Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Lansare

LTF 1060-4.1 - alternativa automacaralelor de tip

18.12.2009
LTF 1060-4.1 - alternativa automacaralelor de tip
Cu ocazia evenimentului "Zilele Clientilor" organizat  în acest an la Ehingen, Liebherr a prezentat noul model de macara pe sasiu de camion, LTF 1060-4.1, cu o capacitate maximă de ridicare de 60 tone metrice (t), care se adaugă celor deja existente în gama macaralelor pe sasiu de camion. Având lungimea bratului telescopic de 40 m si cea a bratului prelungitor de 16 m, noua macara poate ridica sarcini la o înaltime de 56 m si o deschidere de 48 m.
LTF 1060-4.1 reprezintă o alternativă eficientă din punct de vedere al costurilor la automacarale de tip "taxi", deoarece masina poate transporta pe cele 4 axe ale sale toată contragreutatea de 10,2 t, fără a depăsi greutatea maximă pe fiecare axă, de 9 t pentru axele din fată si respectiv 10,2 t pentru axele din spate. Greutatea totală a macaralei rămâne sub 42 t, iar capacitatea sa maximă de ridicare este disponibilă imediat ce aceasta ajunge în santier. Nu mai este necesar nici un alt vehicul, pentru transportul contragreutătii sau a echipamentului de lucru.
Prin reducerea contragreutatii transportate pe masină, greutatea totală a macaralei poate fi mentinută sub 33 t, ceea ce face mai simplă (atunci când este cazul) obtinerea autorizatiilor de transport pe drumurile publice.

Pentru acest model nou de macara pe sasiu de camion, LTF 1060-4.1, este necesar un autosasiu pe patru axe de la Scania, modelul CB 8x4 MHZ. Economia pentru activitătile de zi cu zi este asigurată prin costuri mici de operare: un sasiu standard de camion, prin eficacitatea designului său, conduce la un consum de combustibil mai mic decât o macara similară tot-teren. În plus, noul LTF 1060-4.1 are un motor separat pentru suprastructură, cu o putere de operare adaptată necesitătilor macaralei. Prin urmare, consumul de combustibil este de asemenea redus, atunci cand suprastructura macaralei este în functiune. Este folosit un motor diesel Liebherr cu patru cilindri cu o putere de 129 kW (175 CP) la 1.900 rpm, cuplul maxim fiind de 815 Nm la 1.500 rpm.
Utilizarea unui sasiu de camion pentru o macara prezintă si alte avantaje, ca de exemplu, din punctul de vedere al anvelopelor, dar si alte parti supuse uzurii, deoarece acestea sunt produse în cantităti mari. Camioanele pot fi obtinute, dacă este necesar si cu cabină de dormit, ceea ce ar putea conduce la obtinerea unor beneficii pentru costurile suplimentare, în cazul unor activităti cu macaraua.

Capacitati mari de ridicare, constructie compactă, sistem de control nou
Noul model LTF 1060-4.1 oferă performante excelente de ridicare atât cu contragreutate totală cât si cu contragreutate partială. Un factor important în proiectarea si dezvoltarea acestui model de macara cu brat telescopic pe sasiu de camion, îl reprezintă dimensiunile sale compacte, care permit efectuarea de manevre la manipularea sarcinilor chiar si în spatii foarte restrânse. Lătimea maximă de 6,8 m a suprafetei de calare poate fi redusă în două trepte la 6 si respectiv 5 m. Raza de girare a contragreutătii este de 3,5 m.
Calele sunt atasate de cadrul intermediar care face legătura între suprastructură si autosasiu. Acestea sunt rabatate pe directia de calare si apoi sunt extinse telescopic. O serie de spatii de depozitare sunt disponibile în echiparea standard, acestea fiind situate pe cale si în cadrul intermediar, o caracteristică foarte apreciată de către personalul de exploatare al macaralei.

LTF 1060-4.1 foloseste de asemenea noul sistem de control de la Liebherr, LICCON 2, care oferă o serie de functii suplimentare pentru o comoditate mai mare în exploatare. Pentru setarea acestor functii este disponibil un dipozitiv portabil multifunctional echipat cu display (numit BTT - terminal Bluetooth). Cu ajutorul acestui dispozitiv portabil se poate efectua într-un mod eficient si sigur calarea macaralei.  Dispozitivul portabil permite de asemenea prin actionarea simultană a functiilor de ridicare/coborâre cârlig, respectiv a bratului telescopic, ancorarea cârligului de sarcină la autosasiul macaralei (de exemplu, pregătire în vederea efectuării deplasării). Această nouă functie simplifică foarte mult desprinderea cârligului de sarcină de autosasiu, deoarece până acum la desprinderea sa, operatorul se folosea de o oglindă aflată pe cabina de mars si de cele mai multe ori si de semnalele făcute de o altă persoană.
Ca optiune suplimentară, noul model de macara cu brat telescopic pe sasiu de camion, LTF 1060-4.1 poate fi livrat si cu radio comandă pentru controlul complet de la distantă. În acest fel toate miscările macaralei pot fi controlate din afara cabinei. În acest caz, operatorul unei asemenea macarale poate, de exemplu, să lege în deplină sigurantă sarcina în cârlig si fără asistentă. Un alt avantaj este că există întotdeauna posibilitatea contactului vizual cu sarcina din cârlig, element care poate fi extrem de important în cazul efectuării unor manevre de ridicare complicate în anumite santiere, unde posibilitatea folosirii spatiului este limitată.
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI