Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Wirtgen

SUPER Power pentru Autostrada Transmagreb

15.02.2010
SUPER Power pentru Autostrada Transmagreb

70 de utilaje Wirtgen Group pe cel mai mare santier din lume
Pentru a tine pasul cu "boom"-ul dezvoltării regionale din Africa de Nord, se derulează investitia gigantică - "Autoroute Transmaghrébine", cel mai mare proiect african de constructie de drumuri si actualmente cel mai mare din lume.
Pe o lungime de 3.010 km autostrada trebuie să unească statele magrebiene - Maroc, Algeria si Tunisia. Lucrările sunt începute în Algeria, unde trei consortii internationale au preluat executia de 1.200 km. Pentru început parcul de utilaje prezent contine 36 finisoare asfalt VÖGELE, 30 cilindri compactori Hamm si 4 finisoare beton cofraj glisant Wirtgen.

Autostrada Transmaghrébine leagă 55 de orase cu peste 50 milioane de locuitori, 22 de aeroporturi internationale si mari porturi precum si cele mai importante tinuturi industriale si turistice ale statelor magrebiene.
De la est la vest, de la granita tunisiană cu Libia până la capitala Marocului - Rabat, timpul de parcurs va fi de numai 10 ore. În viitor se prevede conectarea vecinilor - Libia si Mauritania, astfel încât întreaga zonă a Africii de Nord să fie legată de această rută de transport, iar prin construirea unui tunel pe sub strâmtoarea Gibraltar să se facă legătura cu Europa.
Constructia celor 1.216 km din Algeria este împărtită în trei sectiuni. Pe sectorul Bordj-Bou-Arreridj până la granita cu Tunisia lucrează consortiul japonez COJAAL, sectorul central din jurul Algerului este în sarcina consortiului algerian ALTRO / COSIDER, iar restul până la granita cu Maroc apartine consortiului chinez CITIC
/CRCC. Alte companii au contractat constructia de poduri, tunele si evacuări de apă. Investitia totală pe sectorul algerian se ridică la 11 miliarde dolari SUA.

Conditii de executie "High Quality"
Un volum mare de trafic este asteptat pe această "arteră a vietii" nord-africană. De aceea sectorul algerian "Transmaghrébine" va fi construit cu 3 benzi pe sens.

Lucrarea are impuse conditii ridicate de calitate a executiei, în special referitor la stabilitatea structurii, motiv pentru care toate finisoarele VÖGELE - SUPER sunt dotate cu grinzi finisoare tip HIGH-COMPACTION pentru obtinerea celui mai ridicat grad de precompactare la asternere.
Un alt criteriu important este exactitatea profilului longitudinal /transversal si planeitatea. În acest sens finisoarele sunt echipate cu sistemul de nivelare automată NIVELTRONIC Plus combinat cu sistemele de senzori RoadScan sau Big-MultiPlex-Ski.
Ambele solutii oferă posibilitatea asternerii asfaltului fără a utiliza o linie de referintă artificială - de exemplu sârmă de nivel sau bordură de referintă, avantaj ce le recomandă ca solutii ideale pentru lucrările noi.
Structura rutieră este compusă din: 20 cm strat portant din balast stabilizat cu ciment  (0-31), 14 cm strat de binder (0-25) si 6-8 cm strat de uzură din beton asfaltic (0-14).

Consortiul japonez: 16 finisoare VÖGELE la lucru
Consortiul COJAAL utilizează pe sectiunea sa de 365 km, 12 finisoare tip SUPER 2100-2 dotate cu grindă extensibilă de înaltă compactare tip AB 600-2 TP2 si 4 finisoare tip SUPER 1900-2 cu grindă AB 500-2 TP2. Cele trei benzi pe sens sunt executate de 3 finisoare cu lătimea de lucru de 6,5 m lucrând în tandem - tehnologia rosturilor "cald pe cald". Pentru nivelare utilizează NIVELTRONIC Plus combinat cu senzorul RoadScan care poate scana o zonă de 6-9 m lungime. Acest sistem High-Tech lucrează pe bază electro-optică: cu ajutorul senzorilor optici profilul existent citit este prelucrat electronic si transmis organelor de lucru.

RoadScan emite semnale laser către baza de asternere, razele reflectate fiind citite de un receptor laser. Aceste date prelucrate electronic comandă pozitia de lucru a grinzii finisoare.
Pentru compactarea diferitelor straturi de mixturi se utilizează o "armată" de compactori HAMM. Printre altele sunt compactori tandem grei de 12 t tip HD 120 si compactori pe pneuri de 18 t - GRW 18, care asigură obtinerea gradului de compactare finală prescris.
Asternere la 12,5 m

Consortiul chinez CITIC / CRCC utilizează 13 finisoare VÖGELE - SUPER 2100-2, cu grindă de asternere cu lătimea de lucru de 12,5 m. Fiecare finisor utilizează o grindă de înaltă compactare tip SB 250 TP2 prevăzută cu două rigle de presare cu impulsuri hidraulice si care are pe capete si extensii hidraulice de 0,5 m astfel încât lătimea maximă poate ajunge la 13,5 m.

Pentru lucrările de asfalt auxiliare (benzi de urgentă, acostamente, parcări) sunt utilizate 3 finisoare - clasa compact - tip SUPER 1300-2, cu lătime variabilă 1,8 - 4,5 m.
Consortiul chinez a adoptat solutia de nivelare automată NIVELTRONIC Plus combinată cu senzorul Big-MultiPlex-Ski. Acesta are 3 senzori ultrasonici montati pe o grindă si poate scana suprafata pe o lungime de până la 13 m. Montajul senzorilor este flexibil la masină astfel încât să poată citi si integra orice diferente de nivel ale planeitătii în abaterile prescrise. Prin integrarea neregularitătilor citite de mai multi senzori în valoare medie, se pot egaliza neregularităti longitudinale (valurile) care în mod normal nu ar fi recunoscute de un singur senzor palpator. Astfel sectorul se execută exact, fără sârmă de nivel.
Consortiul algerian COSIDER / ALTRO execută sectorul din zona capitalei ALGER, cu două finisoare VÖGELE - SUPER 1800-2 si SUPER 1800-1, amândouă cu grindă telescopică de înaltă compactare tip AB 500-2 TP2. Masinile lucrează în tandem la lătimea de 6,5 m în tehnologia rostului "cald pe cald". Pentru nivelare s-a ales combinatia NIVELTRONIC Plus cu Big-MultiPlex-Ski.
Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI