Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Suprastructuri

Schwarzmüller nu se opreste

19.08.2009
Dan Vasile; Dan Pavel
Schwarzmüller nu se opreste
Inaugurat în luna aprilie 2008, service-ul Schwarzmüller poate fi considerat cel mai mare centru de acest gen din România, având în vedere valoarea investitiei, care se ridică la 7 mil. EUR, precum si suprafata construită, de 50.000 mp. Dotat cu o serie de facilităti deosebite, precum standul de îndreptat sasiuri sau hala de etalonări cisterne, acesta este în continuă dezvoltare si îmbunătătire, pentru producătorul austriac criza economică reprezentând numai un moment de respiro în ceea ce priveste vânzările, dar fără a afecta calitatea si serviciile de service oferite.
Mai mult, clientii, proprietari de semiremorci, suprastructuri de orice gen sau automcamioane găsesc aici tot ce au nevoie pentru a pleca mai departe "pe propriile roti". În continuare, serviciile oferite se îmbunătătesc continuu, service-ul situat în apropierea autostrăzii A1, la 20 km de Bucuresti fiind permanent în extindere si modernizare.
Directorul general Schwarzmüller Romania, domnul Valentin Riebber ne spune că politica firmei, îndreptată spre client începe cu investitiile în fiecare tară unde firma este reprezentată direct. "În afara clădirilor si spatiului cumpărat, au mai fost investiti bani în echipamente, în utilaje, în masini de interventie. Stocurile sunt destul de mari, tinând cont de faptul că au fost făcute acum, în perioada de criză, însumând în total circa 500.000 de euro din care 300.000 euro numai piese."

Vizitatorii service-ului sunt impresionati atât de mărimea lui, cât si de spatiile exterioare, extrem de generoase, care însumează cinci hectare de teren, din care 4 ha sunt betonate sau cu piatră de râu, reprezentând probabil unul dintre cele mai mari parcuri auto din tară.

Aici se pot executa lucrări de reparatii si întretinere pentru orice tip de vehicul, remorcă, semiremorcă sau suprastructură, indiferent de marcă. Din cele opt posturi de lucru existente, unul este destinat liniei ITP, fiind dotat cu aparatură specială pentru determinările ABS si sisteme de frânare, trei pentru lucrări de mecanică si alte întretineri, o statie de spălat camioane si două hale distincte pentru cisterne.
Atentia acordată cisternelor este deosebită, un post de lucru fiind dedicat reparatiilor acestui tip de vehicule si lucrărilor specifice ADR si altul pentru etalonări.
De asemenea, tot în cadrul service-ului se pot realiza lucrări de îndreptat sasiuri, atât de camioane cât si semiremorci, pentru orice tip sau marcă.

Standul de etalonare pentru cisterne este unic, fiind singurul din tară ce utilizează ca lichid de lucru pentru etalonări motorina, în general utilizându-se apa, si astfel precizia fiind mai mică. În afara faptului că este realizat izolat fată de restul clădirii, acest stand dispune de un rezervor de 30 tone de motorină, precum si de instalatii de încărcare/descărcare de mare capacitate.

Distributia sediilor de vânzare si service Schwarzmüller pe harta Europei oferă capacitatea unei interventii rapide pentru orice solicitare. Astfel, clientii primesc peste tot aceleasi servicii, la aceeasi calitate si mai ales la aceleasi preturi. Pentru România, masinile de service acoperă orice punct din tară, putând face lucrări mici de reparatii si întretinere la sediul acestuia, sâmbăta, duminica, chiar după program.

Oferta de închiriere
Închirierea de masini gata echipate pentru lucru este o altă activitate, rentabilă chiar si în conditiile actuale, ne spune domnul Riebber. "Masinile închiriate sunt probabil privilegiate din punctul de vedere al activitătii de service, deoarece ele se repară, se fac lucrări de întretinere chiar în zona unde lucrează, oriunde în Europa. Mai mult, aceste lucrări sunt acoperite de obicei de contractul de închiriere."

Parcul de autocamioane complet echipate destinat închirierii se bucură de un real succes în Europa, inclusiv în România, unde la nivelul lunii iulie, toate unitătile erau la lucru. Dar orice cerere poate fi rezolvată în timp optim, deoarece în Austria, acolo unde este stocul central, sunt disponibile flote importante de masini gata pentru închiriere. "Oricum, în această perioadă de criză toată lumea vrea să închirieze si facem fată cu greu la cereri. Este o afacere pentru că foarte putini sunt cei care cumpără, deoarece fie nu găsesc finantare, fie nu vor să riste, sau pur si simplu nu au furnizori care să le dea un contract sigur. Perioada de închiriere variază de la o lună până la un an. Dacă apoi masina este cumpărată în primele trei luni, 80% din chirie este inclusă în valoarea viitoarei masini ce va fi cumpărată, fiind considerati ca un avans. Dacă se închiriază masina pe termen mai lung, cuprins între 3 si 6 luni, 50% din valoarea totală a chiriei este considerată avans". 

De asemenea, Schwarzmüller Romania pune la dispozitia clientului care are un accident sau un alt eveniment major ce poate bloca activitatea masinii un vehicul de închiriat pentru perioada respectivă, pentru ca acesta să nu-si blocheze activitatea. Am fost curiosi să aflăm ce se mai vinde în România în prezent.
Astfel, cel putin pentru producătorul Schwarzmüller, aici piata a cerut în anul 2009 semiremorci pentru busteni, apoi în ordine descrescătoare structuri pentru cereale, cisterne pentru transportul apei, basculante în cantităti mici, iar remorcile pentru transport general de mărfuri au fost printre cele mai putin cerute.  Cu alte cuvinte, nu mai sunt solicitate exact acele tipuri care au fost la mare căutare anii trecuti.

Extindere si productie
Planurile de viitor sunt în continuare valabile, ne spune domnul Riebber, criza mondială economică numai încetinind punerea lor în aplicare. Astfel, Schwarzmüller Romania are în vedere constructia a cel putin două sedii, mai mici decât cel de lângă Bucuresti, unul în Ardeal si altul în Moldova. De asemenea, tot în Ardeal va fi si centrul logistic pentru piese de schimb pentru import. Aici este prevăzută realizarea unui spatiu mare de înmagazinare, de aici gestionându-se comenzile pentru întreaga tară.

Dar pentru România producătorul Schwarzmüller are si alte planuri importante, încă din această toamnă probabil se va începe activitatea de montare a suprastructurilor în România, pentru început numai caroserii mici. Apoi, în următorii doi, trei ani se va continua cu cele pentru macarale si apoi pentru masini de transport lemne.
Pentru activitatea de carosare, terenul din România este pregătit deja, planurile actualei clădiri de birouri si service permitând extinderea ei cu o hală de productie si anexe, iar dacă viitorul va confirma necesitatea cresterii productiei, este posibil să se construiască chiar si noi spatii independente de cel existent.
Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI