Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Bauma 2010

Doosan, inovatia la ea acasă

13.05.2010
Marcella Drăgan
Doosan, inovatia la ea acasă
Standul producătorului coreean Doosan de la Bauma a fost la înăltimea asteptărilor, fiind împărtit în două câmpuri: unul de expunere si altul destinat aplicatiilor practice. în acesta din urmă utilajele de mare capacitate săpau, transportau si încărcau pământul în dumperele Moxy, cea mai nouă achizitie din cadrul grupului.
Desi face parte din grupul Doosan, Bobcat a avut pe măsura numelui său propriul stand. Gama complet înnoită de skeedloader-uri Bobcat a fost prezentată împreună cu un număr mare de echipamente de lucru, acestea acoperind aproape orice aplicatie de santier imaginabilă. Bobcat a prezentat în cadrul expozitiei de la Munchen si un număr mare de telehandlere, aici iesind în evidentă echipamentul de nacelă, acesta oferind vizitatorilor o idee asupra gradului de sigurantă ridicat al acestor masini.

Noua gamă Bobcat revolutionează design-ul  si performanta încărcătoarelor compacte

Acumulând peste 50 de ani de experientă în proiectarea si construirea echipamentelor compacte, Bobcat a lansat o nouă generatie de utilaje în cadrul expozitiei de la Bauma, aceasta urmând să marcheze noi standarde pe piata internatională de încărcătoare compacte pe senile sau pneuri.  Inovatiile ce apar la noile încărcătoare ating functii importante ale acestora. De exemplu noua Cabină Premium este în acest moment cea mai mare de pe piată la clasa compactă, oferind mai mult spatiu, o mai bună protectie fonică, un confort sporit, productivitate mare si un grad de protectie sporită atât în fata cât si în spatele utilajului. Mult mai evidentă este modificarea pozitiei cabinei, prin aducerea acesteia mai în fată, sporind astfel vizibilitatea atât în fata utilajului cât si împrejurul lui. La  acestea au fost adăugate o crestere semnificativă a puterii motorului si hidraulicii, care se reflectă în cresterea productivitătii, o întretinere mai usoară si un design nou care măresc durabilitatea si reduc timpii nelucrati.

Noua cabină permite operatorului să îsi regleze mediul interior după preferinte. Ajustarea scaunului fată-spate a fost mărită de la 10 la 15 cm, iar spatiul dintre bara de sustinere a scaunului si scaun oferă 5 cm în plus, atunci când scaunul este lăsat complet pe spate. Suspensia scaunului la deplasare a fost mărită de la 6 la 8 cm, oferind o rulare mai lină pe teren accidentat. Design-ul suportului pentru brat a fost îmbunătătit, iar comenzile manuale au fost amplasate pentru a oferi o pozitie confortabilă de muncă.

În cazul sistemului optional Selectable Joystick Controls (SJC), joystick-urile se miscă sus-jos împreună cu scaunul pentru a urma operatorul. Montura joystick-urilor are 7,6 cm  spatiu de ajutare înainte-înapoi.  Noua cabină oferă o vizibilitate de jur-împrejurul utilajului mărită cu 30%, iar pozitia avansată a cabinei aduce operatorul mult mai aproape de uneltele de lucru. De asemenea, vizibilitatea fată este mărită datorită usii cu 40% mai largă si a coborârii părtii din fată a cadrului cabinei. În acelasi timp, cresterea cu 50% a puterii luminilor de lucru fată a contribuit la sporirea vizibilitătii.
Parbrizul fată al cabinei este cu 40% mai mare, iar tabloul cu instrumente a fost mutat pentru a îmbunătăti vizibilitatea fată atunci când bratul este ridicat deasupra cabinei, un avantaj considerabil la încărcarea camioanelor de constructii, acestea având de obicei bena foarte înaltă.

Productivitate record

Tractiunea la noua generatie de încărcătoare a fost mărită cu 15 - 20% pentru a oferi mai multă putere de împingere si săpare. Un rezervor de combustibil mai mare permite timpi de lucru mai lungi.
Fluxul de ulei hidraulic din circuitele standard a fost mărit cu 30%, oferind o performantă mai bună a atasamentelor de lucru, ceea ce duce, de exemplu în cazul cupei, si la scurtarea timpului unui ciclu încărcare/descărcare cu 18%. Puterea fluxului hidraulic de mare putere a fost optimizată prin asigurarea faptului că maximum de flux este coordonat cu încărcarea maximă a motorului, îmbunătătind consumul de combustibil si răcirea motorului.

Amplasare mai bună a furtunurilor hidraulice ale atasamentelor ajută la reducerea uzurii, iar un manson de protectie îmbunătătit al acestor elemente cheie ale circuitului hidraulic face schimbarea accesoriilor mult mai usoară. Mansonul alunecă în furtunul accesoriului făcând astfel procesul de cuplare la utilaj mult mai usor, iar operatorul nu mai este nevoit să răsucească furtunurile în timpul cuplării. Toate accesoriile pentru aceste utilaje au un loc special pentru aceste mansoane detasabile, pentru ca acestea să fie protejate atunci când accesoriul nu este folosit.

Noul excavator pe senile Doosan DX380LC de 38 tone

Excavatorul DX380LC a fost conceput si construit pentru a oferi cea mai bună calitate utilizatorului final datorită productivitătii sporite cu un consum redus de combustibil, vizibilitate mărită si confort pentru operator, fiabilitate si durabilitate îmbunătătite, precum si costuri reduse de întretinere prin service rapid.
Gama de aplicatii la care poate fi folosit excavatorul DX380LC acoperă constructiile grele si excavatiile pentru amenajarea santierelor, construirea si renovarea autostrăzilor si a altor lucrări civile la scară mare, dar si lucrările de minerit si exploatare în carieră. Forma alungită a sasiului (LC), bazat pe modelul mai mare DX420LC, oferă stabilitate si sigurantă exceptionale în toate tipurile de operatii, incluzând mutarea materialelor grele si aplicatiile speciale de ridicare.
Performantă

Excavatorul DX380LC este dotat cu un motor diesel în 6 cilindri "common rail" Doosan DL08 turbo cu o putere de 275 CP. Sistemul electronic de control e-EPOS oferă putere optimă la un consum redus de combustibil în toate conditiile de operare.
Modelul DX380LC are o greutate operatională de 37,9 tone. Asemeni modelului DX340LC, acesta este oferit pe piată cu trei variante de brate, de lungimi diferite, cel mai lung dintre ele fiind cel de 3.950 mm. Acesta are o adâncime maximă de săpare de 8.200 mm, o înăltime de descărcare de 7.750 mm, iar raza maximă de săpare este de 11.930 mm.

Cilindrii bratului si ai cupei au fost redimensionati pentru a oferi o putere maximă de săpare, astfel încât forta maximă de săpare înregistrată la cupă este de 21,7 tone, iar cea înregistrată la brat este de 17,3 tone. Folosirea capacitătii de mărire pe termen scurt a puterii de lucru, permite un plus de 5%, transformând astfel utilajul în cel mai puternic excavator din clasa sa.  Are două clase de viteze de deplasare, cu un maxim, în clasa inferioară, de 2,9 km/h si cu un maxim de 4,8 km/h în clasa superioară. O altă caracteristică importantă este reducerea consumului de combustibil în noul mod optional economic, în care prioritar este un consum redus de combustibil.

Excavatorul DX380LC combină productivitatea maximă cu abilitatea de a executa sarcini cu foarte mare precizie si control. Motorul hidraulic cu debit variabil utilizează numai atâta putere cât este necesară pentru operatiunea de săpare din acel moment, controlând exact fluxul hidraulic si oferind un control precis al functiilor utilajului, reducând în acelasi timp zgomotul hidraulic.

Confortul operator

Cabina excavatorului DX380LC este una spatioasă si modernă, având comenzi ergonomice si posibilitatea unor dotări optionale care cresc confortul operatorului. Sunt astfel disponibile senzorul "Water In Fuel" (WIF), o cameră în spate si cu un monitor LCD color de 18 cm pentru vizibilitate spate. O atentie specială a fost acordată reducerii nivelului de zgomot din cabină, care pentru operator este redus la 73 dB(A) iar pentru cei din jurul excavatorului este de 101 LwA.

Fiabilitate, durabilitate si mentenantă

Excavatorul  DX380LC foloseste multe părti de la modelul mai mare DX420C, care au fost testate si verificate în conditii reale de santier, ceea ce asigură o fiabilitate mărită noului model.
Intervalul de service pentru motor este de 500 de ore, modelul bucurându-se de intervale lungi de lubrifiere precum celelalte utilaje din gama de excavatoare Doosan. Procesul de gresare este simplificat prin crearea unui punct central de gresare, iar racordurile de gresare ale bratului au fost grupate pentru a facilita accesul.
Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless Romania, Noiembrie 2017

NEXT AUTO, Noiembrie 2017
 
NEXT AUTO, Noiembrie 2017

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017
 
 
 

PARTENERI