Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Lansare preBAUMA

JCB, inovatie pentru secolul 21

14.04.2010
Dan Pavel, Rochester, UK
 JCB, inovatie pentru secolul 21
Apropierea celui mai mare eveniment al anului pentru producătorii de utilaje, masini si accesorii din industria constructiilor, BAUMA 2010 este însotită de o serie de manifestări sustinute de marii producători mondiali de masini de constructii. În acest context, invitatia de a vedea în premieră mondială noile utilaje si tehnologii care vor fi expuse oficial în luna aprilie la Bauma, lansată de către producătorul englez JCB nu a fost o surpriză.
În schimb, prezentările tehnice si ulterior demonstratiile desfăsurate în cadrul complexului JCB din apropierea orasului Rochester, UK au constituit cu adevărat o surpriză. Noua gamă de manipulatoare telescopice cuprinde acum si cel mai mic utilaj de acest tip din lume, acesta fiind un concurent serios al mini-încărcătoarelor multifunctionale, putând să descarce până la 4 metri înăltime si, cu accesoriile potrivite, chiar să si sape.
Noua generatie de motoare prezintă câteva caracteristici revolutionare, acestea corespunzând nu numai noilor norme de poluare Tier 4, dar sunt si suficient de curate astfel încât nu mai este necesară instalarea unui filtru de particule la iesirea din motor. În acest fel este eliminată o componentă scumpă, care la anumite perioade de timp trebuie înlocuită. Această performantă unică a fost posibilă datorită reproiectării camerei de ardere a fiecărui cilindru al motorului.

În continuare, datorită spatiului limitat, vom prezenta numai câteva dintre multiplele inovatii JCB ce vor fi prezente la Bauma:
Economax - mai bune chiar din faza de conceptie
JCB a realizat una din cele mai mari investitii în dezvoltarea sectorului motoarelor ecologice din afara sferei vehiculelor comerciale, venind astfel în întâmpinarea viitoarei legislatii în domeniu.
Compania a investit aproximativ 60 de milioane de lire sterline în cercetare, rezultatul fiind dezvoltarea unui nou motor JCB Economax T4, cu capacitate de 4,4 litri, acesta făcând parte din noua generatie de motoare JCB Dieselmax. Prin această investitie a fost posibilă oferirea unei solutii în premieră în sectorul constructiilor, constând în eliminarea tratamentului post-evacuare. Astfel, costurile de productie si ulterior de întretinere sunt mai mici, principalii beneficiari fiind utilizatorii utilajelor din clasa mijlocie.

Deocamdată, motorul este supus unor testări integrale înainte de a intra în productia de serie. Producătorul englez nu se grăbeste, dorind să ofere un motor fiabil si extrem de economic, mai ales dacă tinem cont de faptul că de abia în anul 2012 vor intra în vigoare reglementările Tier 4 Interim - Stage 3B.
După cum spune si Alan Tolley directorul JCB al programelor de motoare - "am satisfăcut cerintele legislatiei Tier 4 Interim - Stage 3B, prin realizarea unor motoare cu un nivel redus de emisii de particule, reusind în acelasi timp să eliminăm Filtrul de Particule Diesel (DPF - Diesel Particulate Filter)".

Deoarece multe motoare din gama de putere 75-175 CP sunt folosite în fabrici la echipamente care operează cu diferite greutăti de încărcare, mai mici sau mai mari, de multe ori în mod intensiv, se pune problema regenerării filtrului DPF la intervale scurte de timp. Acest lucru este posibil prin obligarea sistemului de management al motorului la arderea unei cantităti sporite de combustibil. Acest fapt nu doar că este ineficient, dar poate duce la distrugerea filtrului, dacă beneficiarul foloseste un combustibil cu un nivel ridicat de sulf.
Pentru a atinge următoarele limite impuse de noile reglementări ce privesc emisia de noxe, JCB Power Systems a colaborat cu specialistii în cercetare si dezvoltare de la societatea Ricardo. A fost utilizat un sistem matematic extrem de laborios, ce include  o analiză numerică a fluidelor, modelare prin utilizarea teoriei elementului finit, totul pentru a putea studia pe calculator fenomenele de ardere a amestecului carburant. În plus, cercetătorii de la Ricardo au proiectat un nou tip de cameră de aprindere si ardere a amestecului, aceasta îmbunătătind spectaculos procesul de combustie.

Cu a doua generatie de motoare cu injectie common rail, presiunea de injectie a fost crescută la 2.000 bari. Geometria orificiului duzei a fost modificată pentru a oferi o împrăstiere egală a amestecului carburant în camera de ardere. JCB a introdus turbina cu geometrie variabilă pentru toate motoarele Dieselmax, cu exceptia celor de putere mică, ce se încadrează în alte reglementări, în ceea ce priveste emisia de noxe. Sistemul EGR (Cooled Exhaust Gas Reciclation), ce presupune răcirea gazelor rezultate din motor, este de asemenea folosit pentru a curăta gazele de esapament înainte ca acestea să plece de la motor, ceea ce înseamnă că nu este nevoie de un tratament ulterior pentru a atinge reglementările cerute pentru motoarele JCB Ecomax de 4.4 litri T4.

Cel mai mic manipulator telescopic
Cel mai mic manipulator telescopic din gama Loadall produs vreodată de JCB a fost posibil de realizat datorită unor inovatii în ceea ce priveste designul, care a permis reducerea înăltimii utilajului la mai putin de 2 metri. 

Noul model 515-40 are 1,8 metri înăltime, 2,97 m lungime si cântăreste mai putin de 3,5 tone. Capabil de performante ridicate, în ciuda dimensiunilor reduse, noul manipulator JCB va oferi clientilor beneficiile gamei Loadall si în situatii în care până acum acest lucru era imposibil din cauza dimensiunilor mici ale spatiului de lucru.
În centrul utilajului JCB 515-40 se află sasiul inovator, cel care a permis reducerea atât de mult a dimensiunilor echipamentului. Pentru obtinerea acestui nou tip de sasiu, formele conventionale au fost abandonate, realizându-se în schimb un model unic.

Drept urmare, utilajul are un spatiu mare pentru operator, cu acces facil la toate componentele, si cu o înăltime redusă la mai putin de 2 metri - o barieră care a împiedicat până acum, efectuarea aplicatiilor specifice de către manipulatoarele normale, în conditii de spatiu restrâns.
Destinat în special constructorilor, distribuitorilor de materiale de constructii sau lucrului în interiorul fabricilor, JCB 515-40 este capabil să efectueze multe din sarcinile care până acum ar fi necesitat altfel de echipamente. Manipulatorul a fost special realizat pentru a creste productivitatea în sectorul constructiilor folosind diferite atasamente destinate manipulării unor materiale extrem de diferite.

Conceput pentru manevrabilitate eficientă în spatii înguste si teren dificil, deseori întâlnit pe santierele de constructii, JCB 515-40 are tractiune integrală, cu directie si transmisie hidrostatică pe toate cele patru roti. Cu un motor Deutz de 50 CP echipamentul poate manevra o încărcătură de 1.500 kg la o înăltime de 4 metri.
Pentru a creste versatilitatea poate fi echipat cu un sistem Loadall compact sau sistem de pilotare antiderapant Quickhitch, deschizând astfel posibilitatea utilizării unei game largi de accesorii.
Datorită dimensiunilor mici, utilajul poate fi folosit în conditii în care echipamentele traditionale nu au acces, precum în interiorul clădirilor sau ridicat la înăltime de un alt utilaj.

... si cel mai mare: 550-80

Cel mai mare manipulator telescopic din gama Loadall de la JCB, creat special pentru actiuni de manipulare în segmentul managementului deseurilor si în industrie, modelul 550-80 oferă o capacitate maximă de ridicare de 5 tone si o înăltime de ridicare de 8 metri. Având un motor fie de 100 CP, fie de 130 CP, utilajul este dotat cu o transmisie puternică, cu hidraulică Variflo si sistem de tevi Hiflow, pentru a optimiza ciclurile de operare si performantele serviciilor auxiliare.
Modelul 550-80 este capabil să lucreze fie cu furci, fie într-o configuratie cu cupă de excavator si are capacitatea să opereze cu cupe de până la 3,5 mc. Deoarece este echipat standard cu servodirectie si optional cu un sistem de comandă servo fixat pe scaun, operatorul poate lucra ore întregi fără a obosi, datorită efortului fizic minim si ergonomiei excelente a postului de lucru. Sistemul Smooth Ride System oferă o conduită de drum îmbunătătită si un confort crescut în operatiunile de încărcare si manipulare.

Special gândit pentru încărcare, modelul 550-80 este dotat cu un sistem de manevrare a cupei format dintr-un mecanism compensator de tip Z, acesta oferind înăltimi ridicate de descărcare si unghiuri mari de manevră. Linia joasă a bratului oferă o vizibilitate excelentă operatorului, esentială pentru o încărcare rapidă.
Telehandlerul 550-80 este utilajul ideal pentru manipularea materialelor din sectoarele deseurilor si al reciclării, prin capacitatea mare de ridicare si rapiditatea în operatii, asigurând un ciclu de încărcare/descărcare foarte productiv.
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI