Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Editorial

Paradoxul München... si alte minuni

14.04.2010
Ing. Dan Pavel
Paradoxul München... si alte minuni
Participarea la o expozitie natională sau internatională, locală sau mondială, precum Bauma reprezintă pentru mine o mare sărbătoare. Peste tot standuri aranjate pe tematici sau după alte criterii de design, specialisti care de abia asteaptă să se laude cu cele mai noi tehnologii, o atmosferă deosebită care nu o poti întâlni nicăieri în altă parte.
Bauma - München va acapara atentia presei de specialitate de pe toate continentele, aproape toată lumea bună va fi prezentă, constructori, ofertanti de servicii, piese de schimb, samd. Am spus "aproape" deoarece vor fi si câteva absente notabile. Criza însă nu se face simtită nici ca suprafată de expunere, nici ca număr de expozanti. Bauma va fi mai mare ca niciodată, cu un număr record de participanti, în special din afara Germaniei. Un fenomen care sfidează criza mondială!

Bauma este considerată un moment zero al relansării sectorului masinilor pentru constructii, cel putin de către europeni. Un simbol, căci dacă redresarea economiei mondiale ar fi conditionată numai de expozitii, si nu de jocurile de culise ale finantistilor, am fi cu totii mult mai bogati, sau măcar mai fericiti. Cei 550.000 mp acoperiti de către firmele constructoare de pe toate continentele vor fi imposibil de parcurs în cele sapte zile de expozitie, asa că cel mai bine este să vă înarmati cu harta detaliată a expozantilor si cu o... bicicletă. Cartierul chinezesc va fi probabil la fel de mare ca de obicei, si dacă marii producători internationali de utilaje încearcă să facă fată expansiunii acestora pe continentul european, surpriza vine chiar din Asia: India se anuntă o piată mai promitătoare, mai deschisă regulilor economiei capitaliste si desi pare imposibil, cu o mână de lucru mai ieftină decât cea din China.

Şi astfel, dacă în Europa avem o singură Bauma, pe continentul asiatic (era să zic vecin) sunt deja anuntate două într-un an, câte una pentru China si India.
Să revenim la România. Duc dorul ultimei expozitii adevărate dedicată utilajelor pentru constructii, de acum trei ani, organizată în cadrul complexului Romexpo. De atunci, totul a încremenit din acest punct de vedere în România, si nici nu se întrevede o manifestare expozitională de aceeasi anvergură ca si cea din 2008.

În acest an, în luna mai vom vedea din nou încercarea traditională a celor de la Romexpo de a înjgheba o expozitie. De această dată, ca să acopere cât de cât spatiul, vor fi comasate mai multe manifestări în acelasi timp: ConstructExpo Antreprenor, ConstructExpo Utilaje, ConstructExpo Ambient, Romtherm, Cerr-Glass si Expoflowers. Deci, de toate pentru toti si mai nimic. Mie mi se par niste romantici incurabili cei de la Romexpo, odată cu alăturarea expozitiei de utilaje cu cea de flori.
As dori din tot sufletul să scriu despre o mare expozitie dedicată utilajelor, echipamentelor, tehnologiilor de construit, să mă laud cu cea mai mare expozitie de specialitate din estul Europei, să scriu articole pentru reviste din vest despre expozitia de la Bucuresti. Din păcate, nu se va întâmpla prea curând un astfel de eveniment.

De vină nu este numai criza. Singurul complex expozitional din România de o oarecare anvergură este Romexpo. Dar si acesta este vechi, din ce în ce mai înghesuit între constructii moderne, mai bine zis pierdut printre ele, accesul camioanelor, utilajelor de tonaj fiind aproape imposibil. Nu mai vorbim de proverbiala nepăsare si slaba organizare a responsabililor de la Romexpo.
Sunt două solutii probabile, dar nu stiu si dacă posibile: construirea unui nou centru expozitional în afara Bucurestiului, în apropierea uneia din cele trei autostrăzi (!) care intră în Capitală sau organizarea unor evenimente dedicate anumitor tipuri de utilaje în locatii speciale, precum balastiere sau cariere. Mai rămân două amănunte de lămurit: finantarea si organizatorii.
Cât despre sectorul constructiilor în România: finantări, proiecte, intentii politice, îi puteti întreba pe nasii de la CNADNR. Sau finii.

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI