Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Bauma 2010

Hyundai - uimitoarea "Seria 9"

13.05.2010
Dan Pavel;Ema Stancu
Hyundai - uimitoarea
Prin lansarea încărcătoarelor pe pneuri "Seria 9"  producătorul Hyundai  reuseste performanta de prezenta o gamă complet nouă, reproiectată si adusă la nivelul celor mai înalte cerinte ale utilizatorilor. După ce în cadrul întâlnirii din luna ianuarie de la München, numită Pre-Bauma, a fost anuntată gama complet nouă de excavatoare, Hyundai a lansat "Seria9" de încărcătoare pe pneuri chiar înaintea primei zile de Bauma, acestea încorporând tehnologii avansate similare cu cele utilizate pentru excavatoare, si aceleasi valori, bazate pe necesitătile operatorului.
Modele reprezentative din noua serie au fost prezentate public pentru prima dată în cadrul expozitiei internationale Bauma 2010. Testarea prototipurilor si probele pe teren au fost trecute cu succes, iar primele modele de productie vor fi lansate pe piată pe parcursul acestui an.
Noua gamă păstrează linia gamei actuale -7A si cuprinde sase modele de încărcătoare frontale, cu greutate operatională între 9,8 si 30 tone si capacitatea cupei între 1,8 la 5,4 mc.
Importanta acordată de către inginerii Hyundai detaliilor de design si dezvoltării noului sistem hidraulic au avut ca rezultat un confort mai mare pentru operator, costuri de operare mai mici, dar  si realizarea unui service mai simplu prin utilizarea celor mai potrivite motoare, sisteme hidraulice si sisteme de control.

Folosind cele mai recente motoare Cummins Tier 3, încărcătoarele frontale Seria 9 încorporează un sistem de injectie a combustibilului common-rail de înaltă presiune (HPCR)  si transmisia ZF complet automată (4F/3R) cu patru trepte de lucru. Toate acestea conectate la motorul sofisticat si sistemele hidraulice de control au rezultate pozitive în ceea ce consumul de combustibil, nivelul de zgomot si productivitatea totală. O caracteristică esentială a noului sistem hidraulic, care si-a dovedit nivelul înalt de eficientă, este introducerea unei pompe de debit variabil si a sistemului automat de determinare a încărcăturii, Load Sensing System. Sistemul răspunde la setările alese de operator, în functie de aplicatie, având la dispozitie trei moduri de operare ale motorului (Eco, Standard sau Power) si patru moduri pentru transmisie (Manual, auto-Light, Medium sau Heavy). Acestea permit sistemului de management al motorului să asigure o functionare optimă (prin controlul permanent al vitezei motorului si cuplului de torsiune), în functie de încărcătură si consumul optim de combustibil pentru setările operationale alese.

Aici trebuie luat în calcul si efectul pedalei de acceleratie care activează automat un cuplaj de blocare a transmisiei pentru modul de lucru "Low" (distantă scurtă, încărcare rapidă), "Medium" (încărcare generală) sau "High" (teren abrupt). Desi în descriere par extrem de complicate, procesul este complet automat, singura sarcină a operatorului fiind aceea de a selecta un anumit tipar de lucru.
De exemplu, atunci când s-a măsurat eficienta consumului de combustibil, testele efectuate cu un încărcător  HL757-9 au demonstrat că sunt posibile economii cu 10-15 procente mai mari comparativ cu modelul 7A, în functie de ciclul de lucru ales, având ca rezultat o reducere mai mare de 10 % a consumului de combustibil.
Alte îmbunătătiri, referitoare în special la mediul de lucru pentru operator, includ modificări considerabile în zona cabinei si a dispozitivelor de comandă. Un nou bord cu un al doilea ecran LCD usor de citit (oferind informatii inclusiv despre sarcina utilă, dar si imagini ale camerelor montate în spatele utilajului), cu zone netede mai mari, coloană de directie complet reglabilă (optional, se poate alege controlul miscărilor de lucru un un joystick, dar numai pentru modelele mari).

Scaunul operatorului poate fi dotat optional cu un sistem special de suspensii pneumatice, aer conditionat automat, dar si alte optiuni ale sistemului, precum pozitionarea automată pentru alinierea cupei, monitorizarea încărcăturii (cu înregistrare zilnică computerizată a productivitătii), analize complexe de autodiagnosticare si control al deplasării, toate disponibile pentru ca munca operatorului să fie mai productivă si mai satisfăcătoare.
În plus, componente structurale mai puternice, rulmenti încapsulati cu durate lungi de viată, intervale de service lungi pentru filtre si schimbarea uleiului, ventilatoare articulate reversibile, trepte mai mari, apărători extinse pentru roti si multe alte detalii de rafinament îsi aduc toate contributia pentru un service si o întretinere mai usoare pentru durabilitatea de ansamblu.

La standul Hyundai din cadrul expozitiei Bauma am stat de vorbă cu domnul Michele DeWeert, director dezvoltare în cadrul grupului, care a declarat că este extrem de încântat de rezultatele obtinute odată cu lansarea Seriei 9, aceasta fiind foarte bine primită pe pietele internationale, dar si de reactiile vizitatorilor de la Bauma, clientilor si dealerilor: "Suntem foarte încântati că putem să facem o asemenea lansare în conditiile economice actuale. Am suferit si noi anul trecut de pe urma crizei, dar prin această miscare am demonstrat pietei noastre ce înseamnă Hyundai si suntem foarte mândri de reusitele noastre. Răspunsurile clientilor, dealerilor, agentilor de vânzări au fost foarte pozitive. Am făcut un pas înainte ca produ-cător de utilaje prin prezentarea unor echipamente precum acestea."

Masini si Utilaje: Care sunt avantajele acestor utilaje, ce se află în topul inovatiilor în acest moment?

Michele DeWeert: Sloganul campaniei noastre este: Precizie, Preferinte, Performante si Profitabilitate. Am construit un utilaj nou, puternic, adaptat nevoilor operatorilor, care pot să îsi configureze acum utilajele în functie de preferinte.
Atunci când am conceput gama am avut în minte motoarele Tier IIIB, utilizarea eficientă a energiei, reducerea costurilor pentru operatori, clienti, pentru companie. Din acest punct de vedere credem că am făcut o miscare foarte bună.

M&U: Care este originea motoarelor?

MDW: Folosim în continuare motoarele Cummins ce satisfac cerintele de poluare III B si ne pregătim să adoptăm varianta Tier IV. Noi pregătim motoarele Tier IV pentru a fi gata până în anul 2012.

M&U: În Europa de Est ati simtit o schimbare în bine în primul trimestru al acestui an?

MDW: Trebuie să vedem ce se va întâmpla. Totul depinde de situatia financiară. Imediat ce băncile vor începe din nou să acorde credite financiare, situatia se va schimba. Chiar si asa, tot va fi o perioadă dificilă pentru Europa de Est: România, Polonia, Ungaria, Republica Cehă. Echipamentele depind de finantare, si  atâta timp cât nu vor finanta acest segment totul va fi foarte dificil.

M&U: Pentru această serie există informatii referitoare la intervalul de service? A crescut sau a rămas la fel ca la seriile precedente?

MDW: Intervalul de service este acum cuprins, în functie de utilaje, între 215 la 500 ore de utilizare. Suntem foarte încântati, de asemenea, că putem să mărim garantia din fabrică la doi ani. Acest lucru demonstrează faptul că avem utilaje rezistente, care nu necesită interventii prea dese. Când am conceput această gamă nu ne-am gândit doar la masini sau la operatori, ci si la productivitate si usurinta de interventie a mecanicilor. Vorbim de exemplu de schimbarea unor elemente care se strică mai des pe santier, precum sistemele de bucse  sau un sistem hidraulic cu o durată de viată mai lungă.
Prezentare tehnică

Încărcătoarele Hyundai - seria 9

 Model  Putere brută (CP)  Greutate operatională (t) Capacitate cupă (mc)
 HL730-9  125  9.8  1.8
 HL740-9  145  12  2.4
 HL757-9  173  14.5  2.8
 HL760-9  215  17.9  3.3
 HL770-9  280  23.1  4.2
 HL780-9  348  30  5.4


  
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI