Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Distributie de carburant

Oscar Downstream: simplu, transparent, eficient

14.04.2010
Dan Pavel;Ema Stancu
Oscar Downstream: simplu, transparent, eficient
Oscar Downstream este cel mai mare importator  si distribuitor independent de motorină din România. Înfiintată în anul 2001, societatea Oscar Downstream, cu capital integral românesc a început la scurt timp activitatea de vânzare a carburantilor în sistem vrac. Portofoliul firmei numără în prezent clienti din piata achizitiilor publice cum ar fi companii regionale de transport public de călători si de marfă, utilizatori finali, regii autonome si revânzători printre care se regăsesc retele de distributie de carburanti. Calitatea motorinei, adusă numai din import sub control strict al parametrilor reprezintă un atu important pe piată, ne spune domnul Vlad Pacea, director marketing - Oscar Downstream. "Solutia de a importa combustibilul a fost aleasă pe de o parte datorită liberalizării pietei comunitare si pe de altă parte datorită nevoii asigurării necesarului cantitătilor angajate fată de beneficiarii nostri."
Dar societatea înregistrează si alte performante notabile, fiind lider pe piata din România în domeniul statiilor de incintă de distributie a motorinei. Această activitate a început în anul 2004, fiind pe atunci una de pionierat: "noi întotdeauna am fost genul de companie care a dorit să gândească tot timpul în viitor astfel că si actiunile noastre au fost materializate în servicii care nu existau în România, pe care le-am identificat ca fiind importante si atunci le-am introdus pe piata românească. Am introdus prima statie de incintă în România, am prezentat pentru prima dată pe piată acest concept, cât este de util pentru firmele ce detin flote de masini si utilaje, prin eficientizarea consumului si controlul total asupra utilizării motorinei. Pot spune că noi am fost deschizătorii de drum, am făcut munca cea mai grea pentru ca apoi, la diferentă de 2 ani, să apară si la concurentă un tip de serviciu similar".

Despre prezent si mai ales viitor

"Să vii în fata unui client, să îi spui că esti primul care a făcut lucrul acesta pe piata românească, tu l-ai introdus si tu l-ai dezvoltat contează, este un plus de încredere pentru că este clar că ai cea mai bogată experientă, îti cunosti foarte bine serviciul si nu poti să gresesti. De aceea spun că am gândit în viitor si gândim în viitor. Anticipăm nevoile segmentelor pe care le vizăm si încercăm să le traducem în produse si servicii, de la noi pentru clientii nostri" - Vlad Pacea, director Marketing - Oscar Downstream

Masini si Utilaje:  În cei sase ani de când distribuiti motorină prin intermediul statiilor de incintă ati adus permanent îmbunătătiri ofertei dumneavoastră. Ce aduceti nou în acest an?
Vlad Pacea: Există 2 tipuri de softuri pe care le punem la dispozitia clientilor nostri, dintre care unul gestionează un număr mai mic de utilizatori, acesta oferind un anumit gen de rapoarte celui care controlează consumurile si le gestionează si un soft mai complicat care gestionează un număr mult mai mare de utilizatori si care dă rapoarte mult mai complexe, în functie de nevoile utilizatorilor. Dacă este o firmă mai mică, cu un număr mai mic de vehicule în parcul său atunci nu are nevoie de un soft foarte complicat si care să îi dea tot felul de rapoarte încrucisate în functie de numărul de alimentări, de numărul de kilometri parcursi între alimentări sau orice alt tip de date de care au nevoie cei din compania respectivă ca să-si eficientizeze consumurile. Putem oferi două softuri flexibile, în functie de cerintele utilizatorului.

M&U: În anul 2001 ati început cu vânzarea carburantilor in sistem vrac, în anul 2004 ati introdus a doua ofertă, respectiv statiile de incintă. Ce pregătiti în continuare?

V.P.: Statiile de incintă pentru a fi rentabile trebuie să asigure un consum mediu lunar de 15.000 litri de motorină, ceea ce nu înseamnă până la urmă un parc auto mare. Cu 7 sau 8 camioane de tonaj se acoperă acest consum, în cazul utilajelor mari fiind necesare chiar mai putine. Dacă vorbim de clienti cu flote de vehicule mai mici, gen dube, aici ajungem  la parcuri de 15 - 20 de masini. Ce se întâmplă cu firmele care au mai putine vehicule, dar care vor să detină controlul asupra consumurilor? Noi ne-am gândit să lansăm un serviciu dedicat clientilor nostri, valabil chiar din luna mai, mai exact un serviciu de carduri, care vor putea fi folosite la statiile de tranzit de distributie a combustibilului

M&U: Vor fi un fel de statii de incintă, dar mai mici?

V.P.: Nu, este cu totul altceva. Aceste statii vor fi amplasate strategic de-a lungul principalelor rute de transport si vor functiona prin sistem de carduri, iar facturarea clientului se va face la sfârsitul lunii.  În concluzie, clientul primeste doar carduri personalizate si acesta le împarte fiecărui sofer. Cardurile permit alimentarea până la o anumită cotă, stabilită prin contract. Deci nu sunt încărcate cu bani, ci cu litri de carburant. Statiile au un soft care poate indica numărul de alimentări, data la care au fost făcute, numărul de kilometri la bordul vehiculului care este alimentat, s.a.m.d. Şoferul intră în statie, trece cardul prin cititor, alimentează si apoi îsi continuă drumul. Prima statie de acest tip va fi lansată în curând. Este localizată la Pecica, în judetul Arad în apropierea punctului de trecere a frontierei. În astfel de locatii importante vor fi dispuse toate statiile noastre, pe toate rutele de interes si în toate zonele economice importante.
Cum se scrie istoria... economică

M&U: Putem spune că Oscar Downstream este una din rarele firme din România care au functionat anul trecut fără probleme economice. Care sunt factorii ce au contribuit la mentinerea firmei la un astfel de nivel în anul 2009? Produsele si serviciile de calitate sau politica economică?

V.P.: Putem să o numim dezvoltare prudentă. Exista acest risc, pe care puteam să ni-l asumăm sau nu în ceea ce priveste încasarea banilor, mai precis capacitatea unor firme de achitare a datoriilor la termenul de plată stabilit. Pentru noi este foarte important ca termenele de plată pe care le stabilim de comun acord să fie respectate. Avem o flexibilitate foarte mare, le stabilim de comun acord cu clientul în momentul semnării contractului si chiar îl consiliem. Practic, solicităm anumite informatii cu privire la consumul mediu lunar, cu privire la bonitatea lui sau la capacitătile sale de plată. Atunci îl consiliem, îi sugerăm frecventa alimentărilor în fiecare lună, si conform datelor sale financiare stabilim o modalitate de plată ce îl avantajează. Din punctul de vedere al consumului vă pot spune că volumele cerute de clienti au scăzut în anul 2009 fată de anul 2008. Multi clienti si-au redus activitatea datorită crizei economice, deci si consumurile, dar noi am compensat aceste scăderi aplicând o strategie eficientă, prin cresterea numărului de clienti. Am crescut numărul de clienti în 2009 fată de 2008 cu aproximativ 35 %. Dacă tragem linie, Oscar Downstream a înregistrat o scădere a volumului cu 10% si o crestere a numărului de statii cu 18%. Practic, a fost un câstig deoarece am câstigat piată.

M&U: Cum explicati cresterea puternică a cererii de statii, în conditiile unui an de criză?

V.P.: Am întors criza economică în favoarea noastră, dar si a clientilor nostri. Astfel, majoritatea firmelor au fost nevoite să reducă costurile, iar noi am oferit un serviciu care i-a ajutat să îndeplinească acest obiectiv. În domeniul constructiilor, în transporturi sau agricultură unul dintre cele mai mari costuri ale companiilor este cel legat de carburant. Astfel s-a pliat foarte bine serviciul nostru pe situatia economică si a dus spre o crestere masivă a numărului de clienti.

M&U: Există costuri suplimentare pentru clientii Oscar Downstream legate de statii sau carburant, precum transportul acestuia?

V.P.: Statiile sunt date printr-un contract de comodat, iar utilizatorul lor nu înregistrează nici un cost suplimentar, nici măcar legat de montajul sau întretinerea lor. Singura cheltuială este dată de obligativitatea de a ne asigura, conform prevederilor legale, o platformă betonată de 4 X 2 m pe care va fi montată statia. Totul este gratuit. Clientul nostru nu plăteste decât costul carburantului. Dar si în acest caz, întotdeauna pretul motorinei este mai mic decât pretul de la statia publică. Afacerile Oscar Downstream se bazează pe trei principii: simplu, transparent, eficient. Oferta pentru clientii nostri se bazează pe aceste trei principii. Asigurăm simplitate prin prisma contractelor si a termenelor de plată, transparenta poate fi probată prin faptul că toate cisternele noastre sunt dotate cu debitmetre, si după ce se alimentează se sigilează, astfel încât stim exact că în această statie nu intră decât carburantul nostru pentru care garantăm calitatea, iar eficienta o poate constata fiecare firmă, după ce devine partenerul nostru de afaceri.
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI