Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Consilierul vostru financiar

Legea junglei - norme de aplicare

17.11.2009
Ec. IULIU CIOBANU
Asa putem rezuma situatia din minunata noastră tară,dacă privim cu atentie toate domeniile de activitate si pe cele de interes public. Fiecare persoană are modul ei de a privi diverse situatii si de a prevede o rezolvare. Nu mai contează dacă acele situatii sunt legate de prevederi legisative, de contracte aflate în derulare sau pur si simplu se pot remedia într-un mod mult mai usor. Se ia o decizie si apoi urmează lungul proces al sustinerii deciziei, dar regula potrivit căreia cel mai puternic va câstiga se aplică si în acest caz. Din experienta avută am observat că fiecare parte implicată într-o tranzactie se crede superioară celeilalte, nu rămâne decât să se stabilească o ierarhie în momentul actual. Acest lucru va depinde exclusiv de sângele rece si pregătirea oamenilor implicati.

Zilnic apar modificări de reactie din partea tuturor, discutiile avute în perioada anterioară fiind date uitării. Sistemul fianciar, parte importantă a peisajului cotidian, are în prezent unele din  cele mai stranii reactii raportate la modalităti logice sau de fair play pentru solutionarea unor neîntelegeri. Din partea băncilor si companiilor de leasing vedem aparitia unor proceduri din ce în ce mai stufoase legate de orice solicitare pe care un client o poate avea. Aceste proceduri însă sunt tardive si legate de prudenta de care trebuiau să dea dovadă în anii precedenti.Clientii nu percep însă decât întârzierea solutionării problemelor pe care le au, unii având diverse solicitări nefondate care îngreunează activitatea companilor de leasing.

Adevăratele puncte slabe ale acestui sistem,apărute si perpetuate în anii precedenti, sunt  extrem de vizibile dar sunt greu de rezolvat în acest moment. Din punct de vedere al sistemului financiar, managerii au cunoscut perioade de glorie în anii trecuti si si-au asumat în totalitate meritele în acele momente. În prezent pentru multi din ei există un singur vinovat al pierderilor de 100 milioane euro de anul trecut: "criza mondială".
Diversele departamente din cadrul institutiilor financiare sunt în acest moment implicate în  recuperarea unor sume importante de bani, dar pregatirea necesară nu o au decât cel mult la nivel teoretic. În multe cazuri nu reusesc decât să mărească fisurile existente în comunicarea dintre institutia pe care o reprezintă si client prin aplicarea unor metode inadecvate de abordare. Si nu văd de ce s-ar comporta altfel din momentul în care nu au practic nici o responsabilitate, pierderile legate de penalităti si de cheltuieli cu executarea trecând în sarcina utilizatorului.

De cealaltă parte a baricadei sunt clientii ale căror puncte slabe au fost lăcomia, lipsa totală a unei analize a activitătii pe termen lung si lipsa cunostintelor necesare pentru a deslusi obligatiile pe care le au în urma încheierii unor contracte. Chiar dacă în acest moment sunt lămuriti cu prevederile contractuale în urma cursurilor intensive de legislatie la care au trebuit să se supună, solutiile aflate la îndemâna lor sunt putine si de multe ori aleg calea de a evita comunicarea cu institutia financiară în speranta că vor încasa sumele visate, vor achita restantele si vor redeveni în imaginea proprie o "fortă".
În toată această luptă surdă a orgoliilor mai este un factor care trebuie luat din ce în ce mai mult în calcul, chiar dacă până acum nu a fost o prioritate: cursul euro. Ritmul de crestere al monedei afectează tot acest sistem care dă din ce în ce mai mult semne de sufocare. Prioritatea legată de tăierea până la limita suportabilitătii  a costurilor este practic anulată în multe cazuri de graficul cursului ron/euro. Se alege varianta diminuării costurilor pentru a acoperi partial pagubele produse de rezilierea contractelor în locul stabilirii unui plan cât se poate de real pentru diminuarea pagubelor.
Toate aceste aspecte enumerate mai sus, privite din exterior si analizate cât se poate de amănuntit ne dau senzatia că asistăm la aparitia unui comportament întâlnit numai în pădurile tropicale, unde cel mai puternic învinge doar folosind forta brută. Nu contează principiile de comunicare, fair play, bun simt, diplomatie. Contează doar momentul în care încasezi sau plătesti. Sau mai bine zis nu plătesti nu trăiesti (bine).

BENDIS FINANCIAL
30D Horei st., 2nd District, Bucharest
Tel: 0745-996-911;
Fax: 031-805-44-04
Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI