Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Expozitie de utilaje

Un show la puterea a treia

19.06.2009
Mariana Pătru; Mădălina Dragomir
Un show la puterea a treia
Mai a fost nu numai luna cu cele mai vândute utilaje pe piata constructiilor, comparativ cu primul trimestru al anului, dar si un moment bun de a strânge legăturile cu clientii. Slaba organizare a Construct Expo Utilaje si o piată a constructiilor din ce în ce mai mică au tinut marii importatori departe de expozitiile oficiale, acestia preferând să organizeze propriile manifestări.
Si cum o vorbă spune că "Unde-s multi puterea creste", la sfârsitul lunii Mai am asistat la un eveniment impresionant prin amploarea lui, care a reunit trei importatori de utilaje de top din România, societătile Liebherr România, Genco’93 si Cosim Trading.

O idee de marketing originală, dar si o organizare foarte bună, au declarat toti cei care au participat la acest eveniment. Cum a fost posibilă această unire de forte într-o expozitie independentă? Totul a pornit de la ideea că cei trei importatori de utilaje de constructii oferă o gamă de utilaje care nu numai că nu sunt direct concurentiale, dar se si completează între ele, acoperind aproape toate necesitătile unei firme de constructii. În plus, mărcile prezente pe terenul din apropierea capitalei: Liebherr, Putzmeister, Bomag, Gehl, MEM, Atlas Copco, Hofmann, ATC, Power Curbers, Nilos sau Stanley, DOA sunt apreciate datorită calitătii lor în întreaga lume.

Pe parcursul a trei zile, 27, 28 si 29 Mai, câteva sute de invitati, clienti si prieteni ai celor trei companii românesti au avut posibilitatea să analizeze si să observe la lucru peste 50 de utilaje terasiere, utilaje destinate preparării, transportului si turnării betonului, game complete de masini destinate construirii si întretinerii drumurilor, macarale, automacarale, utilaje folosite la demolari, samd. Totul expus pe o suprafată de aproape 10.000 mp, amenajată special pe un teren cu acces direct de pe soseaua de centură a Bucurestiului, lângă sediul societătii Liebherr România. Vizitatorii au putut vedea o mare parte dintre utilaje la lucru, pe terenurile de testare amenajate pentru a simula conditii de lucru cât mai dificile si variate, precum o groapă de mari dimensiuni si un deal de pământ special profilat pentru a fi săpat cu diverse utilaje.
Si pentru ca spectacolul să fie complet, a doua seară i-a avut ca invitati pe Ioan Gyuri Pascu împreună cu formatia Pacifica si formatia La Strada. Organizarea a fost ca la carte, cu un cort mare ce amintea de Oktoberfest-ul german, unde cei care doreau să petreacă o zi plăcută alături de organizatori si de demo-driveri, găseau bere, mici si cârnati, dar si câteva spatii izolate construite pe aceeasi platformă, unde afacerile se puteau discuta în liniste. Cu alte cuvinte, asa cum ne spunea si domnul Peter Schretzmeir, directorul general Liebherr România, o organizare care în nici un caz nu putea fi oferită de orice altă expozitie din tara noastră.

Tema prezentărilor desfăsurate pe parcursul celor trei zile a fost axată în primul rând pe calitate, deoarece toate cele trei firme s-au distins de-a lungul vremii prin calitatea echipamentelor pe care le importă, dar si prin cea a serviciilor de asistentă si service. Domnul Marian Simcion, director general Cosim Trading ne declara în prima zi: "calitatea ar trebui să fie criteriul de bază, dar din păcate, multi constructori neglijează acest lucru, iar în timpul exploatării îsi dau seama de costurile de întretinere mult mai mari si de performantele care nu se ridică la nivelul asteptărilor. Niciuna dintre cele trei firme de aici, fie că este vorba de Genco’93, Cosim Trading sau Liebherr România SRL nu vinde produse ieftine si de calitate îndoielnică. Toti avem o retea de asistentă tehnică foarte bine pusă la punct, service specializat, piese de schimb pe stoc, asistentă telefonică. Utilajele noastre sunt mai fiabile, iar raportul calitate pret este competitiv."
Un argument important pentru organizarea unei expozitii comune a fost si posibilitatea cresterii numărului de clienti potentiali, prin aducerea de către fiecare organizator a propriilor invitati. Împreună deservim întreaga piată a constructiilor.

Atmosfera pe care au reusit să o creeze aici organizatorii a fost cu mult mai plăcută si mai relaxată decât cea de la o expozitie, unde oamenii sunt presati de timp, numărul de firme si de oferte care trebuie analizat fiind mult mai mare.  În plus clientii s-au simtit ca într-un cerc de prieteni "În primul rând vreau să îmi fac prieteni si dacă am prieteni afacerea o să vină de la sine. Acesta este crezul meu si al partenerilor de la Genco si Liebherr. Clientii sunt prietenii nostri, mai înainte încercăm să stabilim o relatie de prietenie, apoi încercăm să dezvoltăm relatia de afaceri. Încercăm să construim relatii de durată ", a încheiat domnul Simcion.

Peter Schretzmeir, director general Liebherr România: "Cu acest eveniment intentia noastră, înainte de toate a fost aceea de a face o prezentare complexă, o demonstratie a calitătilor tehnice, a puterii si preciziei utilajelor noastre,  lucru pe care Construct Expo Utilaje nu ni-l poate oferi. Clientii nostri sunt interesati să vadă utilajele în actiune iar acest lucru este posibil aici. De asemenea, trebuie să le stârnesti interesul prin demonstratia practică a utilajului si testarea acestuia". De fapt, chiar si din punctul de vedere al cheltuielilor, initiativa s-a dovedit un succes, banii fiind astfel mai bine utilizati în favoarea informării clientilor.

Noi am fost curiosi să aflăm cum a apărut ideea unei expozitii comune, o idee care s-a dovedit în cele din urmă una de succes: "Ca să fiu sincer, am venit cu această idee deoarece Genco si Liebherr au o relatie de colaborare de foarte mult timp. Genco lucrează de mai bine de 15 ani în strânsă relatie cu Liebherr, fiind dealeri pentru automixerele de transport beton si statii de preparare beton. De asemenea, Genco comercializează si alte marci de calitate, Bomag renumită pentru cilindrii compactori, Putzmeister- autopompe  pentru beton, pompe industriale, Atlas Copco-picoane, clesti demolatori, pulverizatore, în timp ce Cosim Trading este distribuitor în România pentru frezele si finisoarele de asfalt Bomag cât si masinile pentru marcaj rutier Hofmann. Astfel, toti trei acoperim toată aria necesitătilor clientilor nostri, aici avem toate utilajele posibile pentru a putea desfăsura orice activitate dorim".

Doamna Anca Hânsa, director în cadrul societătii Genco’93, a fost mult mai pragmatică referindu-se la costuri: "Individual, făceam acelasi efort financiar si uman, dar aveam mai putini vizitatori si ulterior clienti. De aceea ne-am gândit că împreună va fi mai bine, vom fi mai puternici si vom avea mai multe sanse. Un alt mare avantaj al nostru este că nu suntem concurenti, că ne extindem afacerea în conditii de prietenie". Am vorbit cu doamna Hânsa si despre modificările suportate de piata utilajelor din România, survenite pe fondul unei crize financiare mondiale fără precedent: "Acum se pune accentul mai mult ca oricând pe calitate, chiar înaintea pretului. Noi o simtim cel mai bine, în conditiile în care pot spune că utilajele vândute de noi nu sunt dintre cele ieftine, dar sigur 90% din produsele noastre sunt cele mai bune. Nimeni nu poate să îmi spună că nu am dreptate când spun că utilajele Liebherr sunt printre cele mai bune din lume, iar compactoarele Bomag si echipamentele Atlas Copco sunt la fel de bune calitativ. Pot spune că la noi calitatea este inclusă în pret".

Piata este în schimbare, ne spune doamna Anca Hânsa, si după cresterile puternice din anii 2006, 2007 si 2008, ani în care abia puteam face fată la comenzi, termenii de asteptare fiind pentru orice tip de utilaj de pe piată de ordinul lunilor de zile, a urmat o cădere la care nu se astepta nimeni, cel putin de această amploare, o cădere ce are un caracter mondial: "Nimic nu va mai fi la fel. La ora actuală vindem utilaje pentru diferiti constructori ce lucrează în domenii diferite. Pentru mine nu contează ca vând mai putin decât în anii trecuti, pentru mine contează faptul că avem clienti si preferă să cumpere de la noi, la o valoare sensibil mai ridicata, dar să fie multumiti de produsele noastre. Clientii au înteles ce înseamnă să construiesti si să ai o întrerupere din cauza problemelor unui utilaj si îsi dau seama că firmele noastre sunt foarte sigure si au si un service foarte bun. În ultimii ani pretul era pus înaintea calitătii, acum este exact invers".

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI