Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Felbermayr

O firmă cu greutate

21.10.2009
Marcella Drăgan; Mădălina Dragomir
Activitatea companiei austriece Felbermayr este concentrată în jurul ideii de putere în miscare, succesul acesteia însemnând în primul rând performantă în domeniul transporturilor speciale si agabaritice pe sosele, cale ferată si maritime. Un alt domeniu în care firma activează este cel al ingineriei civile, aici oferind pietei o multitudine de specializări, într-o gamă care cuprinde constructia de drumuri, poduri sau canale până la ridicarea de clădiri.
De-a lungul timpului grupul de firme aflate sub umbrela Felbermayr s-a pozitionat pe piată ca specialist în domeniile de activitate în care activează, oferind servicii complete. Un exemplu este domeniul transporturilor agabaritice, Felbermayr oferind o combinatie testată în timp între tehnologie si experientă, acestea fiind acumulate în timp si transmise de multe ori de la un domeniu la altul.
Un alt domeniu de activitate important, cel al demolărilor, reprezintă alături de sectorul exploatării mineralelor  si de cel al reciclării materialelor de constructii o referintă pentru firma austriacă. Tot în domeniul civil, dar nu în cel al constructiilor, Felbermayr are o vastă experientă în materie de managementul deseurilor si închirieri, oferind o mare flotă de echipamente clientilor, alături de cunostintele despre reciclarea economică a deseurilor.
În ceea ce priveste activitatea de închiriere, ea este împărtită în câteva domenii distincte: macarale, platforme de lucru, stivuitoare si montaje grele. Montajele grele sunt un domeniu în care nu multe firme se încumetă să pătrundă, datorită complexitătii acestor activităti si a răspunderii mari.
În prezent, Felbermayr este una dintre cele mai mari firme de transport agabaritic din Europa, numărând  în prezent peste 2.000 de angajati.

Compania a luat nastere în 1942, în acele vremuri de război Franz Felbermayr pornind afacerea cu un camion destinat  transporturilor usoare. La sfârsitul războiului, putem vorbi deja de o mică flotă de patru vehicule.
Anul 1963 aduce o primă diversificare a activitătii firmei, fiind cumpărat primul utilaj de constructii, iar din 1971 compania intră pe piata închirierilor de containere, inclusiv a celor pentru managementul deseurilor. Sfera de activitate este lărgită si compania se implică în industria exploatării mineralelor si productia de pietris, lansându-se în afaceri cu nisip si statii de sortare în anul 1975. Anul 1989 a reprezentat un moment important pentru firmă, aceasta fiind dotată cu primele macarale.

Trei ani mai târziu, este înfiintată în Linz o companie de macarale mobile, alături de portul industrial din aceiasi localitate, care măreste sfera de medii de transport si la cel maritim.
În 2002 este achizitionată cea mai mare macara din flotă, modelul pe senile Liebherr LR 1750 cu o capacitate de 800 tone, extinsă doi ani mai târziu la o capacitate de 1.000 tone. Parcul de închirieri este mereu dezvoltat, la sfârsitul anului 2005 numărând 1.000 de platforme de lucru si stivuitoare, precum si echipamente pentru manipularea greutătilor foarte mari.
În 2007 este creată filiala din România, cu puncte în Constanta, Bucuresti si Timisoara, cea mai puternică fiind în capitală. Activitatea din România se lansează încă din acel an puternic, Felbermayr colaborând cu  firme locale cu activitate traditională în domeniul manipularii si transportului de tonaj. Perioada actuală de criză nu a stopat investitiile, în acest an Felbermayr intrând  în posesia celei mai înalte platforme de lucru montate pe un vehicul, aceasta permitând accesul până la 103 metri.

Anul 2009 reprezintă pentru filiala din România si deschiderea propriului spatiu, lângă Bucuresti, acesta fiind realizat conform normelor europene si standardelor Felbermayr. Acesta este dotat cu un spatiu acoperit de mari dimensiuni destinat manipulării contragreutătilor, o hală pentru interventii de mentenantă primară. "Totul este verificat si garantat. Vrem să oferim si la filiala din România aceleasi standarde de calitate ca cele din Austria si în curând să deschidem alte două filiale în spatiul românesc"- ne spune domnul Gabriel Puscoiu, inginer în cadrul Departamentului Automacarale al grupului Felbermayr.
În prezent, flota Felbermayr Group este formată dintr-un parc de echipamente ce numără 170 de garnituri pentru transporturi grele, 390 de linii de transporturi grele, 309 platforme de tipuri diferite, 48 de masini autopropulsate fără cabină, care merg prin telecomandă si alte 260 de remorci diverse.
În ceea ce priveste flota de macarale, aceasta este cu adevărat impresionantă, putând face fată oricărei solicitări, fiind formată din 22 de macarale pe senile, 352 de macarale mobile dintre care 28 sunt cu capacitate de ridicare mai mare de 250 de tone. Flota mai cuprinde si platforme de lucru si stivuitoare, 72 de camioane si platforme de lucru la înăltime si 2.000 de alte tipuri de platforme.

Si flota din România este una importantă, cuprinzând în principal macarale europene, ale mărcilor Liebherr si Demag: "În ceea ce priveste numărul lor, acesta se ridică la 32 de echipamente dintre care 30 sunt mobile, unul este platforma  MAN cu echipament macara Palfinger de 40 tone si unul este o senilă  care se află la Agigea pe un terminal pentru descărcări grele. Pe lângă aceste macarale mai sunt alte 5 în Timisoara plus parcul de 200 de platforme de lucru la înăltime în Bucuresti si Timisoara si 10 camioane de transport agabaritic,  dar avem în vedere extinderea parcului de utilaje. Si la capitolul mărime flota românească este una impresionantă, cu cea mai mare macara mobilă care este disponibilă în parc de 500 de tone, si cu cea de la din Constanta, o macara Manitowoc pe senile, de 280 de tone. Unul din motivele acestei flote formate în România este faptul că tara noastră este cea mai mare tară est europeană si cu cel mai mare potential de crestere din Europa de Est, dorindu-se astfel realizarea aici a unei baze puternice est europene, un punct mai mult decât logistic, un pilon important pentru extinderea firmei ."
Referitor la serviciile oferite, toate utilajele se închiriază fără operator, cu exceptia  automacaralelor. "Dacă s-ar oferta cu operator ar trebui ca firma să detină un număr foarte mare de angajati, si de foarte multe ori firmele de constructii au oameni specializati si nu cer întotdeauna operatori. În domeniul de închiriere de platforme de lucru la înăltime nu se justifică operatorul, deoarece persoana care vine are ceva cunostinte de bază în domeniul masinilor, apoi i se face un instructaj de predare. Masinile par complicate, dar sunt simplu de utilizat."
Dacă partea teoretică este simplă, uneori partea practică devine mai complicată. "Sunt situatii în care clientii stiu ce vor, au experientă si spun concret ce utilaj doresc si atunci problema tehnică este rapid rezolvată, la fel si cea de pret. Dar sunt si situatii în care clientii nu au cunostinte tehnice în domeniul masinilor de ridicat.
În situatiile respective se face o deplasare în santier. Se pune la dispozitie consultantă tehnică gratuită, deplasările la clienti nu se facturează."

Tot legat de eforturile făcute pentru a fi cât mai aproape de client, acum se lucrează la o statie proprie de benzină, pentru flota proprie. "Atunci când o macara pleacă din curte trebuie să plece plină. Marele avantaj în a avea o statie ca aceasta este că pe o rază de minim 200 de km utilajele au  independentă totală."
Deoarece compartimentul de transport agabaritic din România s-a înfiintat la 1 martie 2008, putem considera că este relativ nou, din acest motiv flota din tara noastră nu este mare, în acest moment putându-se transporta obiecte de până la 300 de tone, folosindu-se platforme modulare cuplate. În cazul în care pentru un transport agabaritic este necesar un număr mai mare de axe decât cel prezent în România, se pot aduce restul din Austria.
Felbermayr Group este capabil să execute transporturi cu platforme modulare si până la 40 axe, dar de genul în care are 5 camioane  trag si unul în spate împinge un reactor pe o sosea cu  pantă de 8%.
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI