Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Interviu VIP

HIFI Filter - de la cei mai buni

17.11.2009
Dan Pavel ; Gheorghe Apostol
HIFI Filter - de la cei mai buni
Într-o masină, indiferent de utilizare, dar care are un motor si cel putin un circuit hidraulic, avem totdeauna câteva sisteme de filtrare. Elemente nu foarte scumpe, dacă le comparăm cu cantitatea de ulei ce este necesară la un schimb, sau cu cantitatea de combustibil ce trece prin ele, dar extrem de importante. Orice impuritate care nu este filtrată poate bloca sistemul de injectie al motorului sau o supapă hidraulică. În cazul motoarelor moderne, Euro 4 sau Euro 5, o cantitate prea mare de apă în combustibil le reduce drastic durata de viată.
În toate cazurile de mai sus, costurile de înlocuire sau reparare sunt foarte mari, si totul se poate întâmpla dacă nu utilizati un filtru de calitate, care să corespundă si cerintelor producătorului masinii sau motorului sau nu îl schimbati la timp.

Chiar dacă masina sau utilajul este întretinut pentru a functiona în parametri optimi, o altă întrebare se pune: de unde cumpăr exact filtrul care am nevoie, conform specificatiilor din cartea tehnică, si mai ales cum am garantia că acesta este un produs de calitate, acum când piata este împânzită de produse ieftine si de calitate îndoielnică? Răspunsul l-am primit de la domnul Pierre Hirschi director general al binecunoscutei firme de distributie a filtrelor Hifi Filter. Domnia sa a demarat afacerea în Elvetia, în anul 1977, tocmai pentru a rezolva această problemă a pietei, în special a utilizatorilor, de a găsi cel mai bun produs, la calitatea si pretul corect.
Observatiile domnului Pierre Hirschi s-au dovedit a fi corecte, în numai zece ani deschizând prima filială la Paris. În prezent, Hifi Filter exportă în peste 62 de tări, practic în toată lumea, prin intermediul retelei proprii de distribuitori din Africa, Europa, Statele Unite si Australia. Estul Europei a intrat relativ recent în atentia societătii Hifi Filter, si după o analiză atentă a acesteia, a fost înfiintată societatea Hifi Filter Rom, cu sediul în Bucuresti, de aici activitatea firmei fiind îndreptată spre pietele din zonă, din tări precum Bulgaria sau fosta Iugoslavie.
Am avut ocazia să stăm de vorbă cu domnul  Pierre Hirschi director general Hifi Filter în cadrul standului său din incita Târgului Tehnic International de la Bucuresti.  Cu acest prilej am profitat de ocazie pentru a afla cât mai multe informatii despre filtre în general, despre modul în care trebuie testată calitatea acestora si nu în primul rând despre utilizarea lor de zi cu zi.
"Suntem specializati în productia si distributia de filtre, avem cea mai mare gamă în Europa si poate si în lume"

Masini si Utilaje: Ce tip de filtre oferiti? Mai bine zis, pentru ce tip de vehicule sunt compatibile direct cu cele recomandate de producători?

Pierre Hirschi: În stoc si în general în magazinele noastre există aproximativ 22.000 de repere si avem un depozit pentru stocare de 11.500 mp, unul dintre cele mai mari din Europa.  Noi aprovizionăm cu filtre chiar marii constructori de camioane, motoare, cutii de viteze, etc, ceea ce ne permite să avem o gamă mai extinsă decât competitorii nostri. Astfel, suntem prezenti în diferite sectoare de activitate, de la utilaje de constructii, motoare mici, masini agricole, tot ceea ce este hidraulic, camioane, autoturisme, sectorul marin, utilaje de întretinere. Suntem capabili să distribuim toată gama de filtre, fără nici un fel de problemă. Lucrăm atât cu constructorii de utilaje de constructii, cât si cu importatorii si utilizatorii finali. Utilizatorii se arată foarte interesati să lucreze cu noi, pentru că-si pot cumpăra toate filtrele de care au nevoie dintr-un singur loc si în plus beneficiază, în functie de cantitatea cerută de preturi atractive si reduceri.  Cred că acesta este un răspuns detaliat la întrebare: suntem lideri europeni în domeniu, si filtrele noastre nu sunt numai recomandate, dar chiar vin odată cu vehiculele noi atunci când sunt livrate la beneficiarul final. Atunci când ajungem pe o piată ca cea românească este normal ca oamenii să ne cunoască, fie pentru că ne-au vizitat site-ul, fie pentru că anumiti constructori ne folosesc filtrele.

M&U:  Cât de important este un filtru? De ce trebuie să alegem numai ce recomandă producătorul?
P. H.: Cineva care cumpără un utilaj de 300.000 sau 200.000 EUR sau chiar câteva zeci de mii de euro este constient că alegerea filtrului si a uleiului este primordială, pentru că de ele depinde viata motorului, viata sistemului hidraulic. Un filtru de aer  utilizat prea mult, fără a fi schimbat la timp poate duce la supraîncălzirea motorului, si de aici la o multime de probleme tehnice. De asemenea, în ultimii ani am  avut noi generatii de motoare EURO 3, Euro 4, Euro 5 care consumă  mai putin carburant, pentru că injectia motorului se realizează la presiuni mai ridicate, iar prezenta apei sau a altor particule este extrem de periculoasă pentru injector, si de aceea este foarte important să fie foarte bine filtrat totul. În caz contrar, o pompă de injectie în loc să functioneze patru, cinci sau sase ani va avea un ciclu de viată de numai un an, un an si jumătate. Riscăm astfel să avem costuri ridicate, mai ales datorită prezentei apei. Noile generatii de motoare cu sistem EGR  se bazează pe recircularea gazelor arse, iar cele de ultimă generatie chiar pe o dublă recirculare, cu scopul de reduce brusc temperatura acestora si automat de a scădea nivelul de noxe. Se ajunge astfel la diferente de temperaturi ale carburantului foarte ridicate, ceea ce favorizează condensul, care este nociv pentru injector. De aceea noi am introdus pe piată sisteme de filtrare cu două straturi, pentru o mai bună filtrare.

M&U: Elementul de bază dintr-un filtru este acea hârtie specială ce decantează mizeria si apa. De asemenea, filtrele sunt situate pe circuitul combustibilului, apei, uleiului, aerului din interiorul motorului si al masinii. Ce trebuie să cunoască un utilizator despre aceste sisteme avansate de filtrare?
P. H.: Hârtia este elementul de bază într-un filtru. Nu spun că restul nu este important, dar membrana de filtrare este cea mai importantă. Acum de exemplu sunt produse din ce în ce mai multe filtre ce au ca element de filtrare un material produs din poliester, mult mai precise în filtrare si mai putin sensibile la apă decât cele din celuloză.
De asemenea, 20% din volumul total de lichid existent într-un circuit trece prin membrană,  dar la montajul cartusului de filtrare sau chiar datorită unei executii defectuoase pot apărea "scăpări" de lichid datorită montării neetanse a acestuia. De fapt, cartusul interior are o hârtie lipită dedesubt, dar există fabricanti care nu pun destul adeziv sau nu pun exact adezivul care trebuie.  În general, acestia sunt cei care fac acele produse "non-name", ieftine si cu o calitate pe măsura pretului. În cazul motorului, dacă filtrul nu îsi face treaba bine se poate defecta, iar costurile de reparare sau înlocuire sunt în acest caz extrem de mari.

M&U:  Care sunt planurile de viitor?
P. H.: Depozitul central din Franta asigură exportul în întreaga lume, dar în continuare vom dezvolta si depozite locale. Astfel,  si piata din Ucraina a devenit pentru noi interesantă, si vom exporta si aici filtre prin intermediul societătii din România. Deoarece estimăm o crestere a cererii în zonă, pot anunta că la începutul anului viitor vom avea un nou depozit, cu o suprafată de 2.000 mp de unde vom aproviziona clientii din zonă.
Deja avem doi ani de când suntem în România, vrem să dezvoltăm reteaua de distributie si să aducem forte proaspete în echipă, să întărim echipa.  Din aceste informatii vă dati seama că nu am fost atinsi de criză decât într-o mică măsură. Desigur, avem probleme pe care acum doi ani nu le aveam, dar am avut să spunem o criză dinamică, am progresat, avem acum o cifră de afaceri de 30 mil. EUR si obiectivul nostru este acela de a continua să crestem.
În cadrul unitătii din Franta toate filtrele sunt controlate după cele mai riguroase norme de către tehnicienii din cadrul echipei de control al calitătii. Desi nu avem unitate de productie, suntem organizati la fel ca si un producător, fiecare piesă fiind atent controlată. Suntem foarte bine organizati de asemenea din punct de vedere logistic.
Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI