Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Autoroute Transmaghrebine

Executia rapidă a straturilor rutiere

19.08.2009
Executia rapidă a straturilor rutiere
Consortiul japonez COJAAL foloseste o flotă de 16 finisoare de asfalt Vögele pentru pavarea cald-pe-cald a sectiunii sale de 365 de km din Autoroute Transmaghrebine.

Maroc, Algeria, Tunisia si Libia formează Maghrebul Arab Unit, iar statele vor fi unite în curând de ceva mai fizic decât numele lor. În prezent se execută lucrări pentru construirea unei autostrăzi cu trei benzi, cu lungimea totală de 3.200 de km, între cele patru state, acesta fiind cel mai mare proiect african de constructii de drumuri din toate timpurile, iar în acest moment chiar cel mai mare din lume.

La terminarea sa, Autoroute Transmaghrebine va face legătura între 55 de orase din Africa de Nord, cu o populatie totală de peste 50 de milioane de oameni, printr-o singură autostradă. Cele 190 de poduri si cinci tuneluri ale autostrăzii vor ajuta la reducerea la 10 ore a duratei de traversare a granitei tuniso-libiene către Maroc.
Cel mai lung segment al noii autostrăzi trece prin Algeria, iar lucrările de constructie de aici au început în martie 2007, terminarea lor fiind estimată la sfârsitul acestui an. Sectiunea algeriană de 1.200 de km este construită de trei consortii separate.

Sectiunea estică, care se desfăsoară din orasul algerian Bordj-Bou-Arreridj către granita cu Tunisia este construită de consortiul japonez COJAAL. O sub-sectiune din jurul orasului Alger este executată de antreprenorii algerieni ALTRO si COSIDER, în timp ce restul sectiunii este construit de consortiul chinez CITIC-CRCC. De asemenea, multe alte companii din întreaga lume sunt implicate în constructia de poduri, tuneluri si sisteme de scurgere, etc. Investitia de capital numai pentru santierul din Algeria este de 11 miliarde de dolari (8,4 miliarde de euro).
Se anticipează că noua autostradă va genera un volum mare de trafic în Africa de Nord, punându-se astfel accentul pe calitatea materialelor si pe metodele de constructie. Constructia drumului a fost proiectată astfel încât să minimizeze deformarea, toti cei trei antreprenori care se ocupă de acesta investind în noi finisoare de asfalt cu grinda cu grad mare de compactare, de la Vögele, pentru a respecta cerintele caietului de sarcini.

Constructia pavajului a fost standardizată pe întreaga lungime de 1.200 de km din Algeria. Stratul de legătură este format din balast stabilizat cu ciment, bogat în nisip, care se toarnă într-o grosime de 200 mm, urmat de un strat de mixtură asfaltică cu grosimea de 140 mm. Acest strat de bază este apoi acoperit cu un strat de asfalt de uzură, cu grosimea de 60 - 80 mm, format prin folosirea unui agregat cu dimensiunea nominală de 0-14 mm.
Consortiul japonez COJAAL se află în grafic pe sectiunea sa de 365 km. Antreprenorul foloseste o flotă de 16 finisoare de asfalt  VÖGELE - 12 finisoare de asfalt Super 2100-2 cu grinzi de asternere extensibile AB 600-2 TP2 si 4 finisoare de asfalt Super 1900-2 cu grinzi de asternere extensibile AB 500-2 TP2, pentru terminarea lucrării în esalon si pavarea cald-pe-cald pe o lătime de 6,25 m fiecare.

Consortiul chinez CITIC-CRCC foloseste o flotă de 13 finisoare de asfalt VÖGELE  Super 2100-2 pentru pavarea întregii lătimi a părtii carosabile de 12,5 m dintr-o singură trecere. Finisoarele de asfalt sunt echipate cu grinzi de asternere cu lătime fixă în versiunea TP1, pentru un  grad înalt de compactare. Lucrările suplimentare de constructie de pe autostradă, precum benzile de refugiu sunt executate cu trei finisoare VÖGELE Super 1300-2
Antreprenorii algerieni au trecut la santierul din jurul capitalei Alger cu două finisoare Super 1800-2 si două Super 1800-1, toate echipate cu grinzi de asternere TP2 cu lungime fixă si cu grad mare de compactare. Echipele care lucrează pe acest segment pavează timp de circa 14 ore pe zi pentru a termina lucrările de asfaltare la timp.
Conform Agentiei Nationale a Drumurilor din Algeria, care coordonează proiectul, logistica legată de executarea lucrărilor si alimentarea cu asfalt a masinilor de turnat a reprezentat o provocare. Însă, carierele care se află de-a lungul drumului au ajutat la respectarea acestei cereri de materiale de înaltă calitate, iar lucrările se află în grafic, urmând a fi terminate la sfârsitul acestui an.

Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI