Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Prezentare de marcă

Still - traditie si inovatie

19.08.2009
Marcella Drăgan; Mariana Pătru
Still - traditie si inovatie
Ceea ce a apărut la început  ca un mic atelier de reparatii pentru electromotoare, care promitea clientilor "ajutor rapid", încredere si calitate a devenit astăzi unul dintre cei mai importanti si inovativi furnizori de stivuitoarea cu furcă, vehicule si echipamente moderne pentru operarea în depozit si servicii. STILL  a luat nastere în 1920 în Spaldingstrasse, Hamburg, initiatorul afacerii fiind Hans Still, ale cărui principii au făcut din compania sa ceea ce este astăzi si după care întreaga echipă se ghidează: "standardele pe care se bazează munca, fiabilitatea economică a produselor, fabricarea meticuloasă si acoperirea totală a suprafetelor de service reprezintă baza solidă a calitătii STILL."
În prezent echipa Still numără 6.000 de angajati calificati în domeniile cercetare, dezvoltare, productie, marketing si service, care îsi desfăsoară activitatea în cele 4 unităti de productie localizate în Anglia, Franta si două în Germania, sediul central fiind la Hamburg.
În iunie 2008, datorită conjuncturii favorabile înregistrate pe piata din România, Still a considerat că acela era momentul oportun pentru a pătrunde pe această piată direct ca reprezentant. Motivele acestei decizii, după cum ni le-a explicat domnul Cristian Dolinski, Director Service Still Motostivuitoare sunt lesne de înteles, mai ales dacă tinem seama de faptul că în viziunea Still clientului i se acordă o importantă deosebită "Still a decis că este momentul să vină cu know-how-ul în România. Nu a mai vrut să lucreze cu nici un dealer care la un moment dat actiona cu totul altfel pe piata din România. Am putut aduce aici tot ce înseamnă tehnologie, echipamente, formarea personalului la aceleasi standarde ca oriunde în Europa.

A fost o actiune de durată, ne-a luat câteva luni de zile tot procesul, dar în momentul de fată să putem să oferim exact aceleasi servicii ca celelalte reprezentante Still din Europa."  
Una dintre realizările de care domnul Dolinski se simte foarte mândru este că echipele de service Still sunt capabile să preia orice interventie în maximum 24 de ore.
În acest moment Still Motostivuitoare are 15 echipe de service mobil, la Suceava, Iasi, Bacău, Galati, Constanta, patru echipe în Bucuresti si împrejurimi, foarte multi dintre clientii Still aflându-se în această zonă, Brasov, Pitesti si două echipe în Timisoara. O echipă mobilă înseamnă un tehnician cu o masină complet echipată, trusă de scule, computer de diagnosticare si piese de schimb. Pentru a reusi să-si respecte angajamentul luat fată de clienti, planificarea pro-activă s-a impus de la sine, de aceea interventiile de întretinere si service sunt programate riguros, starea de functionare a stivuitoarelor este diagnosticată, iar piesele care ar putea cauza defectiuni sunt înlocuite preventiv.

În plus si piesele de schimb sunt aduse clientilor în cel mai scurt timp posibil, tehnicienilor fiindu-le livrate în 24 de ore prin curierat rapid.  Depozitul din Bucuresti este aprovizionat de două ori pe săptămână cu piese din depozitul central din Hamburg sau se organizează transporturi directe la clienti par avion în cazuri exceptionale "A fost nevoie de un mic computer la Timisoara, atunci în câteva ore a fost adus din Germania direct la client prin curierat rapid, par avion. Avem si această posibilitate, suntem flexibili. Acesta ar fi un alt principiu după care ne ghidăm: avem reguli pe care le respectăm, dar câteodată  în afara acestor reguli trebuie să căutăm o solutie pentru clienti." 
În ultimele luni, tot pentru a veni în ajutorul clientilor, Still a implementat sistemul informatic SAP, care permite conectarea tehnicienilor pentru a afla disponibilitatea unei piese de schimb sau pentru a trimite comenzi de piese de schimb. Sistemul este de asemenea folosit si pentru programarea reviziilor periodice, un aspect foarte important pentru clienti în această perioadă, când serviciile oferite de companii clientilor câstigă din ce în ce mai mult teren.
De altfel în luna iunie a acestui an Still a demarat si campania "Prelungeste viata bateriei".

Aceasta  s-a adresat în special utilizatorilor finali de echipamente, cei care încarcă bateria, pentru că s-a observat că nu respectau regulile de încărcare, aducând astfel clientilor Still o crestere a costurilor, acestia fiind nevoiti să investească în baterii înainte de termen. " Pentru a studia cauzele fenomenului am montat pe echipamente, pe bornele bateriei memorii care au înregistrat ciclul de încărcare, cât timp a stat la încărcat, cât de repede a fost pusă la încărcat, dacă s-a asteptat descărcarea completă înainte ca bateria să fie pusă din nou la încărcat, dacă a scos-o înainte de termen de la încărcat, tot felul de detalii de acest gen. Am observat că utilizatorii finali la un anume client al nostru nu au respectat aceste lucruri fapt pentru care ne-am gândit să lansăm o campanie în care am instruit toti utilizatorii finali pentru a întretine si pentru a încărca corect o baterie si am observat rezultatele. Acum nu mai suntem chemati atât de des pentru interventii, clientii sunt multumiti pentru că am redus costul total de întretinere al unui echipament si ne-am tinut de cuvânt. Promisiunea noastră este că bateria rezistă minim 4 ani, nu 2. Dacă o baterie este schimbată după 2 ani ridică semne de întrebare privind calitatea acesteia. Pentru noi a fost important să arătăm că produsul corespunde din punct de vedere calitativ. Nu am căutat vinovati, dar am făcut o analiză si am descoperit solutia unei probleme",  explică domnul Cristian Dolinski.

O altă campanie, Blue-Q al cărei scop este să diminueze consumul de energie a fost lansată de curând. Blue-Q constă în montarea pe echipamentele RX20, RX 60 a unui computer care aduce de asemenea economie de energie electrică la încărcare. "Pe scurt, opreste anumiti consumatori când nu este nevoie de ei, fără a lăsa la alegerea utilizatorului această decizie. Când se merge cu spatele cu un stivuitor automat, Blue-Q opreste si proiectoarele si stergătorul de fată, lasă doar avertizorul care arată că echipamentul este în zonă. Când merge cu fata stinge proiectoarele de spate si stergătorul de spate. La distante între 3 si 20 de m nu mai dă puterea maximă motorului pentru a accelera. Sunt lucruri minore care în final aduc o economie de aproximativ  20 % din energia bateriei."
Tot ceea ce înseamnă Still si tot ceea ce face Still este un efort de echipă si presupune mai ales o bună organizare. De aceea la sediul Still din comuna Bolintin Deal există si un dispecerat, unde sunt centralizate datele si unde cu ajutorul sistemului informatic si GPS implementat sunt urmărite toate masinile de interventie, pentru un timp de reactie al echipelor de service mai bun.  
"Noi de fapt muncim pentru client. Un client asteaptă un răspuns rapid si atunci trebuie să gândim foarte constructiv si foarte simplu, nu ceva sofisticat. Solutiile sunt simple de cele mai multe ori" concluzionează Cristian Dolinski.
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI