Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Bauma 2010

Volvo Construction Equipment - consum eficient de combustibil

15.02.2010
Ema Stancu ; Gheorghe Apostol
 Volvo Construction Equipment - consum eficient de combustibil

Bauma 2010 este fără îndoială cel  mai important eveniment al anului din industria constructiilor. În acelasi timp, Bauma reprezintă o oportunitate pentru marii producători de utilaje de constructii de a expune cele noi produse si inovatii si de a intra în contact direct cu clientii. Standul Volvo Construction Equipment la cea de-a 29-a editie a Bauma va fi construit în jurul ideii de eficientă a consumului de combustibil si va include patru arii separate: Motoare, Sisteme, Operatori si Tehnologii Hibrid.
Strategia de viitor a Volvo Construction Equipment prevede investitii masive în dezvoltarea de noi tehnologii pentru a deveni unul dintre liderii pietei în termeni de eficientă a consumului de combustibil si protectie a mediului.
Motoare. Noile motoare diesel vor fi dotate cu Volvo Advanced Combustion Technology (V-ACT) pentru optimizarea eficientei combustiei si pentru a reduce nivelul emisiilor. Tehnologia V-ACT include un sistem avansat de injectie si un sistem mult mai eficient de management al aerului. Functia dezactivabilă de recirculare internă a gazelor arse (I-EGR) si tehnologia pentu emisii Tier 4/Stage 3 B vor reduce nivelul particulelor de materie.

Sisteme. Volvo va lansa o functie revolutionară de reducere a consumului de combustibil numită OptiShift, care initial va fi disponibilă pentru gama de încărcătoare pe pneuri L150F-L220F. Echipamentul Optishift va beneficia de noi convertoare pentru cuplul de torsiune si tehnologia patentată Volvo Reverse by Braking (RBB), care va contribui la reducerea consumului de combustibil cu până la 15%.
Modul de lucru al operatorilor. Programul Volvo Eco Operator vizează instruirea operatorilor pentru a-si însusi un stil de condus care să aibă în vedere protectia mediului prin reducerea accelerării si frânării si prin utilizarea celei mai economice trepte de viteză. Acest lucru nu numai că reduce nivelul emisiilor, dar si consumul de combustibil cu până la 25% fără să afecteze productivitatea.

Tehnologiile hibrid. Volvo îsi îmbunătăteste tehnologiile hibrid, economisind si mai mult combustibil.
Sistemul V-ACT pregătit pentru confruntarea cu standardele de emisii
Noua generatie de motoare V-ACT corespunde în totalitate noilor norme de poluare mult mai dure EU Stage IIIB si US (EPA) Tier 4 pentru vehiculele off-road.
Volvo Construction Equipment adoptă o combinatie de solutii "în interiorul cilindrului" si "în afara acestuia" astfel încât să poată atinge limitele impuse pentru reducerea emisiilor. Noua generatie de motoare V-ACT (Volvo-Advanced Combustion Technology) aduce îmbunătătiri la nivelul consumului de combustibil, reducerea emisiilor si a performantelor motorului.

Noile motoare vor fi dotate cu sistem de injectie cu nivel variabil de presiune, sistem de răcire a aerului prin recirculare (EGR), control precis al sistemului turbo, noi sisteme mai puternice de management al motoarelor EMS si un sistem integrat de tratare ulterioară a emisiilor, care este dotat cu un filtru pentru particule si un regenerator termal.
Printre cele mai importante solutii propuse de Volvo se află noua sa generatie de motoare diesel controlate electronic, V-ACT. Acestea contribuie activ la reducerea nivelului de emisii si beneficiază de un sistem de monitorizare si control îmbunătătit, un cuplu de torsiune sporit precum si performante mult mai înalte. Noile unităti sunt dotate cu sistem de recirculare a gazelor (EGR) care reduc nivelul de oxigen din camera de combustie si implicit temperatura maximă pentru realizarea combustiei si astfel împiedică formarea de oxizi de nitrogen (NOx), o cerintă cheie a noilor standarde.

Reducerea particulelor de materie (PM) din motoarele diesel reprezintă un alt obiectiv al noilor standarde. Noul sistem Volvo  foloseste un sistem avansat de tratare ulterioară a gazelor  care reduce particulele de materie cu până la 90 % comparativ cu seriile precedente de echipamente. Particulele sunt practic incinerate la temperaturi de peste 6000C folosind un regenerator termal. Sistemul de regenerare folosit de Volvo va maximiza durata de viată a echipamentului, un avantaj în plus pentru clienti.
Noua versiune EMS este prevăzută cu un procesor mult mai puternic cu capacitatea de a sustine mai multe functii decât versiunea precedentă, la viteze mai înalte si cu un control mai bun. Sistemul ECU controlează întregul proces EGR, gestionând amestecul de gaze recirculate si aer, esential pentru reducerea emisiilor de NOx si PM si în acelasi timp mentine constant nivelul performantelor.

Excavatoarele EC360 si EC460

Datorită îmbunătătirilor aduse de Volvo Construction Equipment pentru cresterea eficentei consumului de combustibil, noile versiuni ale excavatoarelor EC360C si EC460C sunt acum mai rapide si mai puternice.
Cu  cresteri de putere de peste 10% si îmbunătătiri la nivelul eficentei consumului de combustibil de până la 6% si respectiv 7%, modele EC360C si EC460C se află acum printre cele mai performante de pe piată.
Cu ocazia expozitiei Bauma noile versiuni ale celor două modele vor fi lansate oficial.
Modelele EC360C si EC460 C sunt acum mai productive ca niciodată beneficiind de cresteri ale puterii motorului de 11,6 % si 4%, îmbunătătiri ale cuplului de torsiune de 12 % si 6% si un flux si o presiune a uleiului mai bună.

Ca rezultat al performantelor sporite, principalele structuri si componente au fost ranforsate pentru a putea face fată conditiilor de lucru mai dure. Excavatoarele EC360C si EC460C beneficiază de un sistem superior al transmisiei laterale, o rază de rotatie mai bună, sasiul a fost ranforsat suplimentar, componentele cheie înlocuite cu unele mai rezistente, iar un nou proces de sudură a contribuit la cresterea rezistentei bratelor excavatoarelor.
"Performantele excelente, dar si rezistenta sporită a principalelor structuri ale masinii asigură cicluri de lucru fără probleme, o mai mare productivitate si randament crescut, precum si reducerea timpilor morti si a costurilor de operare" a declarat Rob Sinclair, specialist de produs la Volvo Construction Equipment.

 Specificatii tehnice  EC360C  EC460C
 Eficienta consumului de combusibil (tone/litru)
 Crestere cu 6%  Crestere cu 7%
 Motor   Crestere de putere cu 11,6%  Crestere de putere cu 4%
 Crestere a cuplului de torsiune cu 12 %  Crestere a cuplului de torsiune cu 6%
 Răcire    STD (până la 400C)  STD (până la 400C)
 Tropical (până la 470C)  Tropical (până la 470C)
 Ventilator hidraulic reversibil (optiune)  Ventilator hidraulic reversibil (optiune)
 Viteza maximă de rotire (rpm)  Crestere de la 9,7 la 10,3     Crestere de la 8,5 la 8,8
 Presiune mai înaltă (Mpa)    De la 31,4/34,3 la 32,4/35,3     De la 31,4/34,3 la 32,4/35,3
 Viteză de deplasare mai mare     De la 3,3/4,5 la 3,4/4,7     De la 2,9/4,8 la 3,2/5,1
 Fortă de tractiune sporită (tone)     De la 26,2 la 27,3     De la 33,1 la 33,7
 Forta de rupere sporită (tone)     De la 24,1/26,4 la 24,8/27,1     De la 28,2/30,8 la 29,0/31,8

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI