Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Job report Komatsu

Viitorul: utilaje noi, performante si service de calitate

19.08.2009
Dan Pavel; Marcella Drăgan
Viitorul: utilaje noi, performante si service de calitate
Dacă esti un om activ, până la urmă se va găsi si afacerea ta. Bineînteles, trebuie să o si cauti. Pe scurt, aceasta este povestea domnului Ion Olteanu, proprietarul societătii OLTIREN, specializată în activitatea de extractie si prelucrare a agregatelor de balastieră.

Noi am făcut acest material deoarece este o poveste ce trebuie spusă, întreaga activitate pornind cu putini bani si nu în epoca marilor câstiguri din anii '90, ci chiar în anul 2006. Dar dacă startul a fost greu, în continuare cresterea productivitătii a depins mai mult de "flerul" domnului director Olteanu Ion si bineînteles de calculele economice: "Imediat cum a apărut un pic de profit, am mers direct la societatea Marcom, de unde am luat mai întâi excavatorul, am vorbit cu domnul Marcu, cu care am tratat atunci. Domnul director general ne-a înteles problemele si necesitătile si ne-a ajutat cu niste conditii bune de leasing si asa am luat primul excavator Komatsu în anul 2006".
"Eu sunt un om de productie, 24 de ore din 24", ne spunea dl. director la începutul interviului, "...si ca atare niciodată nu am putut să stau, iar activitatea de comert cu amănuntul este mult mai statică". Cu o experientă în urmă legată de sectorul extragerii materialelor minerale pentru constructii, hotărârea de a porni propria afacere în domeniul agregatelor minerale a fost luată: "Am mers la Brasov si am cumpărat o statie de sortare marca Mecon, apoi în lipsă de bani am început cu utilaje românesti, foarte vechi dar încă în stare de... miscare".


Pentru a putea asigura întreaga activitate de productie, firma are în prezent un parc auto ce cuprinde un număr de trei utilaje Komatsu, cinci autocamioane, dintre care trei românesti de 16 tone si două noi, de import, de 32 tone. Diferenta dintre vechile echipamente românesti este incontestabilă, mai ales în cazul echipamentelor terasiere,  situatie unde "pentru mine a fost un pas urias în momentul când am renuntat la utilajele româ-nesti. Erau vechi, se defectau mai mereu, trebuia să alerg după piese si atunci am hotărât să fac un pas important pentru mine, greu pentru moment din punct de vedere financiar,  să cumpăr utilaje noi, de la un producător de marcă. Astfel am ajuns să cumpăr utilajele Komtasu de la Marcom. Vreau să vă spun că încă din prima lună productia s-a revigorat, în sensul că nu mai aveam niciun fel de timp mort, de stationare. Nici financiar nu a fost chiar asa de greu cum am crezut initial. De fapt acesta a fost si unul dintre motivele care m-au făcut să iau hotărârea să cumpăr încărcătorul cu cupă de 3,10 mc. Calculul meu a fost simplu: clientii asteptau la coadă cu camioanele la livrare prea mult, datorită ritmului lent de muncă al utilajului vechi si deveneau nemultumiti, indiferent de calitatea sorturilor. Mi-am dat seama că trebuie să vin în sprijinul lor."
Primul echipament achizitionat a fost excavatorul si apoi încărcătorul, aceasta fiind si ordinea în care era nevoie de ele pe teren. Astfel, din punctul de vedere al lantului de mecanizare, s-a dorit să fie pusă la punct prima dată activitatea de excavare, în continuare fiind reorganizată în functie de materialul scos si activitatea de transport intern. Livrarea materialului s-a dovedit a fi din punct de vedere tehnologic mai usor de realizat, necesitând  numai o sincronizare a acesteia cu activitatea de transport intern.


Chiar dacă în acest an productia s-a redus mult, datorită scăderii cererii, cel mai vechi excavator Komatsu are peste 4.000 de ore de functionare. "Nu au fost probleme de functionare în tot acest timp si vă dati seama că am tras de el cât mai mult. Mai mult, au făcut fată unor probleme care au depins de combustibil. Astfel, la un moment dat am avut probleme cu sistemul de injectie si am chemat echipa de service de la Marcom. Acestia au început să verifice toate componentele implicate imediat si concluzia a fost că motorina nu are calitatea necesară. De altfel, am mai avut probleme si cu alte masini din cauza combustibilului, asa că următorul pas va fi achizitionarea unei statii proprii de distributie, o statie de incintă".
Trebuie spus că în orice contract de service al unui distribuitor de utilaje, necesitatea utilizării numai a unui carburant care să aibă anumite proprietăti este o cerintă explicită. Domnul Olteanu ne spune că odată ce a cumpărat utilajele Komatsu, s-a convins si de utilitatea unui contract de service profesional, realizat cu un reprezentat autorizat al unei mărci. "Asistenta oferită de societatea Marcom prezintă, pe lângă calitate si certitudinea unui atelier autorizat, care să îsi asume răspunderea pentru treaba efectuată si piese originale. Iar implicarea lor în oferirea de asistentă este deplină, până la discutiile dintre reprezentatii importatorului si operatori, chiar si pentru cele mai mici detalii. Un exemplu simplu: curătenia în cabină, care ori de câte ori lasă de dorit, îmi este semnalată de cei de la service-ul Marcom."
Planuri de viitor? Greu de stiut, un lucru este sigur: atunci când această perioadă de recesiune va trece, firma OLTIREN va cumpăra din nou utilaje Komatsu.


"Până anul trecut comenzile au mers foarte bine, contractele fiind mari si multe, ceea ce a adus venituri suficiente pentru a trece peste această perioadă mai dificilă.
Anul acesta merg cu aproximativ 35% din capacitate de productie, astfel că am făcut unele modificări în organizarea lucrului, precum operarea într-un singur schimb si doar în 5 zile pe săptămână, dar si renuntarea la lucrul pe stoc, producându-se acum exact atât cât se poate livra, restul timpului fiind alocat găsirii de noi clienti".
Problemele aduse de această criză mondială au căpătat în sectorul constructiilor din România si conotatii specifice: supraîncărcarea masinilor si ocolirea firmelor cu cântar, asa cum prevede de altfel legea, deoarece în acest ultim caz se eliberează totdeauna un act pentru fiecare masină care arată exact ce cantitate a fost încărcată. Domnul Olteanu crede însă în corectitudine, chiar dacă pe termen scurt va fi ocolit de anumiti clienti: "mie îmi convine să fiu nominalizat în topul firmelor din judet. E foarte bine acolo, pentru că locul este obtinut prin muncă cinstită. Cred că asta face diferenta între profesionisti si cei care vor doar să facă bani repede. Iar HG 1307/2008 care reglementează furnizarea de bunuri divizibile si indivizibile eu o văd bună, în sensul că apără nu numai afacerile corecte, dar si masinile utilizate. De ce să pui 60 tone când ea e făcută pentru 40 tone?
Dintr-o dată ai costuri mai mici la piese, la service, aperi si drumurile până la urmă. De când avem cântarul si respectăm legea, am pierdut din clientii traditionali pe care îi aveam. Sunt convins că vremurile se vor schimba, odată cu aplicarea corectă a amenzilor mari, pentru depăsirea greutătilor maxime. Atunci vom câstiga toti cei care am investit în tehnologie si masini noi si respectăm legea".

Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 

PARTENERI