Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Made of Hardox

Remorci usoare din otel ondulat

15.02.2010
Remorci usoare din otel ondulat

Capacitate mai ridicată de încărcare si o economie mai mare la operare sunt caracteristicile care definesc noua remorcă dezvoltată de către compania spaniolă LeciTrailer. Otelul performant de înaltă rezistentă si o nouă abordare a designului au permis proiectantilor să reducă greutatea remorcii cu 15 procente, ceea ce a condus la cresterea capacitătii de încărcare cu 1.000 kg. Pentru acest nou produs LeciTrailer a fost nominalizat la editia din 2009 a Swedish Steel Prize. Noua remorcă LeciTrailer va reprezenta un real interes pentru industria de transporturi odată cu intrarea în productie la începutul anului viitor. Acest nou model are o greutate redusă si poate transporta o încărcătură mai mare.
Otelurile de înaltă rezistentă au avut un rol decisiv în reducerea greutătii. Acestea au permis un design nou si robust, astfel că o parte din barele transversale au fost eliminate. Acest lucru a fost posibil prin intermediul unei podele foarte rezistente compuse din trei straturi. Stratul inferior este format dintr-o placă de otel performant de înaltă rezistentă cu grosimea de 1 milimetru si o limită de curgere de minimum 1.000 MPa. Deasupra acestuia se află următorul strat format din otel ondulat de aceeasi rezistentă. Placa din otelul ondulat determină rigiditatea deosebită fată de momentele de torsiune, iar stratul superior, cu grosimea de 9 milimetri este realizat din placă de furnir.

"Podeaua este extraordinar de solidă, chiar dacă am eliminat barele transversale de sub aceasta," spune Carlos Martin Lafuente, Designer Sef la LeciTrailer. "Ne-am folosit de proprietătile otelului de înaltă rezistentă atât pentru reducerea greutătii cât si pentru a realiza un design mai puternic."
Barele transversale ale sasiului
Cele două bare transversale de aproximativ 30 de metri au fost de asemenea modificate. Acestea sunt făcute din otel de înaltă rezistentă rulat la cald, cu un coeficient de îndoire de 700 MPa. Aceasta este o îmbunătătire fată de vechiul tip de otel care avea un coeficient de doar 355 MPa. Grosimea materialului a fost aici redusă până la jumătate, modificările având ca rezultat final o remorcă cu o greutate redusă cu 15% sau 1.000 kg.

Designerii au studiat de asemenea si aluminiul ca alternativă, însă costurile ar fi atins cote inacceptabile. Alegerea otelului performant de înaltă rezistentă s-a dovedit a fi cea mai bună combinatie între reducerea greutătii si economia de productie.
În timpul celor doi ani de dezvoltare LeciTrailer a lucrat cu universităti, designeri industriali si experti în materiale ai furnizorilor. Înainte ca noul produs să intre în productie LeciTrailer se asteaptă la o crestere graduală a cererii pentru noua sa remorcă.

Compania va investi într-o nouă linie de productie, inclusiv noi aparate de sudură cu laser, pentru a veni în întâmpinarea cresterii ratei de productie. Capacitatea de productie va fi de aproximativ 40 de remorci pe zi. Cheltuielile de transport au fost până acum o piedică, însă noua remorcă poate fi desfăcută în bucăti si astfel transportat într-un container, noul design modular deschizând calea producătorului spaniol către noi piete externe.

"Aceasta ne oferă o serie de noi oportunităti de crestere pe noi piete de desfacere" afirmă Carlos Martin Lafuente si continuă cu explicarea importantei nominalizării la Swedish Steel Prize, "aceasta demonstrează în mod clar că am gândit corect strategia de lucru si suntem onorati si mândri să fim una dintre cele patru companii nominalizate pentru premiul de anul acesta."
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI