Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
BAUMA 2010

Interviu CNH Construction Equipment

13.05.2010
Dan Pavel ; Ema Stancu
Interviu CNH Construction Equipment
CNH Construction Equipment este unul dintre cele mai importante branduri de pe mapamond specializate în vânzarea de utilaje si echipamente pentru constructii. Prezenta sa la Bauma 2010 a fost pe măsura mărcii, aici fiind lansate game complete de utilaje, ce corespund noilor cerinte ale pietei internationale: costuri de întretinere mici, sigurantă în exploatare, randament de lucru sporit, si bineînteles dotate cu noile motoare ce trebuie să facă fată normelor de poluare Tier IV.
Cerintele pietei internationale s-au modificat mult în cei doi ani de criză economică mondială, constructorii de utilaje fiind acum pusi în fata unei piete ce doreste nu numai utilaje performante si sigure, dar si care să înregistreze costuri de întretinere mici. Apropierea fată de cerintele fiecărui cumpărător înseamnă acum eforturi mai mari din partea dealerilor si o organizare internă mult mai eficientă si flexibilă. Pachetele de service, programele de asistentă, dotarea tehnică, toate reprezintă plusuri fată de concurentă, si totul cât mai rapid...
Ziarisii din cadrul redactiei Masini si Utilaje au stat de vorbă chiar în standul New Holland cu domnul Hans-Joachim Erdmann, Business Director Central and Eastern Europe CNH Construction Equipment despre provocările pietei constructiilor din prezent, despre "lumea constructiilor după Bauma":

Hans-Joachim Erdmann, Business Director Central and Eastern Europe CNH Construction Equipment: "Când vorbim despre România prima veste bună este că stocurile dealerilor nostri au scăzut semnificativ comparativ cu aceeasi perioadă a anului trecut, ceea ce înseamnă că au reusit să vândă clientilor o mare parte din utilaje"

Masini si Utilaje: Care sunt previziunile dumneavoastră privind dezvoltarea vânzărilor New Holland pentru Europa de Centrală si de Est?
Hans-Joachim Erdmann: Rolul meu este să reprezint CNH Construction Equipment, formată din New Holland Construction si Case Cosntruction în zona Europei Centrale si de Est, un spatiu vast care începe din nord, cu Tările Baltice, Polonia si până în sud, inclusiv insula Cipru. Deci include tările nordice din Europa Centrală, Polonia, Republica Cehă si toate fostele tări din componenta ex-Iugoslaviei, România, Bulgaria, Grecia, deci o mare parte a Europei. Este o zonă de la care ne asteptăm să obtinem cresteri semnificative în anii următori.
După părerea noastă această zonă are cel mai mare potential de dezvoltare. Acestă concluzie se bazează pe faptul că este necesară în această parte a Europei o infrastructură modernă, că aici avem o populatie numeroasă si suprafată mare. Nu stim cu exactitate ce se va întâmpla în fiecare tară, dar noi deja putem să observăm în primul semestru al anului 2010 câteva îmbunătătiri pe unele piete. Polonia de exemplu este o piată în care PIB-ul si sectorul constructiilor au înregistrat o evolutie mult mai bună decât ne-am fi asteptat. Datorită faptului că stocurile dealerilor au scăzut, acum s-a îmbunătătit si situatia lichiditătilor noastre, care era o problemă importantă anul trecut pentru aproape toate firmele producătoare. Acum ne aflăm în stadiul în care livrăm utilaje, pe când în majoritatea lunilor de anul trecut am vândut mai mult de pe stoc.

M&U: Aveti serii întregi de utilaje noi lansate la Bauma, noi game de motoare, servicii specifice, samd. Aveti însă utilaje si servicii pregătite special pentru Europa Centrală si Est?

H-J.E.: Activitatea noastre are la bază două principii. Unul dintre acestea constă în căutarea unor segmente de clienti care nu depind foarte mult de industria constructiilor. Acest lucru se aplică pentru pietele deja dezvoltate unde sectorul constructiilor are în continuare de suferit, dar sectorul deseurilor sau demolărilor sunt în continuare niste afaceri stabile. Ne-am concentrat eforturile pe aceste segmente specifice de clienti, pentru a le oferi utilajele de care au nevoie, cu specificatiile solicitate.
În al doilea rând, ne concentrăm să crestem din ce în ce mai mult eficienta utilajelor noastre. Am încercat să economisim tot ce putea fi economisit, oferind în final costuri operationale mai mici pentru clientii nostri. Practic, acestea se reflectă printr-un consum mai mic de combustibil, dar nu putem ignora si celelalte costuri de exploatare, precum cele legate de activitatea de service si întretinere. Ne ocupăm de aceste aspecte decât să  dezvoltăm produse noi, foarte complicate si sofisticate. Ne aflăm într-o perioadă în care avem nevoie de utilaje fiabile si care să fie si eficiente din punctul de vedere al costurilor.

M&U: Pentru dumneavoastră reprezintă un avantaj faptul că faceti parte din grupul FIAT?

H-J.E.: Pentru noi acest lucru reprezintă un mare beneficiu. În primul rând este un avantaj major pentru client, acesta beneficiind de o ofertă foarte largă, de solutii combinate de camioane si utilaje.
Finantarea reprezintă acum una dintre cele mai mari probleme, chiar si pentru clientii cei mai bine cotati. Societatea noastră de leasing, AFIN, ne ajută să le oferim clientilor nostri toate variantele optime de finantare. De asemenea, oferă foarte multă sinergie dealerilor nostri, deoarece majoritatea dintre acestia se ocupă de afaceri cu camioane si în acelasi timp si cu utilaje pentru constructii. Acestia folosesc aceleasi birouri, aceeasi oameni de vânzări si service pentru vânzarea utilajelor si camioanelor, astfel existând reduceri mari de costuri.
Din punctul de vedere al motoarelor, departamentele de cercetare de la camioane si utilaje lucrează îndeaproape. Si din punct de vedere electronic putem spune că utilajele si camioanele nu sunt foarte mult diferite, si acest lucru ne ajută să beneficiem de toate descoperirile si tehnologiile noi dezvoltate de către departamentele de camioane si utilaje, de constructii sau agricole.

M&U: Care este răspunsul constructorului în ceea ce priveste noua generatie de motoare ce trebuie să acopere noile norme de poluare, extrem de stricte? Ce tehnologie o să folositi: cu sau fără AdBlue? Aveti un răspuns pentru următoarea generatie de motoare, ce va apărea probabil în maximum doi ani? Ce tip de cutii de viteze vor gestiona noile motoare? Se va renunta în cele din urmă la cutiile mecanice 100%?
H-J.E.:  Tehnologiile diferă, în functie de puterea motorului. Pentru cele mai mari folosim varianta cu AdBlue, iar pentru cele mai mici folosim tehnologia cu filtru de particule montat la iesirea gazelor arse. Tier IV este în primul rând o povară din punct de vedere al costurilor, pentru că presupune un cost suplimentar pentru dezvoltarea sa, cost care se reflectă si la nivelul clientului. Ce putem noi să facem ca această povară să devină sustenabilă este să reducem consumul de combustibil suficient de mult pentru a compensa cheltuielile suplimentare. Totusi, poti să alegi din mai multe variante tehnice pentru a întruni normele Tier IV: de exemplu, putem alege o modalitatea foarte sofisticată, o tehnologie avansată foarte înaltă, dar nu mai putem vorbi de valoare adăugată. Putem produce utilaje foarte sofisticate din punct de vedere tehnologic, dar vor costa foarte mult. Noi ne conformăm normelor de poluare, de sigurantă, de confort, samd, la costurile cele mai mici pentru noi si bineînteles pentru clientii nostri. Tier IV este o normă care pentru clienti este un pic confuză, deoarece există doi pasi pentru atingerea ei integrală. Primul pas este cel făcut deja de aproape toti producătorii de motoare pentru utilaje în Europa, dar cel de-al doilea pas este unul cu adevărat problematic si avem si foarte putin timp la dispozitie pentru asta.

În acelasi timp, pentru a creste eficienta utilizării motorului, tot trenul de rulare este foarte important. Una dintre cele mai importante componente ale trenului de rulare este cutia de viteze. Avem teste în desfăsurare unde combinăm cutia de viteze hidrostatică cu motorul hidrostatic cu o cutie de viteze mecanică. De exemplu, cu actionarea hidrostatică asigurăm o pornire lină si un moment bun la începutul procesului de lucru, atunci când se alimentează cupa sau pentru a împinge ceva cu lama unui buldozer. Dar în acest sistem există niste pierderi de energie. Avem performante înalte dar pierdem energie. După ce s-a atins o anumită viteză si cupa este plină sau lama buldozerului este plină, cea mai înaltă eficientă este obtinută cu actionarea direct-drive, adică mecanică.

Astăzi când se vorbeste despre consumul de combustibil toti vorbesc doar despre motoare si cu totii stim că motorul este principalul element care contribuie la un consum mare sau mic de combustibil, dar nu trebuie să uităm că cel putin 15 % din consum este determinat de actionarea hidraulică si de trenul de rulare si pentru a avea un rezultat bun trebuie să ai grijă de toate aceste componente.
Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 

PARTENERI