Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Interviu

AVIA 90 de ani

21.12.2009
Gheorghe Apostol ;Mariana Pătru
AVIA 90 de ani
În septembrie producătorul ceh de masini si autocamioane AVIA a sărbătorit 90 de ani de existentă, sinonimi acum cu istorie, traditie, cercetare si inovatie.  Povestea începe în anul  1919, în orasul Praga, acolo unde inginerii Pavel Benes si Miroslav Hajn puneau bazele unui mic atelier de reparatii pentru avioane, activitate care a continuat până după cel de-al doilea război mondial.
Sfârsitul războiului a adus o reorientare pentru inginerii de la AVIA spre constructia de camioane de categorie medie, de-a lungul timpului numele companiei fiind asociat cu mărci de renume precum Skoda, Renault-Saviem, Mercedes Benz sau Daewoo.

Anul 1997 a reprezentat un punct de cotitură în istoria producătorului ceh, celebra serie AVIA A suferind o ultimă modernizare, înainte de înlocuirea ei în anul 2000 cu modelul radical schimbat AVIA D. Aceasta era o gamă complet nouă de camioane din categoria semi-grea care acoperea clasa de greutate de 6-9 tone. Modelele D 60/90 au marcat adevărata schimbare în rândul vehiculelor AVIA, acestea îndeplinind normele EEC R49-03, fără a mai fi necesară o recirculare a gazelor, fiind echipate cu motoare proprii model AVIA D432.100 sau cu modelele CUMMINS ISBe 150 30.
Evolutia rapidă a companiei a dus la deschiderea în ultimii ani a unor reprezentante oficiale în 10 tări din sud-estul, centrul si vestul Europei, în tări precum Cehia, Slovacia, Ungaria, Polonia, Bulgaria, Ucraina, Spania, Anglia, Irlanda si începând cu acest an si în România.
Profitând de prezenta domnului  Miroslav Berecky, distribution manager AVIA Ashok Leyland Motors, în România în cadrul standului Avia organizat cu ocazia Târgului International Bucuresti, am realizat un interviu detaliat despre strategia de viitor a firmei în România, precum si detalii tehnice legate de noua gamă de camioane AVIA.

Domnul Miroslav Berecky:
"În ultimii ani, pentru a face fată concurentei acerbe din acest domeniu si pentru a le putea oferi clientilor un produs la standarde de înaltă calitate s-au realizat investitii importante pentru modernizarea si retehnologizarea liniilor de productie, a liniilor de vopsire si a celei de sudură. De asemenea, în prezent, toate vehiculele AVIA beneficiază de componente de marcă precum cutia de viteze ZF, motoare Cummins, axe fată Albion sau frâne Wabco".

Masini si Utilaje: Care este oferta AVIA pentru piata din România?

Miroslav Berecky: Producem camioane cu sarcini între 6 si 12 tone, în oferta standard fiind inclus sasiul, pe care ulterior se pot carosa diferite suprastructuri. Una dintre aplicatiile pentru care avem cele mai mari cereri în România sunt vehiculele pentru municipalitate. În prezent, pe camioanele AVIA se pot monta peste 40 de configuratii, incluzând suprastructuri pentru constructii, structuri pentru transportul pe distante medii si mici. În plus, la cerere putem monta suplimentar macarale pliabile sau sisteme abroll. Clientii pot astfel să-si configureze în functie de necesităti si un vehicul complet echipat.

M&U: Calitatea unui camion este formată si din calitatea componentelor sale. Pentru viitorii cumpărători calitatea camioanelor AVIA va fi un factor important în decizia de achizitie.
M.B.: Motoarele pentru piata externă, inclusiv România sunt toate marca Cummins, îndeplinesc normele de poluare Euro 5, constructia lor fiind bazată pe tehnologia SCR, cu AdBlue. Asadar, din acest motiv sunt foarte economice, fiind disponibile în trei variante de putere: 160 CP, 185 CP si respectiv 207 CP. Cutia de viteze este o cutie manuală ZF, iar axele sunt Albion (Scotia) si Meritor (India).

M&U: Rezistenta în timp a unui camion, mai ales dacă se deplasează pe teren accidentat în mod normal sau este utilizat pe santier este dată de sasiu. Vorbim de rezistentă mecanică, dar si de capacitatea de a rezista la factorii de coroziune externi. Ce ne puteti spune despre sasiul AVIA?
M.B.: Ne-am păstrat designul original, deoarece este peformant, dar si sistemul de productie si realizăm toate punctele de asamblarea cu foarte mare atentie. Protectia împotriva coroziunii este una dintre cele mai bune de pe piată la ora actuală, si mă refer la întregul continent European. Șasiurile AVIA se remarcă printr-o adaptabilitate deosebită pentru carosări diverse, iar priza de putere ZF se livrează la cerere. Din aceste motive, sasiurile AVIA pot fi folosite pentru caroserii speciale precum cele folosite de echipajele de politie sau pompieri, vehicule cu tractiune 4X4 sau asa numitele vehicule "super-lungi" cu caroserie extinsă pentru transportul materialelor lungi, cu densitate mică, dar voluminoase.

M&U: Anul acesta ati avut o aniversare specială, 90 de ani de activitate neîntreruptă, dar si o lansare de exceptie, pe care vă las să o prezentati.
M.B.: Lansarea reprezintă o premieră si pentru noi, constând în prezentarea primei game proprii de autobuze. Practic, am urmărit diversificarea productiei noastre, am identificat o oportunitate pe piată si am actionat în consecintă, adapând sasiurile AVIA pentru a putea fi folosite pe autobuze. Vom colabora pentru productia de serie cu doi producători de suprastructuri pentru autobuze din Cehia si Polonia, noi vom furniza sasiul, iar ei suprastructura. Intentionăm să fim prezenti pe pietele din  câteva tări si sperăm că România va fi una dintre ele. Am prezentat două prototipuri pentru autobuze midi, care au până la 45 de pasageri pe scaune, pentru că am observat că în orase mari, precum Praga, pe timpul noptii sau când nu sunt ore de vârf în trafic, autobuzele mari de pe liniile regulate municipale sunt aproape goale. Autoritătile locale vor să economisească bani în aceste conditii prin cresterea randamentului de transport, iar acest lucru este posibil cu ajutorul autobuzelor de dimensiune medie, deoarece prezintă consumuri reduse de combustibil, dimensiuni mai mici, o manevrabilitate mai bună si permit accesul pe străzile înguste.

M&U: AVIA este un nume nou pe piata din România. Care sunt planurile în ceea ce priveste tara noastră?
M.B.: Vom încerca să ne extindem la maxim reteaua de dealeri în România. Astfel, încercăm să avem o acoperire totală a suprafetei României, inclusiv printr-o retea de service natională. Știu că există voci care cred că nu este un moment propice pentru o extindere, luând în considerare contextul economic mondial, dar eu consider că este bine să fim pregătiti pentru momentul în care criza va dispărea, să avem toate structurile pregătite, reteaua de dealeri si service. Avem deja un reprezentant dinamic în România, prin managerul nostru regional, domnul Adrian Morecut. Experienta sa în domeniul autocamioanelor si pregătirea tehnică ne va ajuta în realizarea unei retele solide de distributie.
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI