Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
MAN Nutzfahrzeuge

Eficientă în transport

15.02.2010
Mariana Patru
Eficientă în transport
MAN Nutzfahrzeuge, cu sediul central în Munchen este unul dintre principalii producători de camioane comerciale si solutii pentru transport, realizate pe baza a peste 90 de ani de experientă. Gama de camioane pentru 2010 prezentate sub denumirea de The Trucknology Generation cuprinde seriile TGL, TGM, TGS si TGX. Prin câstigarea premiului "Camionul anului 2008" cu modelele TGX si TGS, MAN a devenit singurul producător european care a cucerit acest râvnit trofeu de sapte ori. 
MAN TGL
Seria de vehicule usoare MAN TGL respectă cerintele clientilor tinând cont de mediul de lucru, în general cel urban, fie că este vorba despre transporturi sau constructii. Produs în Austria cu un sasiu cu două axe, este unul dintre primele camioane usoare echipate cu un program electronic de stabilitate, ESP (electronic stability program). Gama de motoare pentru seria TGL începe cu un motor de 150 CP cu 4 cilindri, iar versiunile mai puternice, cu o capacitate de 4,58 l asigură 180 sau 220 CP, atât pentru gama de motorizări Euro 5, cât si pentru cele EEV (Enhanced Environmentally Friendly Vehicles). Vehiculele cu motoare EEV, modificate special pentru a reduce emisiile poluante, sunt chiar mai performante din punctul de vedere al reducerii emisiilor de noxe decât motoarele ce îndeplinesc normele Euro 5. Seria de motoare D08 are la bază tehnologia MAN Pure Diesel, care nu necesită utilizarea de aditivi, precum AdBlue în procesul de reducere a noxelor si depunerilor din gazele de esapament. Această tehnologie inovativă utilizează motoare cu injectie common-rail cu sistem de recirculare a gazelor de emisie si circuit dublu de răcire. Clientii pot alege dintr-o gamă largă de cabine, de la varianta C sau compactă, destinată lucrului în schimburi, dar care oferă spatiu interior suficient pentru a o face confortabilă, la cele model L sau LX, care sunt cu 62 cm mai lungi, si în care poate încăpea o cusetă mare.
Ca alternativă la transmisia manuală, MAN oferă de asemenea transmisia automatică TipMatic. Aceasta selectează viteza potrivită în orice situatie întâlnită în traseu, realizând astfel o economie de combustibil, permitând soferului să fie atent la conditiile de trafic.

MAN TGM
Seria TGM începe de la greutate a camionului de 11,99 de tone, ajungând până la 18 t, toate modelele constructive având două axe. Fie că este destinat transportului local de capacitate medie, utilitătilor publice sau santierelor de constructii, prin numărul mare de variante oferite asigură oricărui client cea mai bună solutie pentru nevoia lui de transport. Camioanele cu trei axe de 22 si 26 T GVVV completează seria TGM. Având suspensii pe perne de aer si axa de la remorcă manevrabilă, camionul de 22 de t se bucură de un succes deosebit, fiind cerut mai ales de către firmele de transport rutier pe distante medii, datorită manevrabilitătii, înăltimii joase de încărcare si randamentului financiar.

MAN foloseste două tipuri de suspensie pentru versiunile integrale. Pe camionul de 13 t este în general montată o combinatie între suspensia pe arcuri si cea pneumatică, unică în această clasă de vehicule, iar la cel de 18 t a fost preferat tipul de suspensie pe arcuri, atât pe putea fată cât si pe puntea spate.
În ceea ce priveste motorizarea, gama de motoare începe la puteri de 250 CP, urmând varianta de 290 CP si 340 CP. Aceste motoare cu 6 cilindri si injectie common-rail respectă regulile standard  Euro 5, iar la cerere poate fi utilizat sistemul EEV.

MAN TGS

Este destinată transportului local, fiind disponibilă în versiunile de trafic urban sau pe teren dificil. Vehiculele, cu 2, 3 si 4 axe, pot fi folosite si pe santierele de constructii ca basculante si sau mixere si pompe de beton. Seria oferă cea mai usoară platformă pentru cisterne sau remorci, ceea ce o face foarte rentabilă din punct de vedere economic.
Eficienta transportului la seria TGS este dată de motoarele în 6 cilindri în linie cu injectie common-rail si puteri variind între 320 si 540 CP, cu modele intermediare la valorile de 360, 400, 440 si 480 CP. Datorită tehnologiei SCR - MAN AdBlue®, motorul respectă normele Euro 5 si setările EEV, iar emisiile de oxizi de nitrogen sunt reduse cu ajutorul agentului AdBlue®. Versiunea de teren TipMatic® Offroad a cutiei automatice de transmisie cu software pentru aceste conditii de trafic a fost special concepută pentru a opera în constructii

MAN poate oferi tractiune sporită pentru masinile care ajung doar ocazional în situatii de teren dificil. MAN HydroDrive® este un sistem de control pentru masinile cu tractiune pe fată ce poate creste temporar cuplul motorului. Sistemul suplimentează modalitatea conventională de tractiune pe axa spate într-o manieră economică acolo unde tractiunea integrală nu este necesară. O pompă situată la iesirea cutiei de viteze alimentează un motor hidraulic care poate oferi un cuplu suplimentar de tractiune axei fată la viteze care nu depăsesc 30 km la oră.

Seria MAN TGX

Eficientă în cazul vehiculelor destinate transportului agabaritic pe distante lungi, sunt concepute pentru eficienta transportului, atât din punctul de vedere al soferului, care găseste confortul necesar unui drum lung, cât si din punctul de vedere al companiilor, care beneficiază de costuri de exploatare mici si sigurantă sporită. Motorul common-rail în sase cilindri cu care MAN oferă pentru utilizatorii seriei TGX puteri de 360, 400, 440, 480 si 540 CP, modelul de top al seriei fiind echipat cu un motor V8 de 680 CP. Printre dotările standard de sigurantă se numără programul de stabilizare electronic (ESP), care ajută soferul în situatii în care vehiculul s-ar putea răsturna, controlul permanent al amortizării (CDC), care reduce înclinarea la viraje sau schimbarea bruscă a benzilor de circulatie.
Camionul detine si sisteme de avertizare sonoră a soferul atunci când depăseste linia de delimitare a benzilor (LGS - lane guard system) sau care îl ajută să păstreze o distantă de sigurantă constantă fată de masină aflată înainte (ACC - Adaptive cruise control).

 Seria   Greutatea totală admisă  Putere motor
 TGL  7,49 - 11,99 t
 150 - 250 CP
 TGM  11,99 - 26 t  250 - 340 CP
 TGS  18 - 41 t
 320 - 540 CP
 TGX
 18 - 41 t  
 360 - 680 CP

   
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI