem de transmitere a miscării hiodrostatic, cu trei pompe separate hidraulice.

Sistemul hidraulic Load Sensing calculează automat distributia puterii, fiind o tehnologie de ultimă oră ce asigură economii importante de combustibil. De asemenea, acesta asigură un control riguros din partea operatorului a fiecărei miscări de lucru sau de schimbare de pozitie, acestea fiind extrem de precise. Motorul Volvo este realizat pe baza unei tehnologii unice, moderne, fiind de asemenea un patent original, reprezentând de fapt secretul fortei mari dezvoltate la organul de lucru. Cuplulul mare motor oferit la turatii reduse asigură în orice conditii forta de rupere necesară, indiferent de tipul de material, iar consumul mic de combustibil nu se poate compara cu nici o altă solutie tehnologică.

Garda la sol mare asigură nu numai o capacitate de lucru bună pe orice tip de teren, dar si posibilitatea de a încărca rapid în camioane de constructii, care din principiu au peretii laterali foarte înalti.  si dacă vorbim de detalii, un capitol la care suedezii de la Volvo excelează, la încărcătorul L50F se poate observa la nivelul articulatiei puntii din fată un sistem de ungere de asemenea novator, care este astfel conceput încât să retină vaselina în zona cu maxim de frecări între organele în miscare si care nu permite intrarea murdăriei din afară. La o trecere pe scurt în revistă a utilajelor prezente pe terenul de teste, pot spune că cel mai mic utilaj prezentat, excavatorul Volvo EC27C, a suprins pe toată lumea datorită cabinei spatioase, ce nu limitează în nici un fel gabaritul operatorului, aceasta permitând lucrul în conditii de confort pentru un ritm de santier de "zi lumină".

Modelul imediat superior, EC55B a fost utilizat pentru o demonstratie deosebită: acesta a arătat cum poate lucra înclinat în fată, sprijinit pe lamă, mărind astfel adâncimea de săpare sau beneficiile articulatiei "side-shift" a bratului. Trebuie spus că întreaga gamă de încărcătoare compacte a fost proiectată pentru a asigura conditii bune de lucru pentru operator, adâncimi mari de săpare si randamente de lucru foarte bune, astfel acestea putând fi utilizate chiar si la lucrări de anvergură mai mare, realizate de obicei de utilaje din clasa superioară. Toate aceste calităti se combină cu cele normale pentru un utilaj compact: capacitatea de lucru în spatii înguste, rotirea cabinei fără a depăsi dimensiunie de gabarit ale senilelor, astfel încât operatorul nu trebuie să fie atent la ceea ce se întâmplă în spatele lui, ci numai la câmpul de lucru. De asemenea, toate modelele, inclusiv cele mai mari, au o altă caracteristică extrem de importantă atunci când se lucrează pe drumuri publice: se pot roti la 360°. Astfel, un utilaj împreună cu camionul în care încarcă pot fi asezate unul după altul, si nu unul lângă altul, cum se vede de obicei, ocupându-se în acest fel numai  o singură bandă de rulare.

Îmi este greu să închei acest articol, deoarece au fost mult mai multe lucruri prezentate si spuse la întâlnirea organizată de către Divizia de Utilaje de Constructii - Volvo România. Ascultând însă opiniile participantilor, directori ai unor firme mari sau mici de constructii din România, pot spune că a fost un succes nu numai pentru compania Volvo, dar si pentru industria constructiilor.

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI