Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Prezentare de firmă

AVIA - traditie si modernitate

19.08.2009
Mariana Patru
AVIA - traditie si modernitate
În septembrie 2009 se vor împlini 90 de ani de când inginerii Pavel Bene- si Miroslav Hajn puneau bazele unui simbol al tehnologiei si industriei din Cehia, a ceea ce peste timp avea să devină compania producătoare de vehicule comerciale AVIA.
Activitatea celor doi ingineri a început cu un mic atelier de reparatii pentru avioane în Praga anului 1919. După numai un an cei doi au reusit să construiască primul lor avion cu două locuri, Avia BH1. În 1923 sediul AVIA a fost mutat în districtul Hole-ovice, într-o locatie care beneficia de o echipare mai bună pentru productia de avioane. Aici au luat nastere alte modele celebre, precum  BH-7, BH-9 si BH-11, ultimul câstigând  COPPA d´ ITALIA Cup pentru AVIA. Între anii 1928 si 1929 Avia a intrat în Concernul Skoda, bombardierul SB-2 fabricat sub licentă sovetică si numit B71 fiind ultimul model de succes produs de AVIA înaintea celui de-al doilea război mondial.

În perioada războiului mondial, sub conducerea autoritătilor germane, compania si-a continuat productia de avioane cu modelele Ardo si motoarele pentru avioane Argus. După război au fost dezvoltate si alte modele, ME 262 jet, DC-2 Dakota. În aceeasi perioadă postbelică a început productia de camioane si autobuze, în colaborare cu Skoda. Productia de serie a început în 1947, cu camionul Skoda R-706. AVIA a finalizat productia de avioane în 1963, păstrând doar o divizie ce produce elice pentru avioane. Prin această decizie AVIA si-a transformat fabrica într-o unitate de productie modernă dedicată vehiculelor comerciale. În perioada anilor ’60 compania s-a orientat spre asamblarea de vehicule T-805 si apoi spre productia de camioane de categorie medie.

În 1961 a iesit de pe linia de productie prima unitate a legendarului model de trei tone off-road V3S, care a fost mentinut în programul de fabricatie până în 1988. Acest vehicul a fost produs cu carosări diverse, nu doar în versiunea platformă. V3S a fost proiectat pentru conditii deosebit de grele, fiind un vehicul ideal pentru armată, santier, exploatări forestiere, asigurând mereu performante ridicate.

În 1965 modificarea cererii atât pe piata natională, cât si internatională, pentru camioane de mic tonaj a determinat AVIA să colaboreze cu producătorul francez Renault-Saviem pentru fabricarea a două modele de camioane Renault-Saviem SG 4 Super Galion (mai târziu AVIA A30) si modelul mai mic SG 2 Super Goelette (mai târziu AVIA A15), apărute pe piată în 1968. AVIA a devenit unul dintre cei mai mari constructori de masini din Cehoslovacia anilor ’60 - ’70, productia anuală depăsind la acea vreme 17.000 de unităti. În această perioadă produsele AVIA au fost continuu modernizate, iar motoarele Diesel au început să fie folosite pe scară largă.

În anii '80 AVIA a fost încorporată într-un concern denumit Unitatea Economică Industrială, sub patronajul statului, apoi într-o întreprindere de stat, Concernul AVIA, incluzând si Praga, BSS si Dacicke strojirny. În 1989 concernul a fost împărtit în afaceri separate, iar în 1993 Avia lansează productia de vehicule echipate cu motoare turbo pentru modele A21T si A31T, motoare care atingeau o putere de 87 CP si îndeplineau standardului Euro I.

În 1992 AVIA a fost transformată într-o companie pe actiuni, 66% din companie fiind privatizată de către guvernul ceh în două valuri, căutându-se un investitor străin. S-au început discutiile cu concernul francez Renault, cu care AVIA avusese deja o colaborare îndelungată, dar si cu grupul german Mercedes Benz. În final, în 1995, licitatia publică a fost câstigată de consortiul format din compania sud-coreană DAEWOO si compania austriacă STEYR care a achizitionat 50,02% din actiuni, devenind actionar majoritar. În anul următor fabrica si-a schimbat numele în Daewoo AVIA si a devenit distribuitorul si importatorul vehiculelor Daewoo în Cehia.

În 1997 seria AVIA A a fost modernizată pentru ultima dată, modelele AVIA A 60/ 65/ 75/ 80 făcându-si aparitia pe piată. Vehiculele beneficiau de sasiuri complet noi cu cadru nituit, axa fată fixă, frâne de disc pe fată, motoare Euro II de 101 si 114 CP.
Productia totală de camioane AVIA modelul A a fost de 250.000 unităti.
Noua conducere Daewoo Avia si-a propus dezvoltarea si implementarea unei game complet noi de camioane de categorie medie care să acopere clasa de greutate de la 6 la 9 tone.

Noua gamă de vehicule AVIA D a fost disponibilă pe piata din Cehia la sfârsitul anului 2000. Modelele D 60/90 au marcat adevărata schimbare în rândul vehiculelor AVIA. Motoarele acestor vehicule îndeplineau normele EEC R49-03, fără a mai fi necesară recircularea gazelor. Motoarele folosite erau AVIA D432.100 si CUMMINS ISBe 150 30. Începând cu anul 2002 fabricantul ceh si-a dotat vehiculele cu două tipuri de cutii de viteze ZF, ZF S5-42 cu cinci viteze si ZF S6-850 cu sase trepte de viteză.
În 2007, un puternic producător de vehicule comerciale din India, Ashok Leyland a preluat AVIA. Compania a fost redenumită Avia Ashok Leyland Motors (AALM).
Până în prezent, peste 6.200 unităti AVIA modelul D au fost produse.

AVIA - prezent si viitor
În 2009 compania cehă priveste cu încredere spre viitor, hotărâtă să cucerească noi teritorii si piete, printre care si România, dovadă că AVIA are reprezentante oficiale în Cehia, Slovacia, Ungaria, Polonia, Bulgaria, Ucraina, Spania, Anglia, Irlanda si începând cu acest an si în România. Domnul Adrian Morecut, reprezentantul oficial si Country Manager-ul AVIA pentru zona României ne-a mărturisit că desi ne aflăm în plină criză economică, strategia companiei nu este orientată numai către "reducerea costurilor, asa cum face toată lumea, ci urmăreste extinderea companiei si cresterea vânzărilor si a cotelor de piată."

Compania a realizat investitii importante (4 miliarde coroane, peste 150 milioane Euro) pentru modernizarea si achizitionarea de echipamente pentru liniile de productie. Constructia unei linii de vopsire Eisenmann cu cataforeză care să satisfacă toate standardele de calitate, dar si normele ecologice au constituit prima investitie majoră a AVIA. De asemenea linia de sudură semi-automată pentru fabricarea cabinelor este complet nouă.
"AVIA a decis să schimbe radical produsele anterioare, în spetă seria A, prin introducerea unor componente de marcă (motor, cutie de viteze, axe, sistem de frânare) si mai ales printr-o linie de productie a cabinelor complet nouă, ultramodernă.

Vehiculele AVIA D se adaptează cu usurintă cerintelor clientilor, fiind disponibile cu diferite variante de caroserie, dar pot răspunde si cerintelor speciale, clientii putând opta pentru un autovehicul "tailor-made".
Sasiurile Avia pot fi folosite si pentru caroserii speciale precum cele folosite de echipajele de politie sau pompieri, vehicule cu tractiune 4X4 sau asa numitele vehicule "super-lungi" cu caroserie extinsă pentru transportul materialelor lungi sau usoare dar voluminoase.

Pentru îmbunătătirea calitătii produselor oferite AVIA are în desfăsurare si alte programe, cum ar fi schimbarea sistemului de frânare, cel vechi hidraulic urmând a fi înlocuit cu unul nou numai pe bază de aer.
Camioanele AVIA beneficiază de componente de marcă, cutie de viteze ZF, motoare Cummins Euro 4 si în curând si Euro 5, cu puteri maxime de 185, respectiv 207 CP, axe fată Albion, frâne WABCO. Încorporarea componentelor de marcă aduce un aport de calitate produsului final, asigurând clientului în perioada after-sales o întretinere usoară, cu costuri reduse.

Pe piata din România s-au vândut până în prezent în jur de 40-50 de vehicule AVIA din gamele noi, în special modelul AVIA D120, de 12 t având un raport calitate-pret remarcabil. Sasiul AVIA se remarcă printr-o adaptabilitate deosebită pentru carosări diverse, priza de putere se livrează împreună cu sasiul. Aplicatiile cele mai des întâlnite ale AVIA sunt vehiculele pentru municipalitate, firme de distributie, firme de transport. Pentru modelul AVIA D120, se poate ajunge la o masă totală a trenului rutier (camion + remorcă) de 22 tone, asigurând un raport deosebit de avantajos între sarcina utilă si costurile de rulare.
Pentru moment, obiectivul principal al AVIA în România este de a-si extinde reteaua de dealeri pentru vânzare si service si a creste în acest fel cota de piată si gradul de satisfactie a clientilor existenti.

Puteti contacta reprezentantul
AVIA în România prin adresa de email adrian.morecut@aal.cz
sau telefon 0722.68.78.68.
Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI