Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Giscad

Un proiect novator are nevoie de tehnologii novatoare

15.02.2010
Un proiect novator are nevoie de tehnologii novatoare

În partea nordică a capitalei austriece Viena,  segmentele S1 si S2 ale autostrăzii nord A5 se află momentan în constructie. Proiectul Ypsilon, asa cum este denumit, reprezintă primul proiect de infrastructură realizat în Austria în Parteneriat Public Privat (PPP). Proiectul vizează constructia a patru sectiuni, cu o distantă totală de 51,5 km. Autostrada A5 Sud, S1 Vest si S1 Est si S2 sunt unite în forma de "Y" (de aici provine si numele proiectului). Aceste sectiuni formează principala rută de transport pentru navetisti între orasul industrial Schrick si Viena.
Autoritatea contractantă este ASFINAG,  agentie guvernamentală din Austria responsabilă cu constructia de drumuri. Bonaventura Straßenerrichtungs-GmbH a primit contractul pentru proiectarea, finantarea, constructia si punerea în functiune a primei sectiuni din autostrada A5 din Austria.
ASFINAG va plăti aproximativ 1 miliard euro odată cu finalizarea lucrării, banii fiind ulterior recuperati  prin intermediul unei structuri complexe de plăti, care implică o taxă rutieră si fonduri disponibile. Concesionarea proiectului pentru o perioadă de 32 de ani presupune finantarea, proiectarea, constructia, punerea în functiune si întretinerea pentru noua autostradă, un număr de structuri pentru reducerea zgomotului, trei tuneluri "cut and cover", un tunel lung de 1,4 km, aproximativ 74 alte structuri suspendate, si două statii de service.

De o importantă strategică pentru întreaga Europă, această autostradă face parte din proiectul EU-TEN (Reteaua Trans-Europeană a Uniunii Europene). Pe lângă faptul că este o componentă a drumului de centură al Vienei, Ypsilon va deveni singura autostradă care leagă Viena si Austria de Est de Republica Cehă. Astfel, Ypsilon reprezintă un element cheie pentru extinderea infrastructurii modernizate către noile state membre ale Uniunii Europene. Adevărata dimensiune a proiectului este impresionantă, iar termenele limită de executie sunt extrem de solicitante.

Proiectul include:
* 9 milioane metri cubi de pământ care trebuie mutati
* 390.000 tone de asfalt
* 1.590.000 mc de beton
* 87.000 tone de beton armat

Domnul Michael Pretzler, responsabil cu supravegherea si controlul utilajelor din ARGE PPP Ostregion, a ales tehnologia Trimble GPS pentru toate cele trei faze ale constructiei: proiectare, constructie si verificare finală / confirmare.
Sistemul pentru Pozitionarea pe Santier tip Trimble SPS780 si unitatea de control TSC2 vor fi utilizate pentru efectuarea măsurătorilor de verificare înainte de începerea lucrării, pentru a vedea principalele probleme care pot apărea pe parcursul desfăsurării proiectului, dar si găsirea celor mai bune solutii pentru rezolvarea problemelor legate de protectia mediului.

5 echipe de topografi vor folosi sistemele Trimble SPS, sistemele de pozitionare în constructii ale companiei Trimble. Fără această tehnologie, dl. Pretzler apreciază că ar fi nevoie de cel putin un număr dublu de topografi care să lucreze pe santierele Ypsilon.
Cu Sistemele de Dirijare Automată Trimble GCS 900 instalate pe utilaje, operatorii vor avea fisierele cu proiectul final în unitatea de control montată  în cabine. Aceste informatii vor avea ca efect o nivelare mult mai rapidă si mai exactă a suprafetelor. Trimble GCS900 este instalat pe 8 excavatoare, 9 buldozere si 14 gredere. Sistemele Trimble vor contribui la  reducerea semnificativă a personalului si a materialelor, precum si îmbunătătirea sigurantei muncii pe santier. 
Semnalele de referintă sunt transmise  echipelor de supraveghere si operatorilor prin intermediul a opt statii de bază pozitionate strategic pentru a acoperi toată suprafata santierului. Statiile de bază sunt alimentate prin intermediul unor sisteme de colectare pe bază de energie solară si presupun un nivel redus de întretinere.

Cu ajutorul sistemelor Trimble GPS 3D, receptoarele GPS sunt montate în partea din spate a excavatoarelor sau pe lama buldozerelor, preluând corectiile transmise în timp real de statiile de bază. Datele vor fi comparate cu proiectul 3D din unitatea de control, iar sistemul va dirija lama utilajului în mod automat. Operatorii de pe utilaje, prin simpla apăsare a unui buton, pot să vizualizeze suprafetele proiectate, aliniamentele, necesarul de săpătură/umplutură etc., făcând posibilă efectuarea de lucrări - miscări de terasamente cu o mare rapiditate si precizie.

Pentru lucrările finale de nivelare sistemul de control GCS900 împreună cu Trimble SPS930 (statie totală universală) s-a dovedit a fi solutia ideală. Este considerat cel mai bun sistem 3D de dirijare automată din lume. Statia totală robotică urmăreste tinta de pe mastul montat pe lama utilajului si măsoară în permanentă pozitia obiectivului(lama utilajului) pentru a transmite date in timp real către unitatea de control din interiorul cabinei, care apoi dirijează automat lama utilajului, cu o precizie milimetrică.

Importatorul oficial al sistemelor de control
si statiilor de lucru Trimble
este societatea Giscad SRL.
www.giscad.ro
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI