Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Lansare

Noul depozit de piese originale Mercedes-Benz România

21.01.2010
Mariana Pătru; Mădălina Dragomir
 Noul depozit de piese originale Mercedes-Benz România
Mos Crăciun a venit în 2009 mai devreme pentru reprezentanta Mercedes-Benz România si pentru clientii Mercedes si a pus sub brad la începutul lunii cadourilor un nou depozit de piese originale la Oradea.
Depozitul  reprezintă o investitie serioasă a grupului în România, numai dotarea sa tehnică si cresterea stocului de piese presupunând o investitie de 3.000.000 EUR. Conform oficialilor Mercedes-Benz, această sumă importantă investită în România, într-o perioadă economică mondială dificilă sustine si reconfirmă angajamentul companiei fată de clientii si partenerii săi din România. În acest sens, sediul din Oradea al reprezentantei Mercedes-Benz România vine în întâmpinarea clientilor si partenerilor săi printr-o serie de noi facilităti si avantaje, menite să ofere în continuare produse si servicii de calitate, independent de contextul economic.

"Noi nu vindem masini, noi vindem emotii. Clientii nosti au încredere în produsele noastre si mai ales în serviciile de post vânzare, iar acest lucru înseamnă că noi dorim si trebuie să dorim să ne tinem promisiunea si să îndeplinim sau chiar să depăsim asteptările clientilor nostri, iar activitatea post-vânzare este o parte extrem de importantă a afacerii.", afirma în discursul său Michael Grewe, CEO si presedinte Mercedes-Benz România

Inaugurarea depozitului de piese originale reprezintă un interes deosebit si pentru partenerii  Mercedes-Benz România, prin crearea de noi oportunităti în ceea ce priveste cresterea eficientei activitătii after-sales. Mergând mai departe, un depozit bine dotat si eficient  asigură si un cadru stabil pentru atingerea unui grad cât mai ridicat de satisfactie a clientilor finali, după momentul achizitionării unui autovehicul Mercedes-Benz. "Eficientizarea costurilor nu se traduce pentru client numai sub forma unor valori monetare, o scădere a preturilor la piese de schimb si servicii, ci si prin flexibilitatea si eficientizarea noului lant logistic, ceea ce înseamnă că existenta acestui depozit le va permite clientilor să primească mult mai repede piesele de schimb, să poată să preia masina de la noi si să o folosească într-un timp mult mai scurt."

Noul depozit central de piese originale Mercedes-Benz are o suprafată de aproximativ 4.000 mp si cuprinde circa 13.500 de repere distincte din diferite categorii, începând de la sigurante până la agregate (motoare si cutii de viteză). Volumul maxim de  stocare al depozitului este de aproximativ 23.000 de repere, volum pe care compania doreste să îl obtină în următoarele sase luni. Stabilirea locatiei pieselor reprezintă rezultatul a patru factori principali: volumul, cantitatea, greutatea si miscarea stocurilor. Pentru a stabili locatia optimă a pieselor de schimb este folosit un software special, care recomandă, în functie de factorii mentionati anterior, locatii pentru fiecare piesă care nu este adusă pentru prima dată în depozit. Acest concept logistic îndeplineste cele mai moderne standarde în domeniu.

Stocul permanent de piese, cu o valoare de vânzare de aproximativ 5.000.000 de euro, cuprinde piese originale pentru mărcile Mercedes-Benz, Smart, Chrysler, Jeep, Dodge si Mitsubishi Fuso Canter. Acest stoc de repere contine, de asemenea, si piese auto fabricate în România, la Cugir, în cadrul unei alte companii Daimler. Printre piesele de schimb produse la Cugir se numără roti dintate, întinzătoare de lanturi, arbori cu came si semifabricate.

"Noul depozit central de piese de schimb originale Mercedes-Benz România are ca obiectiv principal nu doar cresterea gradului de satisfactie a clientilor finali, ci si a centrelor noastre autorizate, oferindu-le un suport excelent pentru o mai bună desfăsurare a activitătii lor. Un partener de încredere, a cărui misiune este întotdeauna excelenta, identifică în mod constant solutiile optime pentru propria activitate si pentru colaboratorii săi, cu un dezvoltat simt al responsabilitătii. Iar depozitul de la Oradea sustine aceste solutii în ceea ce priveste activitatea after-sales Mercedes-Benz pe piata autohtonă," a declarat Philipp Hagenburger, After-Sales Manager Mercedes-Benz România.

Depozitul oferă o serie de avantaje concrete cu privire la activitatea de service desfăsurată prin intermediul retelei de centre autorizate Mercedes-Benz si la modul în care sunt asigurate serviciile către clientii finali. Dezvoltarea stocului a condus la cresterea gradului de service a vehiculelor, acesta fiind calculat în acest caz prin procentajul de piese de schimb comandate de către centrele autorizate ce pot fi livrate direct de pe stocul din depozitul de la Oradea. Valoarea gradului de service a fost estimată la 82% pentru luna decembrie 2009, comparativ cu 68,7% în decembrie 2008.

Factorul de rotatie este un alt indicator specific pentru un depozit de piese, reprezentând de câte ori a fost vândut stocul mediu într-o anumită perioadă de timp. Dacă în luna noiembrie a anului trecut factorul de rotatie al depozitului atingea 15,72, în aceeasi perioadă a anului curent factorul de rotatie a ajuns la o valoare de 8,72. Valoarea factorului de rotatie este strâns legată de gradul de service. Prin urmare, cu cât factorul de rotatie este mai mare, cu atât gradul de service este mai scăzut. De asemenea, un factor de rotatie ridicat înseamnă renuntarea la mentinerea în stoc a pieselor de schimb cu miscare lentă. Valoarea ideală pentru factorul de rotatie este cuprinsă între 6 si 8. Valoarea estimată pentru finalul anului 2009 a factorului de rotatie este de 7,5.

"Având în vedere dinamica pietei si recuperarea lentă a economiei, demersurile companiei în conformitate cu realitatea si estimările pietei au avut menirea de a sustine si optimiza activitatea noastră. Totusi, deoarece suntem încrezători în potentialul viitor al pietei, Mercedes-Benz România continuă să îsi consolideze acum pozitia pentru momentul în care vom putea vorbi din nou de cresteri în piată, iar depozitul de la Oradea reprezintă un angajament în acest sens fată de clientii si partenerii nostri," a declarat Michael Grewe, CEO si Presedinte Mercedes-Benz România.

Livrarea pieselor de schimb de la depozitul central din Oradea către centrele autorizate Mercedes-Benz din tară se va efectua zilnic. În acest sens, unul dintre efectele pozitive ale activitătii noului depozit se referă la reducerea semnificativă a timpului de asteptare în cazul clientului final. Cresterea semnificativă a disponibilitătii pieselor de schimb în depozitul central de la Oradea a condus la un timp mai scurt de livrare: o zi după comanda efectuată de către centrul autorizat. Astfel, este asigurat un cadru stabil ce determină cresterea satisfactiei tuturor celor implicati în acest proces. În cazul în care piesele solicitate nu sunt disponibile în depozitul de la Oradea, ele sunt comandate de la depozitul central Daimler din Germania.

"Aproximativ 1.000 de repere distincte sunt livrate zilnic către dealerii nostri, 300 de repere sunt receptionate de asemenea zilnic si aproximativ 1.500 de repere distincte receptionate săptămânal, ca urmare a comenzilor de stoc. În plus fată de această investitie a fost necesară optimizarea întregului lant logistic, mă refer aici la transportul pieselor din Germania si intern de la Oradea către dealerii nostri, iar pe de altă parte a fost necesară optimizarea proceselor interne. În urma acestor optimizări am făcut posibilă în momentul de fată o extindere a orelor de comandă la dealeri, comenzile în acest moment pot fi transmise până la ora 17:00 iar pentru cazuri de urgentă până la ora 19:00.

Toate piesele comandate până la aceste ore ajug în curtea dealerilor până cel târziu a doua zi, nu mai târziu de ora 10 dimineata si acest proces nu se încheie aici, va fi continuat si îmbunătătit pe parcurs" afirmă Laurentiu Şitu, manager piese schimb Mercedes Benz România. Michael Grewe - CEO si Presedinte Mercedes-Benz România, vede  anul 2010 ca pe un început al schimbării, al unei reveniri, cu toate că planurile Mercedes Benz România pentru acest an nu prevăd mari schimbări ale pietei, iar vânzările se vor situa la nivelul anului trecut.
"O bună viziune în ceea ce priveste viitorul se bazează pe două principii: să avem o gamă de produse extrem de cuprinzătoare, servicii de calitate si în acelasi timp o activitate de post-vânzare care să se dezvolte în conformitate cu aceste două criterii" consideră Michael Grewe.
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI