Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 43

Investitii pentru viitor

30.09.2009
Dan Pavel; Cornelia Rotaru
Investitii pentru viitor

Viitorul este pregătit în prezent, iar rezultatele din prezent reprezintă un cumul al tuturor actiunilor întreprinse în trecut. Pentru Volvo Trucks România acest an a însemnat deschiderea oficială a trei mari centre service, la Pitesti, Brasov si Bacău, iar despre viitor, domnul Christian Coolsaet, Managing Director Volvo Romania ne-a declarat că "în anul 2010 vom investi în special cu scopul de a ne apropia mai mult de necesitătile transportatorilor români, fiind astfel alături de ei nu numai la bine, dar si la greu".
Marca Volvo s-a numărat întotdeauna printre preferatele transportatorilor români, rezultatele din ultimii zece ani reflectând încrederea multor firme de transport în camioanele producătorului suedez. O mare parte dintre cele mai mari flote din România sunt formate din camioane Volvo, calitatea acestora si sprijinul acordat de către Volvo Truck România s-a reflectat în faptul că, în acest an, greu din punct de vedere economic, circulă în continuare pe sosele aducând profit firmelor pentru care lucrează.
Acum mai mult ca niciodată transportatorii trebuie sprijiniti si sustinuti. Cum se poate face acest lucru, cum pot fi ajutati să economisească bani si resurse, să sustină afacerile în continuare? Iată tema interviului acordat revistei Masini si Utilaje de către domnul Christian Coolsaet:

Masini si Utilaje: Anul acesta Volvo Trucks România a avut o activitate intensă, fiind deschise noi centre service la Pitesti, Brasov si Bacău.  Pe viitor intentionati să deschideti si alte centre?
Christian Coolsaet: Suntem foarte multumiti că am luat decizia de a deschide aceste workshop-uri, de a creste de fapt capacitatea de service, pentru că există în continuare cerere si este necesară crearea mai multor puncte de service, dar în acelasi timp vrem să le oferim clientilor nostri servicii de înaltă calitate. Anul 2009 este un an remarcabil, nu numai pentru că am deschis centrele service, dar acum avem în Bucuresti si un depozit de piese central pentru a acorda centrelor service suportul logistic necesar. Prin toate aceste actiuni cu sigurantă am reusit să aducem centrele de service la un alt nivel si să crestem calitatea serviciilor oferite clientilor. Sigur că în această perioadă este nevoie de mai mult efort pentru a implementa aceste solutii, dar sunt foarte mândru că am reusit să le ducem la bun sfârsit. Si nu ne vom opri aici, vom continua să dezvoltăm reteaua de service Volvo din România. Pot să vă spun că lucrăm pe baza unor planuri concrete, că toti pasii făcuti chiar si în acest an, de criză economică, au fost gânditi de mult timp si nu sunt făcuti sub presiunea pietei. Noi dorim în continuare să îmbunătătim calitatea retelei de service si extinderea pe teritoriul tării.

M&U: În ultima vreme ati promovat conceptul Fuelwatch, prin care se urmăreste reducerea consumului de combustibil. Acest concept a fost prezentat recent si cu ocazia deschiderilor ultimelor centre Volvo. Am văzut la Brasov si la Pitesti, că acolo unde este un service, este promovat si Fuelwatch. Care este legătura între Fuelwatch si centrele de service?

C.C: Fuelwatch este un concept care cuprinde laolaltă toate produsele si serviciile care contribuie la reducerea costurilor. Se stie că o componentă majoră a costurilor unui operator de transport este combustibilul, iar Fuelwatch pe aceasta pune accentul, asa cum o spune numele, "să fii cu ochii pe combustibil". Este un concept care promovează solutii de eficientizare a cheltuielilor. Cred că este un foarte bun exemplu privind modul în care comunicăm cu clientii nostri în momentele grele ale pietei. Noi credem si promovăm conceptul de dezvoltare durabilă, si de aceea construim acum pentru viitor. Bineînteles că putem să vorbim despre ultimele tehnologii si despre investitiile în cercetarea si dezvoltarea de noi produse, dar în aceste vremuri dificile, când este foarte mare nevoie de eficientă, noi comunicăm activ în cadrul firmei si nu ne concentrăm doar pe dezvoltarea de produse noi sau pe reducerea consumurilor, noi vorbim despre întregul pachet, despre cum să reducem costurile pentru operator, si cum să reducem aceste costuri astfel încât să nu ne lăsăm amprenta asupra mediului înconjurător, pentru că, dintr-o perspectivă globală, trebuie avută în vedere datoria noastră fată de societate, de a păstra mediul în care trăim si muncim.
Prin Fuelwatch am demonstrat că vrem să luăm parte la aceste actiuni si să contribuim activ la dezvoltarea durabilă. Personal îmi place această idee pentru că face parte din responsabilitatea noastră corporatistă fată de mediul în care trăim cu totii si în care vor trăi si generatiile viitoare. Seminarul Fuelwatch, alături de deschiderea punctelor de service a fost o decizie luată cu foarte mare atentie, a fost făcut nu doar pentru a discuta despre noile produse si investitii, ci abordează si subiecte precum economia de combustibil, reducerea costurilor, descoperirea de noi alternative în acest mediu instabil.

M&U: Sunt managerii români interesati de aceste concepte?
C.C: Absolut, pentru că acum depinde de noi să arătăm că suntem maturi si  astfel să îi ajutăm pe oameni să devină mai eficienti, sunt anumite costuri care nu pot fi ignorate, dar care suportă ajustări. 
Acum ne raportăm la pretul petrolului, care a scăzut destul de mult în ultima vreme, dar nu va rămâne acolo pentru totdeauna. Imediat ce vom înregistra o dezvoltare economică pozitivă pretul combustibilului va creste, este un fapt cunoscut si acceptat de toată lumea. În afara costurilor cu combustibilul, trebuie să vedem cum putem reduce costurile legate de sofer, de scăderea numărului de kilometri parcursi fără încărcătură, cu alte cuvinte, maximizarea eficientei investitiei reprezintă în ziua de azi o provocare.
Am trecut prin perioade foarte bune când  poate accentul nu era pus atât de mult pe eficientă, din punctul de vedere al costurilor, dar acum acest lucru devine cu sigurantă un factor vital. De fapt, această eficientă face diferenta între operatorii de flote.
 Fuelwatch îi poate ajuta clientii nostri din punct de vedere al eficientei, iar noi vom continua să îl promovăm, nu doar prin seminarii, ci si printr-o consultantă activă pentru persoanele interesate. Putem spune că Fuelwatch este un concept total.

M&U:  Să vorbim de tehnologiile noi. Cutia automată de viteze este mai bună decât cea mecanică, clasică, în sectorul constructiilor, din punctul de vedere al costurilor de exploatare?
C.C: Cutiile automate sau semiautomate de viteze s-au dovedit a fi mai eficiente decât cel mai bun sofer. Fie că suntem sau nu nostalgici, trebuie să recunoastem adevărul. Este mult mai bună decât o cutie de viteze normală pentru că reusim să economisim combustibil chiar si într-o aplicatie din domeniul constructiilor, deoarece întreg lantul cinematic al masinii functionează la parametri optimi: permanent este utilizat cel mai bun cuplu de torsiune, este selectată treapta economică de viteză indiferent de regimul de lucru sau de gradul de încărcare, iar acesta este un lucru bun deoarece astfel motorul devine mai eficient si se încadrează si în principiile dezvoltării durabile.
Este vorba si de o idee înrădăcinată în mintile oamenilor, deoarece un sofer, chiar si cu experientă îndelungată, trebuie să admită că nu poate fi mai bun decât un program de calculator, care rulează în computerul masinii, si care selectează parametrii optimi de functionare într-un timp mult mai scurt decât cel de reactie a unui conducător profesionist. Sperăm că vom reusi cât mai curând să convingem oamenii că este într-adevăr mai eficient să lucrezi cu niste instrumente automatizate decât cu unele complet manuale, iar faptele dovedesc acest lucru. Un camion 8X4 echipat cu I-Shift consumă mai putin combustibil decât unul echipat cu schimbător manual. Nu trebuie uitat nici faptul că, atunci când se lucrează în ture, fiecare sofer are propriul stil de conducere, pe când cutia automată impune un mod de a conduce similar pentru toti utilizatorii. De asemenea, soferul devine mai eficient, pentru că se poate concentra mai mult asupra aspectelor privind condusul decât asupra schimbării vitezelor. Există o serie întreagă de avantaje, dar mai rămâne de lucrat la perceptia oamenilor.

M&U:  Una dintre problemele acestei piete sunt banii. Banii sunt foarte scumpi în acest moment. Mă refer aici la firmele de leasing. Costurile cresc din ce în ce mai mult, mai ales dobânzile. În acest context, societatea de leasing captivă Volvo Financial Services International reprezintă o solutie pentru cei ce doresc în acest moment să cumpere masini noi?
C.C: Divizia noastră de finantare, VFS a reprezentat întotdeauna  un atu important pentru noi, cu atât mai mult în aceste momente. Astfel, ne putem sprijini clientii să investească în camioane noi si oferim costuri fixe, chiar dacă o multime de bănci comerciale nu mai sunt dispuse să investească în acest gen de echipamente. Dobânzile fixe sunt un punct forte pentru noi în acest moment, când nivelul dobânzilor se modifică o dată la câteva luni. Anii trecuti dobânzile variabile erau pe termen scurt o alternativă viabilă. În acest moment Volvo România prin VFS oferă credite cu dobânzi fixe clientilor, ceea ce reprezintă un avantaj, o garantie si mai mult, permite o planificare si un control mai bun al costurilor pentru client.

M&U: În mod normal, la finalul interviului ar trebui să vorbim despre viitor. Anul 2010 este unul incert, cel putin asa afirmă toti marii economisti. Ce ne puteti spune despre viitor?
C.C: În anul  2010 vor exista cu sigurantă produse noi, Volvo Trucks investeste permanent în noile tehnologii si cercetarea ocupă un loc aparte în activitătile noastre.
Este încă devreme să vorbim despre ceea ce vom face anul viitor, dar pentru domeniul constructiilor vom avea sigur câteva noutăti.
În ceea ce priveste iesirea din criză, cred că este mai usor să intuiesti rezultatele la fotbal decât cursul economiei. Totusi, cred că până în vara anului viitor va avea loc o consolidare a situatiei si, după aceea, climatul economic si de afaceri se va îmbunătăti si îsi va relua cresterea.
Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI