Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Scania Seria R

International Truck of the Year

21.12.2009
Ema Stancu
International Truck of the Year
Lansată oficial în luna septembrie a acestui an, noua serie Scania R  a reusit să convingă clienti si presa de specialitate deopotrivă, fiind desemnată Camionul Anului 2010. Trofeul "International Truck of the Year" se acordă modelului lansat în ultimele 12 luni, care a avut cea mai mare contributie la eficienta transportului rutier. Juriul, alcătuit din jurnalisti specializati din 22 de tări europene, printre care si România, a acordat 114 puncte noului camion de cursă lungă Scania R, care a impresionat prin grija fată de eficienta în exploatare si reducerea costurilor de operare.


La mai bine de cinci ani de la lansare si cu mai mult de 200.000 de vehicule furnizate către piete de pe întreg mapamondul, produsul de referintă al liniei de productie Scania,  Seria R a fost reproiectat pentru a maximiza productivitatea si pentru a creste performantele camionului. 
Astfel, noua cabină cu o formă mai aerodinamică si fuste laterale care completează spoilerele laterale si de pe acoperis contribuie la o reducere a consumului de combustibil cu până la 1,3%. Alte economii importante de combustibil sunt aduse de îmbunătătirea softului Scania Opticruise si de noul sistem de suport pentru sofer (Scania Driver Support), care oferă recomandări pentru conducere economică în timp real.
Scania Driver Support este un nou sistem de sprijin în timp real pentru soferii profesionisti de camioane oferindu-le acestora indicatii pretioase si un feedback permanent pentru a-si perfectiona stilul de condus. Acest sistem novator care va face parte din dotările standard ale vehiculelor Scania de tractiune, a fost proiectat astfel încât să mentină aptitudinile dobândite de soferi în cadrul programelor traditionale de instruire la un nivel înalt.
Noul calandru cu fante mai largi îmbunătăteste circulatia aerului în compartimentul motorului, ajutând la răcirea mai bună a motoarelor, în special a celor EGR, care realizează în prezent 65% din vânzările producătorului suedez. Şi pentru că noua generatie de motoare Euro 6 va reprezenta cel mai probabil o combinatie de sisteme EGR si SCR, o răcire optimă a motorului este un factor foarte important pentru noile camioane de cursă lungă, care va impune modificarea designului frontal al următoarelor generatii de camioane.

Pe lângă numeroasele echipări optionale apărute la interior - banchetă extensibilă, măsută pe partea pasagerului sau panou de bord modificat pentru o aranjare mai ergonomică a functiilor - si exterior - lumini de gabarit pe LED-uri sau fuste laterale reproiectate pentru preluarea unor rezervoare de combustibil "extra large", de 1.500 litri - principala noutate a Seriei R o reprezintă reproiectarea transmisiei automatizate Opticruise în variantă fără pedală de ambreiaj si cu un sistem computerizat de recunoastere a conditiilor de deplasare si adaptare a schimbării treptelor de viteză în functie de acestea.
Juriul s-a arătat impresionat de selectarea inteligentă a treptelor si rapiditatea schimbării vitezelor, precum si de noul sistem de suport pentru sofer, care a fost perceput drept un instrument inovator, capabil să ofere soferului o evaluare continuă si proactivă a consumului de combustibil si eficientei condusului.
Trofeul "International Truck of the Year 2010" va fi înmânat în cursul acestei luni conducerii Scania la sediul central al producătorului suedez din Södertälje (lângă Stockholm).
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI