Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Instalatii de foraj

Solutia Sandvik pentru extinderea danelor portuare

16.03.2010
Mariana Pătru
Solutia Sandvik pentru extinderea danelor portuare
Portul Olbia, aflat pe coasta Italiei, este celebru în întreaga lume ca principala poartă de acces spre Costa Smeralda si este situat si în apropierea celui mai important aeroport de la Marea Mediterană. De aici, peste cinci milioane de călători vin si pleacă în fiecare an, portul comercial înregistrând aproape sase milioane de tone marfă tranzitată. Cresterea capacitătii de acostare reprezintă un element important pentru întreaga economie din zonă.
Autoritătile locale au dorit extinderea rapidă a danelor de acostare, orice zi de întârziere aducând după sine si mai putini bani încasati. Astfel, pentru a asigura un foraj exact, dar si de volum mare, s-a apelat la solutia utilizării a două instalatii de foraj de dimensiuni impresionante, model Sandvik DX700. Lucrările pentru extinderea portului din Olbia au început în luna mai a anului 2008, consortiul Isola Bianca, din care fac parte compania Pietro Cidonio Spa din Roma si P.A.u.l Immobiliare Srl din Olbia, fiind contractorul responsabil de noilor dane cu o lungime de 275 de metri, destinate navelor de croazieră.

Carmine Rizzo, responsabil al santierului, făcând o analiză a metodelor de forare si a modului în care forezele Sandvik au fost utilizate în acest caz, descria complexitatea procesului tehnologic: "constructia danelor unu si doi din portul Olbia presupune forarea în rocă, asezarea explozibililor în găurile forate, detonarea si mai apoi recuperarea materialului sfărâmat. Am scos în jur de 100.000 de metri cubi de material granitic rezistent. Am reusit, în strânsă colaborare cu specialistii Sandvik, să echipăm platforma plutitoare, Sairas cu patru picioare stabilizatoare si două unităti cu senile pentru instalatiile de foraj. Un sistem de monitorizare prin satelit ghidează platforma către zona de forare. Odată ce zona de forare a fost identificată corect, platforma a fost înăltată si a devenit o insulă perfect stabilă. Cele două echipamente DX700 au fost instalate pe această platformă. "

Sistemul de forare OD
Pentru realizarea găurilor de detonare a fost ales sistemul de forare OD, care permite ca forarea preliminară să se realizeze cu o prăjină de foraj cu diametru mare cu capul de foraj format din plăci de înaltă rezistentă din otel carburat. Teava actionează ca un învelis exterior  de protectie, fiind montată la 15 centimetri sub primul strat de rocă. Prăjinile cu diametrul de 45 mm cu cap rotativ cu diametrul de 89 mm sunt apoi introduse în această "cămasă" extrem de rezistentă. Atunci când este atinsă adâncimea necesară, întreg sistemul de tevi si capete de forare este înlăturat si o teavă de plastic este inserată în gaura formată, iar explozibilul este pozitionat în tub.

Metoda OD a fost preferată de către specialistii consortiului Isola Bianca întrucât prin acest sistem interiorul găurii forate rămâne curat, se obtine o productivitate mai mare la excavare, iar încărcăturile de explozibil sunt mai usor de pozitionat.  După ce într-o zonă se încheie procesul de forare si platforma este mutată la o distantă considerabilă, sunt aduse încărcăturile explozibile, care se detonează, în medie cam odată pe zi, pentru ca mai apoi un tandem draglină - macara să înceapă procesul de recuperare a materialului sfărâmat.

În plus elementele hidraulice ale organului de lucru al masinii si acela ale sasiului de sustinere au fost conectate, astfel că operatorul detine controlul si asupra sasiului utilizând panoul de control al masinii. "Echipamentul corespunde tuturor nevoilor noastre si nu mai are nevoie de un software suplimentar. Are numai o nivelă performantă, pentru a-si mentine verticalitatea si înclinatia corectă. Masinile se miscă numai pe ponton, cu ajutorul unitătilor pe senile. Cele două echipamente forează si se miscă în două directii diferite. Punctul exact unde echipamentul trebuie să foreze este determinat de miscarea masinii si indicat luând ca puncte de referintă puncte de pe uscat," spune Carmine Rizzo.
Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI