Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Job report

Liebherr, in arsita verii

19.08.2009
Dan Pavel; Gheorghe Apostol
Liebherr, in arsita verii
Drumul prin fierbintea Câmpie a Bărăganului îmi aduce aminte de lecturile din tinerete: aceleasi cărute, oameni si animale uscate de soarele nemilos. Soseaua nu face parte din peisajul care nu s-a schimbat de sute de ani, si nici masinile care aleargă pe ea, mai ales camioanele pline de pietris, de pământ, care nu stiu nici de criză si nici de costul motorinei. Aici, noul cu vechiul încearcă să trăiască împreună, dar se pare că încetul cu încetul Europa modernă va sterge si aceste urme de vechi Bizant.
Regretele mele sunt mai degrabă de orăsean care nu reuseste decât în concediu să meargă descult prin iarbă, pe când oamenii de aici privesc cu sperantă la santierele care promit drumuri mai bune, mai largi si mai ales care vor atrage dezvoltarea regiunii.

La nici 30 de kilometri de Brăila, localitatea Viziru este ancorată jumătate în prezent, jumătate în trecut. Prin ea trece Drumul National 21, iar acesta vine acum direct din Autostrada Soarelui, asadar traficul auto este intens, la fel si afacerile de pe marginea drumului. În spate însă, străzile din pământ si casele cu acoperis plat aduc aminte de apropierea fată de Orient. "Totul se va schimba, si încă repede" - ne spune domnul Mircea Drozan, director comercial al societătii Tancrad, societate care răspunde de cel mai mare proiect de reabilitare rutieră din judet. "Construim un drum pe patru benzi cu o lungime totală de 30 kilometri si care va ajuta enorm traficul spre localitătile de la malul Mării Negre, scurtând si distantele pentru transportul comercial din zonă."

Povestea noastră adevărată începe deci cu un drum extrem de important, si societatea comercială Tancrad, unul dintre cei mai cunoscuti constructori din sud-estul României, care se bucură de un respect deosebit pe plan local. Personajele centrale sunt utilajele de mare capacitate marca Liebherr, utilizate în cele mai "fierbinti" puncte de lucru ale santierului destinat restructurării si lărgirii drumului judetean ce leagă localitătile Viziru, Cuza-Vodă si Mihai Bravu.

Aici se lucrează serios, si din acest motiv drumul este închis traficului, constructorul intentionând să refacă integral infrastructura rutieră, să dubleze practic lătimea drumului, să realizeze un drum de calitate care să reziste dincolo de perioada normală de garantie: "Trebuie să îl facem să respecte toate normele din caietul de sarcini si în plus trebuie să fie un lucru cu care să ne mândrim noi, pentru că în final acesta este aspectul cel mai important -  să fii multumit că ai făcut un lucru bun.  Dacă faci un lucru numai de dragul de a-l face ca să încasezi banii până la urmă esti exact ca arhitectul care face o casă si nu se bucură de ea. Meseria trebuie să îti dea  si o satisfactie, iar cine se respectă doreste satisfactie" explică domnul Drozan.

Cantitatea de pietris necesară este imensă, sunt mai multe tipuri de agregate începând de la baza drumului, unde intră pietrisul, materialul de împănare, după care vine piatra spartă, si mai apoi asfaltul s.a.m.d., deci cantitătile sunt enorme. La un drum de genul acesta se estimează un necesar de 100.000 mc, care înseamnă 260.000 tone piatră.  Peste 20 de autocamioane 8x4 cară permanent pietrisul adus pe Dunăre zilnic de sase barje. O solutie excelentă, aleasă si datorită vecinătătii fluviului, si deci a unui transport tehnologic scurt, dar si faptului că aici adâncimea de acostare este suficientă pentru vasele încărcate.

Asadar, cu ajutorul unei macarale speciale barjele sunt descărcate rapid, pietrisul adus pe sol, iar de aici este fie încărcat în camioane, fie transportat la un depozit tampon din apropiere. Încărcătorul frontal Liebherr L 550 2plus2 reprezintă astfel utilajul cheie al întregului lant de mecanizare, acesta fiind singurul capabil să aprovizioneze permanent cu materie primă imensul santier. Acesta lucrează de numai o lună, fiind practic un utilaj nou. Cumpărarea lui a reprezentat o necesitate, iar utilizarea lui chiar la aprovizionare reprezintă nu numai încrederea domnului Drozan în marca Liebherr, dar si un test dur care, dacă va fi trecut, va reprezenta chiar pentru Liebherr România, distribuitorul oficial al mărcii, baza unei colaborări extinse în viitor cu societatea Tancrad. Aici încărcătorul frontal lucrează sapte zile din sapte, 24 de ore din 24, în unele zile mutând si 2.400 tone de pietris pe schimb.

Încărcătorul Liebherr L550 a avut parte si de o scurtă perioadă de "ucenicie", fiind utilizat la început cu alte încărcătoare mai vechi în incinta statiei de asfalt a grupului Tancrad, o statie ce produce 160 tone de material pe oră. "Am făcut o comparatie între noul L550 si încărcătoarele pe care le avem noi, ca să vedem care ar fi diferenta din punctul de vedere al productivitătii, pentru că într-o bază de asfalt sau de betoane este necesar un utilaj care să aibă mobilitate foarte mare si care îti reduce riscul de a lovi ceva dintr-un perimetru restrâns pentru că aici sunt motoare, conducte de transport, ventilatoare. Nu esti ca pe autostradă, esti într-o incintă restrânsă în care trebuie să ai un utilaj cu capacitate mare, dar si un mecanic foarte bun, plus că trebuie să ai viteză, să te misti repede pentru că noi avem statie de 160 tone pe oră. Deci la 160 de tone gânditi-vă că încărcătoarele trebuie să încarce buncărele tot timpul cu materie primă, în aceeasi cantitate."

Excavatorul Liebherr R926 Litronic l-am întâlnit departe de locul de descărcare al pietrisului, lucrând singur pe marginea viitorului drum judetean. Nici acesta nu a avut o viată usoară aici, tinând cont de numărul mare de rădăcini de copaci, unele mai mari decât un autoturism scoase din pământ si asezate pe marginea drumului, ca niste monstri preistorici. "Copacii aveau o vechime foarte mare, iar la unele rădăcini, pentru a le scoate, excavatorul a muncit si câte o zi întreagă. Ce vedeti sunt numai rămăsite, majoritatea au fost încărcati pe un trailer, cel folosit si la transportul utilajelor si dusi departe de aici". Acum, excavatorul sapă la caseta de mărire a drumului, care va fi de circa un metru si jumătate pe fiecare parte a soselei. Are 60 de kilometri de lucru, iar în 6 luni trebuie să o săpăm si să o si turnăm cu un utilaj special, în flux continuu.  Cele două utilaje Liebherr lucrează zi si noapte, fiind utilaje de înalt randament, acestea acoperind practic zone mari de santier.

Trebuie spus că portofoliul societătii Tancrad s-a îmbogătit în acest an cu un încărcător frontal L550, un excavator pe senile model 926 si un buldozer pe senile model PR724 XL. Acesta din urmă, echipat si cu o statie completă de lucru Trimble, din păcate era dislocat atunci când am făcut reportajul pe un alt santier, la distantă mare. Cu un grad de acuratete a lucrului foarte ridicat, buldozerul poate opera pe suprafete mari, asigurând o planeitate perfectă si abateri fată de proiect de câtiva milimetri, totul în regim de lucru automat, gratie statiei de lucru. De asemenea, acesta elimină si necesitatea finisării ulterioare a lucrării cu un alt utilaj.

Liebherr-România SRL

Str. Horia Closca si Crisan nr. 61-63, et. 3, birou 1-9, Otopeni, Ilfov
Tel:        +4 0372 163 721
Fax:       +4 0372 163 798
Site: www.liebherr.com
Mail: info.lro@liebherr.com
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI