Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Bauma 2010

Excavatorul hibrid Komatsu - productie de serie!

15.02.2010
Marcella Drăgan
Excavatorul hibrid Komatsu - productie de serie!

Excavatorul hibrid PC200-8, primul echipament de constructii de acest tip din lume, va fi prezentat pietei europene cu ocazia Târgului International de la Bauma. Prezent pe piata japoneză încă din 2008, unde s-a bucurat de succes datorită consumului redus de combustibil, modelul hibrid a fost mai apoi lansat în China si America de Nord, în 2009. Odată cu aparitia acestui excavator, producătorul japonez a ridicat stacheta pentru tehnologiile hibride, "eficienta" fiind cel mai potrivit cuvânt pentru a descrie acest utilaj. Si dacă până acum majoritatea constructorilor de utilaje au prezentat numai prototipuri, trebuie spus că PC200-8 este primul utilaj cu propulsie hibridă din lume realizat în productie de serie, fiind disponibil la vânzare.
Numărându-se printre cei mai importanti producători de utilaje de constructii din lume,  Komatsu si-a îndreptat atentia către problemele de mediu tot mai pregnante, dezvoltarea unui utilaj hibrid în gama de mare tonaj 20-22 t contribuind la reducerea efectelor nocive asupra mediului înconjurător, inclusiv a nivelului emisiilor de CO2.
Tehnologia verde de la Komatsu va avea un impact important în reducerea consumului de combustibil si a gazelor cu efect de seră.
Beneficiind de sistemul Komatsu Hybrid, modelul PC200LC-8 este echipat cu un nou motor electric destinat rotirii părtii superioare, un generator de putere pentru motorul electric, un condensator de mare putere, ce poate înmagazina energia rezultată din rotirea părtii superioare a utilajului si un motor diesel. 

Komatsu a dezvoltat un sistem revolutionar hibrid care functionează pe principiul reutilizării energiei rezultate din miscările de oscilatie a părtii rotitoare a excavatorului, mai întâi prin stocarea ei, cu ajutorul condensatorului Komatsu Ultra Capacitor, capabil să depoziteze rapid această energie si să o transmită instantaneu motorului electric. 
Energia cinetică generată în timpul fazei de frânarea a miscării de lucru de rotire este convertită în electricitate, care mai apoi este trimisă prin intermediul unui invertor si apoi înmagazinată de sistemul Ultra Capacitor. Această energie este redirectionată foarte rapid către structura mobilă superioară si spre motor, în functie de instructiunile primite de la sistemul de control.

În timpul testelor, varianta hibridă a excavatorului, PC200LC- 8 a înregistrat un consum de combustibil mai mic cu aproximativ 25-40% comparativ cu varianta diesel a aceluiasi utilaj. Toate componentele sunt produse de Komatsu, garantând astfel calitatea componentelor, fiabilitatea si robustetea echipamentului.
Modelul hibrid PC200LC-8 este echipat cu un motor Komatsu SAA4D 107E-1cu turbocharger, care furnizează o putere de 138 CP. Cu o greutate operatională cuprinsă între 19.796 si 21.347 kg, excavatorul are o capacitatea a cupei cuprinsă între 0,5 si 1,2 mc.
Principalele caracteristici ale modelului hibrid în comparatie cu cel standard

În timp ce echipamentele standard folosesc un motor hidraulic pentru rotirea părtii superioare, Komatsu a dezvoltat recent un motor electric pentru excavatorul hibrid cu aceeasi functie. Acesta reprezintă elementul motor hibrid, deoarece preia energia electrică ce apare în timpul frânării sistemului de rotire, transformând-o într-o miscare de lucru ce nu necesită interventia motorului diesel. Dacă echipamentele standard folosesc numai motoare diesel pentru functionare, noul model produs de Komatsu foloseste energie regenerată în asistarea motorului la schimbarea regimului de lucru, permitând astfel utilizarea energiei electrice pentru miscări de rotatie ce presupun o turatie redusă. În plus, atunci când motorul este în ralanti, excavatorul păstrează turatia motorului termic la un nivel redus, generând astfel o impresionantă economie de combustibil.
Noul excavator pe pneuri Komatsu PW148-8 - puternic si versatil
O altă noutate pe care producătorul japonez Komatsu o va prezenta la standul său de la Bauma este ultimul model de excavator pe pneuri, PW148-8, cu un design compact, cu spatele scurt, pentru a putea fi folosit cu usurintă în santiere cu spatiu limitat de manevră sau pe străzi cu trafic intens.

Cu o rază de întoarcere de 1,85 m, modelul PW148-8 poate opera în conditii de sigurantă în apropierea clădirilor sau a altor utilaje.
Motorul Komatsu ecot 3 SAA4D107E-1 Tier 3 common rail se află în concordantă cu normele europene Stage IIIA si dezvoltă o putere de 115 CP. Capacitatea de rulare a fost îmbunătătită pentru o mai bună abordare a pantelor, iar consumul a fost redus cu până la 15%.
Asemeni tuturor modelelor din Seria Dash 8, excavatorul PW148-8 oferă un confort sporit operatorului prin scaunul ergonomic sau prin montarea specială a cabinei pentru a reduce vibratiile si zgomotele. Vizibilitatea optimă este asigurată de oglinzile foarte mari si de camera video care acoperă partea din spate. Imaginile sunt transmise pe un ecran color de 11", prin intermediul căruia poate fi accesată si aplicatia Equipment Management and Monitoring System (EMMS), pentru monitorizarea principalelor functii ale utilajului.

În ceea ce priveste mentenanta modelul PW148-8 are centralizate toate punctele de acces pentru service-ul motorului, gresare si schimbarea filtrelor, fiind accesibile de la nivelul solului, iar sistemul KOMTRAX asigură monitorizarea si diagnosticarea facilă a echipamentului.

Fisa tehnică

Komatsu PW148-8
Motor:    Komatsu SAA4D107E-1
Putere:    115 CP
Greutate operatională:    14.430 - 15.400 kg
Viteza maximă de deplasare:    35 km/h
Fortă de rupere:    93 kN
Capacitatea cupei:    0,55 mc
Raza maximă de săpare:    9.000 mm
Adâncimea maximă de săpare:    5.745 mm
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI