Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
IZOMETAL-CONFORT si BERGERAT MONNOYEUR

Istoria unui record

18.12.2009
Dan Pavel;Cornelia Rotaru
Istoria unui record

Anul 2009 este în continuare un an al surprizelor. Si dacă în general acestea au avut un caracter negativ, iată că există si vârfuri...în sensul cel mai bun al cuvântului, care ne dau speranta pentru un viitor mai bun al pietei utilajelor pentru constructii. Concret, toamna anului 2009 a adus un record pentru piata din România: realizarea uneia dintre cele mai mari livrări de utilaje pentru constructia de drumuri din Europa. Protagonistii acestui record sunt grupul Izometal-Confort, cel mai mare jucător de pe piata constructiilor din Vestul tării si importatorul utilajelor Caterpillar în România, firma Bergerat Monnoyeur.
Filmul evenimentelor începe la Timisoara, sediul grupului Izometal-Confort, din acesta făcând parte societăti bine-cunoscute precum SC Confort SA, motorul grupului, Conar - Arad si Confort Imobiliare din judetul Mehedinti. Cele trei firme de constructii din grupul Izometal-Confort numără aproximativ 2.400 de angajati, 400 în Arad, peste 1.000 în Timisoara si tot pe atât în Mehedinti. Cu un parc auto si de utilaje de invidiat, ce depăseste 400 de unităti si un portofoliu de comenzi de calibru, grupul de firme Izometal-Confort se află într-o continuă dezvoltare, chiar si la nivelul anului 2009.
Domnul Georgică Cornu, directorul general al grupului de firme a avut amabilitatea să explice modul în care este gândită politica de achizitii de utilaje în cadrul firmelor din grup: "Am început activitatea cu utilaje vechi, pe care le reparam, însă după un an sau doi am constatat că mă sufocau costurile de întretinere, piesele de schimb, consumul, uleiul, s.a.m.d. Au venit apoi acele vremuri mai bune în economie, în care băncile dădeau credite mai usor decât acum, si am văzut în aparitia firmelor de leasing o oportunitate de a achizitiona utilaje noi, profitând de facilitătile oferite de aceste forme de creditare. De fapt, am ajuns la concluzia că este mai ieftin să cumpăr utilaje noi prin sistemul de leasing decât să le închiriez. Politica noastră în ultimii ani a fost ca după patru sau cinci ani de utilizare, atunci când utilajele ies din garantie si se închide leasingul, să le vindem si să cumpărăm altele noi".  Anul 2008, care a marcat începutul crizei economice mondiale, a reprezentat un moment de stopare a investitiilor în cadrul grupului de firme Izometal-Confort, dar dezvoltarea si-a urmat cursul firesc, în special pentru activitătile de infrastructură, care au condus la aparitia unui necesar de utilaje peste cele existente în flota proprie. Astfel, cu precautie mai întâi, au fost închiriate utilajele suplimentare necesare, dar la scurt timp s-a ajuns la concluzia că pentru utilajele închiriate se plăteste foarte mult chiar si acum, în vremuri de scădere drastică a cererii.
Politica de investitii a determinat în acest an comanda a două pachete de utilaje, toate Caterpillar, de la reprezentantul oficial al mărcii în România, societatea Bergerat Monnoyeur. Un prim pachet a continut utilaje destinate compactării precum si linii complete de echipamente dedicate lucrărilor de asfaltare, urmând ca în viitorul apropiat să fie livrate încă zece buldo-excavatoare, cinci picoane si un autogreder, utilaje ce vor fi utilizate tot pentru lucrări de infrastructură si care urmează să le înlocuiască pe cele închiriate.

Interviu

Masini si Utilaje: Flota de utilaje cumpărate în acest an este semnificativă ca număr, chiar dacă ne raportăm la piete ale unor tări dezvoltate economic din Vestul Europei. De ce ati ales să achizitionati utilaje numai de la un singur producător?
Georgică Cornu: Firma este implicată în multe proiecte, unele dintre ele de mare amploare, iar utilajele trebuie să fie si ele la înăltimea asteptărilor. Pornind de la acest considerent nu este de mirare că marca predominantă de utilaje pentru constructii din parcul nostru este Caterpillar. Chiar în acest an am achizitionat de la dealerul oficial în România, societatea Bergerat Monnoyeur, un pachet de 20 de utilaje, pe lângă cele 70 deja aflate în exploatare.
M&U: În afara numelui si a calitătii utilajelor Caterpillar, sunt si alte avantaje aduse de colaborare cu Bergerat Monnoyeur?
G.C.: Această colaborare nu este întâmplătoare, ci de lungă durată. În toti acesti ani de colaborare s-au creat si legături umane cu cei care conduc activitatea Caterpillar aici în România. Recunosc că la un moment dat am mai luat si alte utilaje, am încercat să mai vedem si alte mărci cum se comportă, dar am rămas la Caterpillar. Faptul că service-ul lor este aproape de firma noastră reprezintă încă un avantaj din punctul meu de vedere, iar dotările acestuia sunt suficiente pentru lucrările curente.
Mai mult, societatea de leasing a importatorului s-a dovedit a fi aproape de noi: aici lucrează angajati foarte priceputi, care au înteles că în această perioadă de criză trebuie să dea dovadă de întelegere, iar în final au reactionat foarte bine, din punctul meu de vedere. Probabil s-a luat în considerare faptul că suntem un grup de firme eligibil, care are cu adevărat un front mare de lucru, iar atunci când a fost cazul au fost de acord să facem anumite reesalonări, nu a trebuit să discutăm prea mult pe această temă, a trebuit doar să spunem lucrurilor pe nume. Pachetele de utilaje achizitionate de noi în acest an au venit cu niste oferte foarte bune, care au tinut cont de perioada de criză si de problemele prin care trecem cu totii în momentul de fată.

M&U: Ati cumpărat una dintre cele mai mari flote de utilaje pentru turnat asfalt din Europa, în acest an. Ne puteti spune ce proiecte noi solicită o astfel de investitie?
G.C.: Da, desigur, noi nu am avut niciodată ceva de ascuns. În acest moment avem o licitatie câstigată de la CNADNR, prin care timp de patru ani ne angajăm să mentinem în stare perfectă de functionare drumurile nationale din judetele Timis si Caras Severin, ceea ce înseamnă aproximativ 1.200 de km de covor asfaltic. Întretinerea se face si pe perioadă de iarnă si pe perioadă de vară. Vorbim de asfaltări vara, de lucrări de deszăpezire iarna, lucrări de refacere a canalelor de evacuare a apelor pluviale, samd. În afara acestui contract, avem foarte multe lucrări de drumuri în care suntem angrenati, în Arad si în judetul Timis. De asemenea, în judetul  Mehedinti am semnat contractul pentru câteva lucrări importante de drumuri care se întind pe 2 sau 3 ani, unde avem nevoie de utilaje. Am câstigat si o licitatie aici în Timis, pentru groapa de gunoi.
Desi am cumpărat un număr mare de utilaje Caterpillar noi, tot nu ne-am asigurat tot necesarul, deci încă vom lucra si cu utilaje închiriate.

M&U: Printre utilajele complexe care au venit de la Bergerat Monnoyeur, am văzut si unele ce înglobează tehnologii revolutionare, precum finisorul de asfalt Caterpillar AP655D, cu tren de rulare pe senile din cauciuc Mobil-track.
G.C.: Este cu adevărat special, deoarece numai acest model, unic în tară, poate combina tractiunea si flotatia unui tren de rulare pe senile metalice cu mobilitatea, viteza si tinuta de drum a unui finisor pe roti.
Noi nu am cunoscut utilajul în momentul respectiv, oamenii mei care lucrează în drumuri vroiau altceva, au fost mai multe discutii cu reprezentantul Bergerat Monnoyeur, am avut si eu argumentul meu care însemna finantarea, dar după mai multe discutii si demonstratii în teren l-am cumpărat si functionează foarte bine. Lumea este mai conservatoare în general, este greu să te obisnuiesti cu masini noi, cu mai multe functiuni, iar un mecanic care nu este bine pregătit nici nu poate să le exploateze la adevărata valoare. Dar, cu ajutorul programului de instruire oferit de Bergerat Monnoyeur, mecanicii au învătat repede sistemul de operare. Acum sunt multumiti că l-am cumpărat si este exploatat în permanentă.

Prezentare tehnică pachet de utilaje livrat grupului Izometal-Confort:
Finisor de asfalt
Caterpillar AP655D    1 buc.
* Masa operatională (t)    19,15
* Lătime de asfaltare (mm):    2.500-5.000
    (cu extensie hidraulică dublă)
* Extensii mecanice pentru
lătime de asfaltare până la 7.000 mm
* Motor:     Cat C6.6 ACERT
* Putere brută (CP)    176
* Transmisie hidrostatică
independentă pe fiecare senilă

Compactor de sol
Caterpillar CS76XT    1 buc.
* Masa operatională (t)    17,42
* Lătime de compactare (mm )    2.134
* Motor:    Cat C6.6 ACERT
* Putere brută (CP)    177
* Cabină ROPS/FOPS
* Kit tambur cu crampoane

Compactor de asfalt
Caterpillar CB14    3 buc.
* Masa operatională (t)    1,62 t
* Lătime de compactare (mm)    800
* Motor:    Cat C1.1
* Putere brută (CP)    22
* Post de lucru deschis

Compactor de asfalt
Caterpillar CB22    2 buc.
* Masa operatională (t)    2,5
* Lătime de compactare (mm)    1.000
* Motor:     Cat C1.5
* Putere brută (CP)    34
* Post de lucru deschis

Compactor de asfalt
Caterpillar CB534D    2 buc.
* Masa operatională (t)    10,45
* Lătime de compactare (mm)    1.700
* Motor:    Cat 3054C
* Putere brută (CP)    132

Buldoexcavator
Caterpillar 428E    10 buc.
* Masa operatională (t)    10
* Motor    CAT3054C
* Putere brută    101 CP
* Cupă de încărcare multifunctională,
brat de excavare extensibil

Greder Caterpillar 140H    1 buc.
* Motor    CAT 3176
* Putere    165-205 CP VHP Plus
* Lamă mediană, lamă frontală, scarificator
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI