Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Lansare

Noul camion Scania R în România!

18.12.2009
Mădălina Dragomir ; Cornelia Rotaru
Noul camion Scania R în România!
Luna octombrie a debutat cu lansarea în România a noii serii R a constructorului suedez Scania, dedicată transportului de santier. Acest eveniment reprezintă numai finalul unui an în care Scania a avut o serie de evenimente care au sfidat criza: lansarea primei serii de camioane din istoria firmei dedicate exclusiv activitătii de santier în luna aprilie a acestui an, urmată în luna septembrie de prezentarea noilor autocamioane ale constructorului suedez, cu un face lift proaspăt si numeroase inovatii tehnice si software.
La numai o lună de la premiera mondială din orasul Södertälje-Suedia, noile camioane sunt disponibile si pentru piata din România. Turneul de prezentare a acoperit întreaga tară, pe parcursul lunii octombrie caravana Scania oprindu-se pentru demonstratii si prezentări în orase precum : Bucuresti, Arad, Cluj Napoca, Sibiu, Bacău si Constanta. Noua serie R marchează introducerea câtorva premiere mondiale, precum Scania Driver Support - asa-zisul "instructor auto personal", o functie inovatoare ce ajută soferul să-si îmbunătătească si mentină abilitătile de a conduce economic. Scania Driver Support face ca sofatul cu consum redus de combustibil să fie distractiv si provocator.
De asemenea, este lansat si un nou sistem de schimbare a vitezelor, Scania Opticruise, complet automat si cu actionare electrică hidraulică. Acest model pionier determină ca schimbatul vitezelor să se producă mult mai precis si inteligent, îmbunătătindu-se conducerea în pantă, economia de combustibil si confortul soferului.
Noua serie R are un nou design aerodinamic, menit să îi sporească performantele si să aducă un plus de stil imaginii sale.

Odată cu seria R, Scania preia conducerea în ceea ce priveste confortul soferului si asigură solutii inteligente de depozitare care fac viata la bord usoară si plăcută. Un nou concept de pat, cu o solutie modernă si confortabilă - are o variantă extensibilă cu arcuri individuale alese de la cel mai bun producător suedez de mobilă, asigurând conditii exceptionale de odihnă si de dormit.
După cinci ani de la lansare si cu mai mult de 200.000 de vehicule furnizate către piete de pe întreg mapamondul, produsul de referintă al liniei de productie Scania, Seria R  a suferit o transformare radicală, prezintă un aspect frontal mai dinamic precum si alte detalii de design exterior cu scopul declarat de a maximiza productivitatea si a-i îmbunătăti aspectul.

Probabil una dintre tehnologiile cele mai redutabile prezentate pentru prima dată oficial la Södertälje este Scania Driver Support, o solutie tehnică ce se pare că va rezolva pentru prima dată în mod real problema conducerii eficiente. Acest sistem reprezintă o rezolvare reală a problemei instruirii soferilor cu scopul de a învăta să conducă economic. Solutiile tehnologice, apărute odată cu noile motoare Euro 4 & 5, cutiile de viteze dezvoltate special, si în general tot ce era legat de transmiterea puterii de la motor la axe, au necesitat investitii mari în cercetare si proiectarea si ulterior în retehnologizarea liniilor de montaj. Acestea s-au dovedit insuficient exploatate, soferii noilor masini trebuind să învete practic cum să le utilizeze eficient. O adaptare care s-a dovedit mult mai anevoioasă decât s-a crezut. Dezvoltarea cursurilor de conducere economică, la nivel de producător sau dealer local au reprezentat o solutie cu rezultate greu de verificat în timp si totdeauna depinzând de factorul uman.

Cei patru parametri monitorizati de Scania si care sunt în măsură să influenteze decisiv consumul de combustibil sunt:
Anticiparea - sistemul acordă calificative capacitătii soferului de a anticipa problemele din trafic. Analizează timpul între eliberarea pedalei de acceleratie si aplicarea frânei. Încurajează folosirea frânei de motor si a Retarderului.
Modul de frânare - punctajul depinde de modul de folosire a frânelor auxiliare în timpul frânării. Este încurajată frânarea lentă.
Alegerea treptei de viteză -abilitatea soferului de a alege treapta optimă de viteză. Apar indicii în momentul când trebuie schimbată treapta de viteză. Calificativul va fi unul inferior dacă soferul nu urmează indicatiile sistemului.
Condusul în rampă sau în pantă - punctajul este acordat în functie de selectarea vitezelor în momentul accelerării si momentul începerii frânării.
Solutia Scania pentru îmbunătătirea consumului, numită Scania Driver Support este implementată pe toate camioanele din seria nouă, costul ei fiind zero.

Solutii simple pentru reducerea costurilor
În cadrul lansării de la Bucuresti a seriei R au fost prezentate si o serie de sfaturi si solutii simple pentru reducerea costurilor si scăderea consumului de combustibil.

TPM - Tyre Pressure Monitoring
Monitorizarea presiunii de aer din anvelope. Dacă presiunea de aer din anvelope este mai mică cu un bar, consumul de combustibil se măreste cu 2%. Mentinând presiunea de aer la valoarea corectă tot timpul, rezultatul va fi o rezistentă la înaintare minimă, uzură minimă a pneurilor si sigurantă maximă în trafic.

Deflectoare de aer pentru acoperis
Reduc în mod semnificativ rezistenta aerului în partea superioară a cabinei. Deflectoarele de aer laterale minimizează cantitatea de aer care se scurge între cabină si semiremorcă.
Prelungitoare pentru deflectoarele de aer laterale sunt o inovatie Scania.  Dacă lătimea semiremorcii este de 2.500 mm sau 2.600 mm, rezistenta aerului este redusă suplimentar, asigurându-se o economie mai bună de combustibil. Conform estimărilor specialistilor suedezi, acestea aduc o economie de 120 EUR/an pentru un camion, în conditiile în care costurile lor de achizitionare sunt zero.

O supraîncărcare de 10% reduce viata pneurilor cu 15 %.
Pentru ca viata pneurilor să fie prelungită, încărcarea pe cauciucuri si pe axe trebuie să fie distribuită egal.
Un sistem de alimentare dereglat poate creste consumul de motorină cu 10-15%
Pentru a preveni formarea condensului în rezervor este bine să faceti plinul la sfârsitul zilei de lucru, nu la începutul acesteia. Într-un rezervor gol, de formează condens pe pereti, rezultatul fiind formarea ruginei si acumularea apei în motorină, ceea ce poate afecta pe termen lung functionarea corectă a sistemului de injectie. Pentru a exploata la maxim camionul timp de mai multi ani, întretinerea preventivă este esentială. Întretinerea presupune mai mult decât gresarea sasiului si schimbarea uleiurilor si filtrelor. Este vorba de verificarea atentă a functiilor importante ale camionului.
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI