Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Statii de carburant

Diesel Point, solutia de administrare a flotelor

20.07.2009
Dan Pavel
 Diesel Point, solutia de administrare a flotelor
Cine nu a auzit de REMAT? Activitatea de recuperare si reciclare a deseurilor si resturilor metalice si nemetalice reprezintă nu numai o afacere profitabilă, ci are si o latură socială. Protectia mediului reprezintă o componentă aproape firească a activitătii de reciclare, pentru o firmă care întelege pe deplin ce înseamnă si mai ales ce impact pot avea deseurile asupra societătii noastre.

Din acest motiv, protectia mediului a reprezentat o prioritate si pentru conducerea societătii REMATHOLDING, firma obtinând toate autorizatiile necesare, transpunându-le si în practică. Mergând chiar mai departe, societatea a implementat un sistem integrat de management calitate-mediu-sănătate si securitate în muncă, achizitionând tehnologii performante ce permit atingerea tuturor cerintelor actuale de mediu.
Noi am vizitat societatea REMAT BUCURESTI SUD, situată pe centura orasului Bucuresti, dorind să vedem pe viu cum se desfăsoară activitatea de colectare si reciclare a deseurilor. Cât este de complicat procesul de sortare a materialelor recuperate pe categorii? Domnul Drăghici Cristian, Manager REMAT BUCURESTI SUD ne spune că, de exemplu, cuprul se sortează pe 4 categorii, aluminiul în 6 categorii si fierul în cel putin 4, dacă nu cumva cumpărătorii doresc o sortare si mai exactă.

Intrarea pe poarta întreprinderii se face numai dacă treci cu camionul peste un cântar special, care va măsura si înregistra greutatea masinii si la intrare si la iesire, pentru a se sti exact cantitatea de material ce a fost adusă la reciclare. Cântarul este încadrat de două coloane vopsite în galben, aparatul de măsurare a radiatiilor. Acesta are un rol preventiv, nu cumva să se strecoare si materiale radioactive, a căror provenientă poate fi de exemplu aparatura medicală dezafectată necorespunzător. În continuare, curtea interioară, de mari dimensiuni, este împărtită pe zone de triere, materialele fiind apoi împărtite nu numai după tip, dar si după mărimea deseurilor, cele mai mari fiind tăiate înainte de ambalare cu flacăra oxiacetilenică.
Această activitate industrială presupune utilizarea unui număr mare de utilaje de capacitate, destinate transportului tehnologic de incintă, dar si unei adevărate flote de camioane de diverse tonaje, echipate cu cârlige basculabile ce permit schimbarea rapidă a containerelor de transport si gheare de prindere a materialelor, sau cu semiremorci ce pot atinge si 55 mc.

Gestionarea flotei de masini presupune nu numai o deplasare eficientă a acestora, dar si un control strict al consumurilor de combustibil, un lucru greu de făcut dacă tinem cont de faptul că aici sunt permanent în miscare atât camioane cât si utilaje. O rezolvare a acestor probleme a apărut odată cu contractul încheiat cu societatea Oscar Downstream, ne spune domnul director Drăghici, societate specializată în distributia statiilor de incintă pentru alimentare cu carburant. Aceasta este cea mai mare companie independentă din România de distributie de produse petroliere, si în acelasi timp si cel mai mare importator independent de motorină.
Cele două rezervoare din incinta REMAT SUD reprezintă o solutie de control al cheltuielilor excelentă pentru întreaga flotă, dar cu ce costuri? Faptul că întreaga statie, împreună cu sistemul de management al consumurilor si cheile magnetice de acces ale fiecărui sofer nu costă nimic, iar pretul carburantului este mai mic decât cel din statiile publice de alimentare  ne-a trezit interesul de ziaristi, în continuare discutia noastră fiind axată în principal pe activitatea de distributie a motorinei:

Drăghici Cristian, Manager REMAT SUD: "Practic, statiile de la Oscar Downstream merită din toate punctele de vedere."
Masini si Utilaje: De ce ati renuntat la alimentarea de la statiile publice de combustibil, mai ales că pentru camioane cred că era mai simplu să facă plinul de oriunde de pe sosea?
Drăghici Cristian: În general, pe zona Bucuresti avem vreo 40 -50 de camioane ce trebuie să se alimenteze, dar si o medie de 20 de utilaje de interior, stivuitoarele, graiferele, utilajele de încărcat-descărcat cu care nu ai cum să te duci la statiile de alimentare. Chiar dacă autocamioanele se pot alimenta de oriunde, totusi aici avem un control exact la pompă, care oferă certitudinea că nici un sofer nu poate să te însele. Mai mult, fiind în curte, avem camere de filmat, la alimentare poate veni si gestionarul, directorul de la transporturi. În plus, fiecare sofer are o cheie magnetică care îi permite să descarce motorină, dar în acelasi timp îl si identifică în sistemul de gestionare.

M&U: Cum se pot prelua ulterior datele din sistem? Cum se pot procesa ulterior aceste date?
D.C.:
De obicei, sunt luate de două ori pe lună, la jumătatea ei si la sfârsit. Practic, pot să le descarc si după fiecare alimentare. Cheia mea de control este unică si are control deplin asupra functionării sistemului, rolul ei este de a încărca datele din sistemul de management al pompei de alimentare. Apoi, datele sunt transferate pe un calculator prevăzut cu softul de operare Oscar, iar pentru mine elementul cel mai important în acest moment este că pot fi prelucrate cu ajutorul unui program compatibil cu Excel. Acest program permite realizarea unui grafic cu toate datele importante: ora alimentării, ziua si cantitatea. Există posibilitatea de a utiliza si aplicatii mai complexe de stocare si gestiune a datelor despre alimentări, dar pentru noi este suficient. Oricum este mai bine decât să lasi camioanele să se alimenteze de la orice statie de motorină de pe stradă.

M&U: Cam ce consumuri de carburanti aveti lunar si cât costă întreg sistemul de la Oscar Downstream, incluzând rezervoarele, pompa electronică de distributie si cheile magnetice?
D.C.:
În medie consumăm aici cam 30.000 de litri de motorină, si la statia de la Chitila (n.r.: REMATHOLDING CHITILA) încă o dată pe atât. Practic, pentru noi înseamnă un sistem de două rezervoare de 8.700 litri fiecare. Cred că este important faptul că nu plătim chirie pe nimic, nici pentru rezervoare si nici pentru pompă. De fapt, nu ne costă din acest punct de vedere cu nimic mai scump decât dacă alimentam de la statiile publice, pretul motorinei fiind chiar mai mic.

M&U: Deoarece lucrati de mai bine de un an cu Oscar Downstream, cred că deja aveti o părere despre operativitatea lor, în diferite situatii. Cum masinile nu stau niciodată la dvs, si trebuie permanent alimentate, cât sunt de operativi?
D.C.: Dacă o luăm cu începutul, vreau să vă spun că odată semnat contractul, singura pretentie a celor de la Oscar Downstream a fost să betonăm o suprafată plană de teren, pentru a pozitiona rezervoarele. Noi aici avem camioane în general EURO 4, deci generatii noi, si deci vă dati seama că trebuie să avem grijă de ele. De exemplu, atunci când a venit frigul, am solicitat aditivarea motorinei din cele două rezervoare, ca să nu avem surprize la temperaturi joase, si au venit în 24 de ore. Alte probleme, de genul schimbării periodice ale filtrelor sunt lucruri care deja au intrat într-un fel de automatism. Eu personal sunt multumit de ei, lucrăm împreună de peste un an. Când se golesc tancurile de combustibil, este suficient o comandă scrisă si o masină de distributie apare în maxim 48 de ore. Pentru mine este comod acest mod de lucru, deoarece îmi vin toate în curte: iau pe cheia electronică datele din statie, le pun pe calculator, am niste formule predefinite, si imediat stiu ce consum am pe fiecare camion sau utilaj, câte ore au fost lucrate, practic totul.

Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI