Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Reportaj de santier

Volvo în flota Lafarge SA

18.12.2009
Dan Pavel ;Mădălina Dragomir
Volvo în flota Lafarge SA
Lafarge este un nume care nu mai are nevoie de nici o prezentare si un model de afacere de succes, reusind în cei peste 175 de ani de existentă să se impună si să-si mentină pozitia de lider mondial în domeniul producerii si distributiei de materiale de constructii.
Desfăsurând operatiuni în peste 75 de tări din întreaga lume, Grupul Lafarge este prezent din anul 1997 si pe piata din România, atunci când producătorul autohton de ciment, Romcim a fost preluat de grupul francez.

Divizia Lafarge Agregate Betoane SA a fost înfiintată în luna decembrie a anului 1999 prin fuzionarea si integrarea mai multor societăti, continuând dezvoltarea de-a lungul anilor 2000-2002, astfel că din anul 2003 Lafarge Agregate Betoane detine un portofoliu impresionant de cariere, balastiere si statii de betoane pe tot cuprinsul tării, valoarea totală a investitiilor în modernizare si retehnologizare ridicându-se la 21 milioane USD.
Asa cum era de asteptat, în jurul unei aglomerări urbane precum capitala, Lafarge a dezvoltat o retea întreagă de balastiere, situate pe râul Prahova, la Grădinari, Fusea sau Băltita. Balastiera de la Nedelea este asezată strategic în apropierea Drumului National 1, astfel că  materialele pot ajunge rapid către orice santier de constructii din orasele Ploiesti, Băicoi, Câmpina, Comarnic, Sinaia.
Un grup de mărimea Lafarge nu lasă nimic la voia întâmplării, de la amplasamentul balastierelor si statiilor de betoane si până la dotarea tehnică a acestora. Necesitatea asigurării unei eficiente maxime a investitiilor atrage după sine o alegere foarte atentă a utilajelor si camioanelor utilizate. Astfel, parcul de masini contine numai mărci verificate în timp, suficient de fiabile pentru a rezista unei exploatări intensive, în conditii de mediu extreme, de la temperaturi de peste 400C vara si până la -150 chiar -200 C iarna.
În balastiera din apropierea localitătii Nedelea, proprietate a grupului Lafarge Agregate Betoane SA lucrează două încărcătoare frontale marca Volvo, model 120F si 110F si un dumper articulat A25C. De fapt, în cadrul exploatării de aici, ca si în alte locatii ale grupului, lucrează mai multe utilaje si autocamioane fabricate de producătorul suedez Volvo, dar modelul L120F face parte dintre cele mai noi achizitii.
Activitatea de bază a exploatării de la Nedelea este extragerea de nisipuri si pietrisuri si prelucrarea lor, iar necesitatea acestor încărcătoare era evidentă. Domnul Vasile Munteanu, seful balastierei ne spune că aici productivitatea orară a balastierei este de 150 - 170 tone. Cele două încărcătoare si-au dovedit fiabilitatea, functionând la parametri chiar mai buni decât cei preconizati de cumpărător, asa că în prezent se lucrează numai cu unul dintre ele, cel de-al doilea fiind relocat.

Munteanu Vasile -sef balastieră Nedelea:
" Nu avem decâtcuvinte de laudă despre utilajele Volvo. "

Masini si Utilaje: Fiecare selectie are o istorie. Cum ati ales marca Volvo?

Munteanu Vasile: Am început cu încărcător  Volvo L110F. De fapt, am vrut să vedem dacă este suficient de bun pentru activitatea pentru care intentionam să le utilizăm sau mai căutăm. Utilajele s-au făcut remarcate prin rapiditate, productivitate si mai ales rezistentă într-un mediu de lucru dur si am ajuns la concluzia că sunt cele mai potrivite utilaje pentru noi. În timp am descoperit că si consumul lor este rezonabil.

M&U: Ce părere aveti despre utilajele Volvo?
M.V.: Prefer să vorbesc despre dumperul articulat A25C, pentru că sunt familiarizat cu acest utilaj, este foarte fiabil, are o productivitate bună, este rezistent si face fată oricărui tip de lucrări. Desi are în jur de 16.000 ore de functionare, este si la ora actuală  într-o stare bună de functionare si cred că nu o să ne creeze probleme nici în continuare. Este cel mai bun exemplu pentru fiabilitatea utilajelor acestui producător.

M&U: Ce importantă are locatia de la Nedelea?
M.V.:  Ca si balastieră a fost înfiintată în anul 1975, dar face parte din grupul Lafarge din toamna anului 1999. Este o zonă cu potential ridicat, fiind prevăzute câteva investitii de perspectivă, care însă nu au fost pornite. Când va veni vremea lor, sunt sigur că vor fi incluse si utilaje de la Volvo. Aceasta este o zonă bună, aflată în continuă dezvoltare, chiar si în conditiile actuale ale pietei.

M&U: Care este ritmul de lucru?
M.V.:  Activitatea de extractie se face cu încărcătorul, iar transportul cu camioane, printre care si dumperul Volvo din dotare. În mod normal se lucra în anii anteriori în două schimburi aproximativ 14, 15 ore pe zi din aprilie până în noiembrie, dar în ultimii ani activitatea se întinde pe perioada a unsprezece luni dintr-un an.

M&U: În afara calitătilor utilajului, sunt importante si serviciile adăugate asigurate de către importatorul mărcii Volvo în România. Ce părere aveti?
M.V.: Cu Volvo România avem o colaborare bună. Ne-au răspuns de fiecare dată când am avut nevoie, nu am avut niciodată vreun incident sau vreo neîntelegere cu service-ul Volvo si sperăm să avem în continuare o colaborare bună. Deoarece Volvo este renumit ca si grup pentru grija arătată fată de siguranta operatorului si a celorlalti muncitori din apropierea unui utilaj, pot să vă spun că ambele încărcătoare sunt dotate cu cameră video si cu senzori de distantă, acestia din urmă fiind utili atunci când extragem sau încărcăm materialele  din locuri strâmte sau aglomerate. Vreau să mai spun că al doilea încărcător Volvo este acum în zona Iasi, fiind dotat si cu un sistem de cântărire a masei de piatră din cupă.

Încărcător Volvo L120F
Motor     Volvo D7E LA E3
Putere maximă (CP/rpm)    245/1.700
Forta de rupere (kN)    164
Capacitate cupă (mc)    2,6 - 9,5
Greutate operatională (t)    19 - 21
Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 

PARTENERI