Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Volvo Trucks

Primul producător care foloseste motoare diesel Euro 5 cu gaz

21.01.2010
Primul producător care foloseste motoare diesel Euro 5 cu gaz
Volvo Trucks este primul constructor de autocamioane care va dispune de un nou motor Diesel alimentat cu o combinatie de gaz metan si motorină. Motorul respectă strictele norme Euro 5 referitoare la emisiile poluante lansate în 2009. Testele de exploatare pentru noua variantă de motorizare vor începe în acest an Suedia si Marea Britanie. Această tehnologie unică permite combinarea avantajelelor gazelor cu randamentul mare de functionare al motorului Diesel, care este superior motoarelor cu benzină cu circa 30-40%. Drept urmare, acest camion consumă considerabil mai putin combustibil decât traditionalele motoare cu gaz pentru camioane.

În august 2007, Volvo Trucks a prezetat nu mai putin de sapte camioane demo functionale, adaptate să functioneze cu diferiti biocombustibili. Ca o consecintă a analizelor ce au urmat, compania se concentrează acum pe doi combustibili regenerabili: DME si gaz metan + motorină.
Cum functionează camionul cu gaz realizat de Volvo Trucks?
Solutia se bazează pe motorul Diesel Euro 5 produs de Volvo, recunoscut ca fiind un motor foarte eficient. Când motoarele sunt convertite pentru operarea cu gaz, rezervoare speciale sunt montate pentru gazul metan în stare lichidă (GNL) cu un volum mai mic sau gaz metan presurizat (GNC). Suplimentar, este adăugat un sistem de injectie separat cu injectoare de gaz în galeria de admisie. 
O cantitate mică de motorină este injectată si aprinsă în timpul cursei de compresie care aprinde mai apoi amestecul aer/metan, fiind eliminată necesitatea existentei bujiilor si permite Volvo să utilizeze în întregime eficienta tehnologie Diesel. Ca rezultat, puterea si elasticitatea sunt identice cu cele ale unui motor diesel de camion traditional.

Dacă se termină rezerva de gaz, camionul va continua să functioneze doar cu motorină. Această tehnologie Volvo este unică si face ca sistemul să devină un fapt real pentru multi clienti, chiar si în locurile unde reteaua de distributie a gazului se găseste în stadiul de dezvoltare.
Cantitatea de motorină necesară variază în functie de nevoile de operare, dar Volvo Trucks speră să micsoreze proportia de motorină.
Calculând întregul lant de viată al combustibilului, de la productie până la utilizarea pe sosea, noua tehnologie poate reduce emisiile de CO2 cu până la 80% pe termen lung dacă în loc de traditionala motorină s-ar folosi biogaz si doar biodiesel.

Caracteristicile si calitătile tehnologiei Volvo Trucks pentru gaz metan si motorină: 
  • Volvo Trucks este primul producător care converteste eficientele motoare Diesel să functioneze cu gaz în concordantă cu normele Euro 5. 
  • Aproximativ 25%  mai putină energie consumată comparativ cu operarea clasică cu gaz. 
  • Aceeasi putere si elasticitate ca un motor Diesel conventional. 
  • Folosirea celor doi combustibili face posibilă continuarea călătoriei doar cu motorină în cazul în care rezerva de gaz s-a terminat - caracteristică importantă până în momentul în care reteaua de distributie este dezvoltată în întregime. 
  • Eficienta mare a acestui motor combinată cu optiunea de a utiliza rezervoare de gaz lichefiat, face ca această tehnologie să devină o optiune viabilă pentru operatorii de transport pe distante lungi.
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI