Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Editorial

Cele două Românii

20.07.2009
Ing. Dan Pavel
Cele două Românii

În fiecare zi vizitez sau stau de vorbă la telefon cu directori, oameni de vânzări sau service din cadrul firmelor importatoare de utilaje de constructii, de autocamioane, semiremorci, etc. Merg pe teren pentru articole, în balastiere, statii de prelucrare, santiere de constructii, samd.
Particip la întâlniri cu presa ale ministrului transporturilor, la mese rotunde cu directori ai diferitelor autorităti publice, precum ARR, RAR, CNADNR....

Am văzut infatuarea celor care ne conduc, vizitele de lucru care nu pot să se desfăsoare decât cu masini de politie cu girofaruri si sirene, masini de teren pline cu băieti cu fete dure de la Ministerul de Interne si mai nou, si cu o ambulantă care probabil ar fi mult mai utilă în altă parte. Fiecare deplasare a unui demnitar, chiar si prin Bucuresti, costă multi, foarte multi bani.
Nu înteleg rostul acestor coloane oficiale, nici aroganta cu care ne vorbesc domnii ministri sau secretari de stat, dar în schimb îmi aduc aminte de vremea demnitarilor comunisti, pentru care nu eram decât niste sclavi ce trebuiau să muncească pentru binele "organelor de stat si de partid".
Din ce în ce este mai clar un lucru: România este împărtită între ei si noi, iar singura legătură este cea electorală. Pentru guvern suntem o serie de cifre, de indicatori ce trebuiesc îndepliniti, de bani ce trebuie să vină la bugetul de stat, si de aici să fie împărtiti... Afacerile lor, si nu sunt nici putine si nici mici, nu au nici o legătură cu afacerile noastre. În afara "băilor de multime" cu iz electoral, nu trăiesc nici ca noi si nici printre noi.
De la acesti oameni asteptăm măsurile necesare pentru a stopa efectele unei crize care nici măcar nu este a noastră, ci de import. Nici criza noastră nu este ca a altora: în România se fură în continuare ca în vremurile bune. Presa este plină de exemple, de nume, de date, dar dacă presa scrie pentru oamenii din România noastră, ei sunt deasupra legii, în România lor.

Ce ne rămâne de făcut ? Trebuie să ne descurcăm, ca de obicei, si să le dovedim că nu mor caii când vor câinii. Sectorul constructiilor este probabil unul dintre cele mai lovite de criza economică, dar si un cal de bătaie electoral. Nici o promisiune, nici un plan economic national nu-l ocolesc, investitiile în infrastructură si vizitele ministrilor pe santierele din tară sunt la mare modă.
Ridicolul face casă bună cu încercările de coafare a imaginii. Iată o zi de muncă electorală: primul ministru si cu cel al transporturilor promit la ora 10:00 la statia de metrou Grigorescu că vor găsi bani (cam la un miliard de euro) pentru a ajunge cu acesta la aeroport. Deocamdată, nu pot decât să anunte că se schimbă niste denumiri de statii. La ora 12:30 presa este transferată cu autobuzul la  Pasajul Băneasa. Televiziunile primesc din timp desfăsurătorul cu ce se va întâmpla, asa că dacă nu ar trebui să si filmeze ceva, ar putea nici să nu mai vină. Aici, muncitorii sunt destul de nervosi, deoarece au trebuit să vină sâmbăta la treabă. Sunt mai multi ca oricând, cred că au venit si de la alte santiere. Toti se agită, asa de poză...

Câteva observatii menite să grăbească lucrul la santier emise de cei doi ministri cu un aer foarte dojenitor, si toată coloana cu motociclete, SPP îmbarcat în BMW-uri comandă specială, Mercedesuri, salvări, si să nu uităm si pe ziaristi, că doar pentru ei s-a pus tot circul în miscare, pleacă spre Centura Ploiesti Vest. Aici avem un program tare de tot: "ora 13:30 punct de prezentare km 5,5." Adică, un loc pregătit special, cu asfalt proaspăt turnat, fără noroi care să murdărească pantofii domnilor de la conducere. Ceva blocaj de trafic, că doar nu se amestecă ministru cu omu’ de rând, indicatii, utilaje care au apărut parcă de nicăieri si care vor dispărea odată cu coloana oficială.... si astfel putem dormi linistiti: investitiile în infrastructură merg înainte.

După câteva astfel de vizite de lucru, si Bechtelul este gata să dea primii 40 de km, dar numai dacă se mai bagă vreo 10 milioane de euro. Probabil că nouă ni se pare mult, dar este o bagatelă fată de sumele care au dispărut fără urmă pe calea Autostrăzii Transilvania. Guvernul spune că sunt multi bani pentru bugetul nostru auster, si nu se stie dacă o să-i dea. Desi pare anapoda, le face un serviciu celor de la Bechtel, nu de alta dar dacă le dă banii, acestia trebuie să dea la cheie o bucată de autostradă, pe bune.
Să vedem în continuare ce se va mai întâmpla în acest sector greu încercat în ultimul an, deoarece primul ministru a promis că se va plăti tot ce se poate plăti din datoriile statului, că se va investi tot ce se poate investi, si încă acum, repede, până vin alegerile prezidentiale. Bine si asa, dar numai să nu uite.

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI