Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Lucrări edilitare

Macaraua Potain, o piesă importantă în constructia pasajului Basarab

15.02.2010
Macaraua Potain, o piesă importantă în constructia pasajului Basarab
Macaralele Potain sunt echipamentele de ridicat ideale atât pentru proiectele complexe cât si pentru proiecte care se desfăsoară în spatii restrânse sau în conditii grele de santier.
Pasajul Basarab, lucrare de infrastructură deosebit de importantă pentru fluidizarea traficului rutier pe unele dintre marile artere din Bucuresti si mai ales pentru închiderea "inelului interior" rutier al capitalei a fost subiectul multor dezbateri încă din 2001.
Lungimea totală a întregului pasaj este de aproximativ 1.500 m si face jonctiunea între zonele Titulescu si Grozăvesti, trecând peste Calea Grivitei, căile ferate ce ajung în Gara de Nord, Calea Plevnei si râul Dâmbovita.

O piesă importantă în angrenajul acestui santier, care a contribuit în mod substantial si încă mai contribuie la ridicarea acestui pasaj suprateran o constituie macaraua turn POTAIN - MD125B.
Nu întâmplător a fost aleasă această macara, ci datorită configuratiei  care a răspuns perfect solicitărilor constructorului si conditiilor de realizare a proiectului.      

Stâlpii de sustinere ai pasajului hobanat - partea cea mai importantă a proiectului - au fost realizati cu ajutorul macaralei POTAIN MD125B, care a fost configurată pentru obtinerea următoarelor caracteristici:
* înăltime maximă la cârlig- 91 m (cu două ancoraje la constructie)
* brat - 40 m
* sarcina maximă - 6 t
* sarcina la vârful bratului - 2,7 t.

Macaraua POTAIN a transportat betonul necesar realizării stâlpilor si în continuare va fi utilizată pentru montarea hobanelor si a predalelor din beton.

Principalele repere ale pasajului Basarab sunt constituite din viaductul Grozăvesti, podul peste Dâmbovita - grinda metalică cu lungimea de 120 m, viaductul Orhideea - cu rampe de urcare-coborâre pentru autovehicule si tramvai, pasajul hobanat si stâlpii de sustinere ai pasajului. Pasajul hobanat peste căile ferate are lungimea de 361 m si este făcut din tablier metalic sustinut pe hobane cu ajutorul unor stâlpi cu înăltimea de 80 m, aparate de reazem din neopren cu nuclee de plumb pentru mentinerea stabilitătii la seism si cilindri cu lichid vâscos care împiedică deplasarea în timpul seismului.
Constructia este proiectată pentru a rezista la cutremure de până la 8,1 grade pe scara Richter.
Stâlpii de sustinere sunt realizati din beton de o clasă superioară, utilizat pentru prima dată în România: C60/75.

Sectiunea transversală a tablierelor Orhideea si Grozăvesti este realizată în formă de "burtă de peste" pentru cresterea coeficientului aerodinamic. Partea centrală include o sectiune casetată prevăzută cu goluri umplute cu polistiren expandat, pentru usurarea structurii. 
Pe tablier există 4 benzi de circulatie auto si 2 linii de tramvai, precum si o statie de tramvai dotată cu scări de acces cu ascensoare si lifturi ce fac legătura cu peroanele din Gara de Nord si metrou.
Gama de macarale Potain cuprinde macarale autoridicătoare IGO si macarale turn modulare. Domeniile de activitate care au confirmat calitatea si aplicabilitatea macaralelor Potain în lume sunt: constructiile civile si industriale, constructiile de drumuri si poduri (viaducte), industria energetică, industria constructiilor de nave fluviale si maritime, depozite de mărfuri grele si de dimensiuni mari.
Grupul Manitowoc  detine peste 100 de  fabrici de productie si servicii în 27 de tări din America,  Europa si Asia. Este recunoscut ca cel mai mare furnizor de echipamente de ridicat pentru industria de constructii din întreaga lume, iar gama sa de macarale cuprinde: macarale senilate cu brat zăbrelit, macarale turn (fixe), macarale cu brat telescopic.
Distribuitor autorizat al mărcilor  Potain  si  Grove - membre ale grupului
Manitowoc - în România:  MARCOM RMC'94, Otopeni.
Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI