Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Motoare

Tehnologiile viitorului în prezent

14.04.2010
Mariana Pătru
 Tehnologiile viitorului în prezent

Viitoarele norme de poluare Tier 4 interim si Tier 4 Final, care vor intra în vigoare începând cu anul viitor, reprezintă o provocare tehnologică pentru producătorii de motoare, întrucât vor fi mult mai drastice, iar solutiile constructive propuse de fabricanti vor fi mai complexe si mai costisitoare.
Producătorul american de utilaje de constructii, Case Construction Equipment a anuntat că este pregătit să îndeplinească următoarele două stadii ale normelor de emisii, Tier 4 interim care va intra în vigoare în 2011 si Tier 4 Final, care se va aplica începând cu 2014. Case va utiliza două tehnologii diferite, un sistem de răcire a gazelor arse recirculate (CEGR) si sistem de reducere catalitică selectivă (SCR) pentru a îndeplini normele Tier 4 pentru gama standard de produse, care va cuprinde mai mult de 90 de modele de utilaje, echipate cu motoare cu puteri cuprinse între 15,15 si 532 CP.
Cea mai mare provocare în conformarea cu noile standarde o constituie găsirea unui punct de echilibru între cele două solutii tehnologice, întrucât tehnologia CEGR reduce nivelul oxizilor de nitrogen, dar creste nivelul particulelor arse, în timp ce tehnologia SCR reduce nivelul particulelor arse, dar creste cantitatea de oxizi de nitrogen.

Reglementările Tier 4 final reprezintă cel mai important pas de până acum făcut pentru atingerea obiectivului de emisii aproape zero pentru echipamentele grele de santier, va impune o reducere de 90% a particulelor arse si a oxizilor de nitrogen comparativ cu Tier 3, iar pentru a întruni aceste cerinte un sistem de filtre pentru tratarea gazelor arse trebuie să fie parte integrantă a solutiei CEGR si AdBlue pentru solutia SCR.
"Case urmăreste si analizează avantajele ambelor tehnologii, în functie de dimensiunea motorului si sarcină, dar si de alte cerinte ale aplicatiilor de lucru si profită de resursele pe care le are la dispozitie", după cum declara James E. McCullough, Presedinte si CEO al CNH Construction Equipment Business.
Constructorul Case este recunoscut în lumea întreagă pentru atentia acordată nevoii clientilor pentru productivitate, consum redus de combustibil, confort al operatorului, dar si grija fată de mediul înconjurător.

Beneficii ale tehnologiilor  SCR si CEGR
SCR este un sistem silentios, ce lucrează la temperaturi joase, separat de motorul principal si care nu compromite  puterea motorului sau cuplul de torsiune si îmbunătăteste performantele motorului.  Sistemul de tratare cu SCR necesită adăugarea de aditiv AdBlue.
Tehnologia CEGR furnizează o solutie usor de utilizat si care nu necesită nici o schimbare în procesul de fabricare al masinii. Are la bază sistemul de filtre pentru particule arse pentru a îndepărta particulele din materia eliberată în atmosferă. Această tehnologie este extrem de durabilă si în plus necesită costuri de întretinere reduse.
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI